تحولات فلسطین|

کشته شدن فعال آمریکایی در کرانه باختری؛ عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از جنین

9:44 - 16 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۶۹۷
کشته شدن فعال آمریکایی در کرانه باختری؛ عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از جنین
ارتش رژیم صهیونیستی پس از عملیات ۱۰ روزه علیه اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنین از این منطقه عقب‌نشینی کرد.

خبرگزاری میزان – بمباران مناطق مختلف غزه از سوی رژیم صهیونیستی ادامه دارد؛ در عین حال، به‌نظر می‌رسد این رژیم با اهدافی خاص ازجمله منحرف کردن افکار عمومی جهانی درصدد تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری است.

بن گویر، وزیر امنیت کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار قرار گرفتن مناطق مختلف کرانه باختری در بانک اهداف ارتش این رژیم شد.

با وجود همه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای توجیه جنایت‌های جنگی در سایه حمایت متحدان، جنگ علیه غزه ادامه دارد و براساس آخرین آمار طی ۳۳۵ روز گذشته به شهادت ۴۰ هزار و ۸۷۸ نفر و مجروح شدن ۹۴ هزار و ۴۵۴ نفر منجر شده است.

تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری

گزارش‌ها از تشدید خشونت‌های ارتش رژیم صهیونیست در کرانه باختری حکایت دارند.

به گزارش الجزیره، درگیری میان نظامیان صهیونیست و مقاومت فلسطین در اردوگاه بلاطه در شرق نابلس در جریان است.

در عین حال، نظامیان صهیونیست به جنوب شرقی این شهر هم یورش بردند؛ بیت‌لحم، اریحا و عناتا در قدس شرقی اشغالی نیز از دیگر مناطقی هستند که صهیونیست‌ها به آن یورش بردند.

عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از «جنین»

گزارش‌های اولیه از عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از اردوگاه «جنین» حکایت دارند.

 

عقب‌نشینی کامل ارتش رژیم صهیونیستی از اردوگاه «جنین»

در عین حال، گزارش‌ها نشان می‌دهند که ممنوعیت رانندگی در مناطق مختلف «جنین» پس از ۱۰ روز برداشته شده و فلسطینی‌ها می‌توانند در مناطقی از این شهر قدم بزنند.

 

عقب‌نشینی کامل ارتش رژیم صهیونیستی از اردوگاه «جنین»

این اتفاق پس از آن افتاد که حمله ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه «جنین» نیز تاکنون پنج مجروح برجای گذاشت؛ منابع فلسطینی می‌گویند که شماری از محله‌ها در «جنین» زیر آتش شدید ارتش رژیم صهیونیستی قرار دادند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که با پایان طولانی‌ترین عملیات نظامی در «جنین» از این شهر عقب‌نشینی کرده است.

 

عقب‌نشینی کامل ارتش رژیم صهیونیستی از اردوگاه «جنین»

انتشار ویدیوی سخنان زندانی صهیونیست کشته‌شده در غزه

گردان‌های القسام ویدیویی از سخنان هرش گولدنبرگ بولن، زندانی صهیونیستی آمریکایی کشته‌شده در غزه را منتشر کرد.

بولن در فایل ویدیویی یادشده که پیش از از کشته شدنش ضبط شده است، از جو بایدن، رئیس‌جمهور و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و همه اتباع آمریکایی می‌خواهد همه تلاش خود را برای توقف جنگ در غزه، پایان دادن به این حمله‌های دیوانه‌وار و بازگرداندن فوری او نزد خانواده‌اش انجام دهند.

وی همچنین گفت: اسرائیل در تلاش بود که بدون توقف مرا بمباران کند؛ می‌دانم که شما (ارتش اسرائیل) در خیابان‌ها تلاش می‌کنید و من از شما می‌خواهم که به جنگیدن ادامه دهید.

تخریب ۱۰۰ خانه در اردوگاه طولکرم به دست رژیم صهیونیستی

رئیس بخش خدمات اردوگاه طولکرم در کرانه باختری اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در جریان حمله اخیر خود به این منطقه، ۱۰۰ خانه را به‌طور کامل تخریب کرده است.

وی گفت: در این حمله به حدود هزار خانه خسارت جزئی وارد شده است؛ آنچه در این اردوگاه اتفاق افتاده، تصویری کوچک از حمله به غزه است.

این مقام فلسطینی ضمن اشاره به تخریب شبکه برق و ارتباطات اردوگاه طولکرم به طول ۲ کیلومتر، تصریح کرد: ۲۰۰ خانه در این اردوگاه دیگر قابل سکونت نیست و اشغالگران اسرائیلی ۳۰۰ مغازه را هم تخریب کردند؛ ۴۰ درصد از ساکنان اردوگاه طولکرم درپی حملات دشمن صهیونیستی بیکار شده‌اند.

سازمان ملل: وضعیت انسانی در غزه فراتر از فاجعه است

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون نفر در مرکز و جنوب غزه در ماه آگوست (مرداد/ شهریور) هیچ جیره غذایی دریافت نکردند، گفت: وضعیت انسانی در غزه فراتر از فاجعه است.

نیمی از صهیونیست موافق خروج از فیلادلفیا هستند

براساس نظرسنجی روزنامه صهیونیستی معاریو، نیمی از صهیونیست‌ها موافق خروج ارتش رژیم صهیونیستی از محور فیلادلفیا هستند.

این نتیجه نشان‌دهنده مخالفت قابل توجهی با رویکرد‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.

واشنگتن: پیشنهادی به حماس ندادیم

سی‌ان‌ان به نقل از یکی از مقام‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد: واشنگتن هیچ پیشنهادی به حماس برای آزادی گروگان‌های آمریکایی در غزه نداده است؛ واشنگتن توانایی انعقاد توافقنامه یک‌جانبه با حماس را ندارد.

موفقیت مقاومت فلسطین در کنترل پرنده جاسوسی رژیم صهیونیستی

گردان‌های قدس اعلام کرد: یک فروند پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی را در حال انجام ماموریت‌های اطلاعاتی در حریم هوایی منطقه مرکزی غزه، به کنترل درآوردیم.

بیش از ۵۰ هزار کودک در غزه دچار سوءتغذیه شدید هستند

مدیر تغذیه یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل تاکید کرد که بیش از ۵۰ هزار کودک فلسطینی در نوار غزه دچار سوءتغذیه شدید هستند و به درمان فوری نیاز دارند.

بلینکن مدعی شد: ۹۰ درصد توافق آتش‌بس و تبادل زندانیان نهایی شده است

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی مدعی شد: براساس اطلاعات ما روی ۹۰ درصد از مسائل توافق شده است، اما مسائل کم، ولی در عین حال موضوع‌های مهمی باقی مانده که مانع دستیابی به توافق است که ازجمله آن‌ها محور مرزی فیلادلفیا و برخی اختلاف‌ها درباره چگونگی اجرای توافق تبادل زندانیان است.

وی افزود: انتظار داریم در روز‌های آینده دیدگاه‌های خود را به اسرائیل انتقال داده و مصر و قطر نیز این نقطه‌نظرات را به حماس منتقل کنند، ما ۳ دیدگاه در مورد مسائل باقی‌مانده داریم.

یونیسف: ۵۰ هزار کودک در غزه از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که بیش از ۵۰ هزار کودک در غزه از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند.

ویکتور آگوایو، رئیس برنامه غذایی یونیسف اظهار داشت که این کودکان در غزه با سوء تغذیه شدیدی دست و پنجه نرم می‌کنند و به درمان فوری نیاز دارند.

کشته شدن یک آمریکایی حامی فلسطین در کرانه باختری

یک آمریکایی حامی فلسطین در شهر بیتا در جنوب نابلس بر اثر گلوله‌های رژیم صهیونیستی کشته شد.

عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از جنین؛ کشته شدن فعال آمریکایی در کرانه باختری

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *