آیا مناظره ترامپ و هریس برگزار می‌شود؟/ بهانه‌تراشی کارزار دموکرات‌ها و بدبینی نماینده جمهوری‌خواهان به شبکه میزبان

8:45 - 12 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۲۵۰
آیا مناظره ترامپ و هریس برگزار می‌شود؟/ بهانه‌تراشی کارزار دموکرات‌ها و بدبینی نماینده جمهوری‌خواهان به شبکه میزبان
بخش زیادی از مردم آمریکا تصمیم خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ گرفته‌اند، اما تنها چند هزار رای می‌تواند سرنوشت این رقابت را تعیین کند؛ بنابراین نباختن در مناظره‌های انتخاباتی اهمیت بسیاری دارد.

خبرگزاری میزان - آیا راند دوم مبارزه میان دونالد ترامپ با حریف تعویضی دموکرات‌ها یعنی کامالا هریس برگزار خواهد شد؟ این موضوع، مهم‌ترین سوالی است که در پیش‌رو رسانه‌هایی که انتخابات آمریکا را پوشش می‌دهند، قرار دارد.

جدیدترین جزئیات از عدم توافق بین دو کارزار ترامپ و هریس حاکی از آن است که احتمال برگزاری مناظره دهم سپتامبر(۲۰ شهریور) را پایین می‌آورد.

کمتر از دو هفته به مناظره اول میان ترامپ و هریس در شبکه ای‌بی‌سی باقی‌مانده، اما دو کارزار درباره چند موضوع از جمله قطع‌شدن یا نشدن میکروفن، نشستن و یا ایستادن و آوردن یادداشت در جلسه، هنوز به توافق نرسیده‌اند.

جالب است که ترامپ با بیشتر درخواست‌های کارزار بایدن برای مناظره ۲۷ ژوئن در شبکه سی‌ان‌ان، توافق کرده بود. تیم دموکرات‌ها خواستار عدم حضور حضار، قطع‌شدن میکروفن وقتی نوبت حرف زدن یک نماینده نیست و برگزاری در شبکه سی‌ان‌ان بود. تنها درخواستی که ترامپ با آن موافقت نکرد، نشستن بود که اگر دموکرات‌ها به خواسته خود می‌رسیدند، شاید جلوی ضعف بایدن را بیشتر می‌گرفتند.

کارزارهای ترامپ و بایدن درباره نحوه برگزاری مناظره شبکه ای‌بی‌سی نیز به توافق رسیده بودند، اما تیم کامالا هریس، می‌گوید که آن توافق‌ها، با تیم پیشین بود و اکنون باید با تیم جدید به توافق جدید برسند.

سخنگوی کارزار هریس به پولیتیکو، می‌گوید: «ما به شبکه ای‌بی‌سی و دیگر شبکه‌هایی که متقاضی برگزاری مناظره هستند، گفته‌ایم که باید میکروفن دو نماینده در تمامی طول برنامه، روشن باشد. اینطورکه پیداست، مدیران کارزار ترامپ، نمی‌خواهند که میکروفن‌ها در تمام پخش مناظره روشن باشد؛ چون فکر می‌کنند که نماینده آن‌ها نمی‌تواند خود را برای ۹۰ دقیقه کنترل کرده و مانند شخصی که ریاست‌جمهوری برازنده‌اش است، رفتار کند. ما حتی بر این باور هستیم آن‌ها حتی به رئیس خود نگفته‌اند که متقاضی این مسئله هستند.» 

تیم کامالا هریس معتقد است که می‌توانند خون ترامپ را حین مناظره، به جوش آورده تا کنترل خود را از دست بدهد و حرف‌های ناسزایی بزند.

البته یکی دیگر از دلایل این درخواست، عملکرد ترامپ در مناظره ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ با هیلاری کلینتون و بایدن است. نماینده محافظه‌کاران در آن دو رقابت، در برخی موارد وسط حرف رقبایش می‌پرید که در سال ۲۰۲۰ به ضرر وی تمام شد. حین بگو مگو‌های مناظره با بایدن، وقتی ترامپ برای بار چندم حرف‌های بایدن را قطع کرد، بایدن به او گفت: «خفه می‌شی؟ دارم حرف می‌زنم

کارزار هریس به دنبال این است که این لحظه را مجددا در نبرد ۲۰۲۴ خلق کند؛ کامالا هریس می‌خواهد در نوبت خود حرف‌هایی را درباره ترامپ بزند که می‌داند نماینده راست‌گرایان را خشمگین می‌کند و به مجرد اینکه ترامپ، حرف‌های حریف تعویضی را قطع کند، هریس با لحن «توانمندسازی زنان» بگوید: «من الآن دارم حرف می‌زنم» I'm speaking now.

اما در آن سوی رینگ، تیم ترامپ می‌خواهد مناظره شبکه ای‌بی‌سی با همان قوانین شبکه سی‌ان‌ان برگزار شود.

جیسون میلر، یکی از مشاوران اصلی کارزار ترامپ به پولیتیکو، می‌گوید: «دست از این بازی‌ها بردارید. ما با قوانین مشابه با مناظره شبکه سی‌ان‌ان، برای مناظره در شبکه ای‌بی‌سی توافق کردیم. تیم هریس خواستار نشستن، به‌همراه آوردن یادداشت و بخش اختصاصی برای بیانیه اولیه شده است. اگر هریس به این اندازه باهوش نیست تا حرف‌هایی را که مدیران کارزارش از او می‌خواهند بزند را به خاطر بسپارد، مشکل خودشان است. این مسائل در کارزار هریس عادی شده است. آن‌ها به هریس اجازه مصاحبه نمی‌دهند، آن‌ها اجازه نشست خبری نمی‌دهند و الآن می‌خواهند که برای مناظره با رئیس‌جمهور ترامپ، برگه تقلب با خودش بیاورد. به نظرم آنها دنبال بهانه می‌گردند تا با ترامپ مناظره نکنند.»

اگرچه تیم کاملا هریس، تمامی اظهارات اخیر را درباره درخواست نشستن و آوردن برگه یادداشت انکار کرده است.

تنش میان ترامپ با شبکه‌های خبری جریان اصلی

از طرفی دیگر، ترامپ از مجریان سیاسی شبکه ای‌بی‌سی، دل خوشی ندارد. او با بیشتر رسانه‌های جریان اصلی و از جمله این شبکه، لقب فیک‌نیوز را داده و القاب اختصاصی برای مجریان شبکه ای‌بی‌سی درست کرده است. ترامپ، با عوض کردن چند حرف نام خانوادگی مجری اصلی این شبکه، لقب شلخته را به وی داده و در جدیدترین پست در توروث سوشال، جورج استفناپولوس را ریزه پیزه خواند. نماینده جمهوری‌خواهان، دیگر مجریان این شبکه را «بدردنخور» دانسته و می ‌گوید که آن‌ها «یک مشت ترامپ‌ستیز» هستند. 

ترامپ در ادامه این پست نوشت: «آیا دانا برزیل، همانطوریکه سوال‌ها را به هیلاری کلینتون فاسد داد، می‌خواهد دوباره سوال‌ها را به نماینده مارکسیست (کاملا هریس) بدهد؟ (به او تقلب برساند) ... چرا هریس با مناظره در دیگر شبکه‌ها حتی سی‌ان‌ان، موافقت نکرد. منتظر اخبار جدید باشید!!!»

با اینکه ترامپ در نبرد‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰، مخالف قطع شدن میکروفن بود، اما وقتی دید که این مسئله به نفع او در مناظره اخیر بایدن تمام شد و تیر خلاص را به پیر دموکرات‌ها زد، نمی‌خواهد که امکان قطع کردن صحبت حریف خود را داشته باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *