تحولات فلسطین|

الجزایر خواستار نشست اضطراری شورای امنیت شد؛ کیفرخواست آمریکا علیه سران حماس

9:27 - 14 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۵۲۳
الجزایر خواستار نشست اضطراری شورای امنیت شد؛ کیفرخواست آمریکا علیه سران حماس
جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه، زیر سایه حمایت‌های همه‌جانبه واشنگتن و مانع‌تراشی‌های آن در مسیر برقراری آتش‌بس ادامه دارد.

خبرگزاری میزان – جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه با تمرکز حمله‌های مستمر و مداوم به مناطق غیرنظامی به‌ویژه اردوگاه‌ها و بیمارستان‌ها ادامه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود، محله الدرج در مرکز شهر غزه بمباران کرد؛ درپی این جنایت یک پزشک فلسطینی به شهادت رسیده و چند نفر هم مجروح شدند.

تایمز: واشنگتن و تل‌آویو، انگلیس را تحت فشار قرار دادند

به گزارش روزنامه انگلیسی تایمز، یک منبع دولتی در انگلیس گفت: واشنگتن و تل‌آویو به لندن فشار آوردند تا تعلیق جزئی صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی را اجرا نکند، زیرا واشنگتن این اقدام را غیرمفید می‌خواند.

این منبع دولتی همچنین اظهار کرد که واشنگتن و تل‌آویو به لندن اطلاع دادند که تعلیق صادرات تسلیحات، به توافق آتش‌بس آسیب می‌رساند.

تاکید بغداد بر وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف جنگ غزه

وزارت خارجه عراق اعلام کرد: ما به شدت اظهارات اشغالگران با هدف ممانعت از تلاش‌های آتش‌بس در غزه را محکوم می‌کنیم؛ ما در برابر ادعا‌های دروغین اشغالگران در مورد محور فیلادلفیا، با مصر همبستگی می‌کنیم.

حمایت ضمنی پنتاگون از ترور سران حماس

پنتاگون اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که با هدف قرار دادن سران حماس به‌دلیل عملیات طوفان‌الاقصی موافق است.

نروژ با شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی، قطع همکاری می‌کند

صندوق ثروت ملی نروژ قصد دارد با سخت‌تر کردن معیار‌های اخلاقی خود با برخی شرکت‌ها که در جنگ غزه به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند، قطع همکاری کرده و سهام خود را از این شرکت‌ها خارج کند.

وزارت دادگستری آمریکا علیه سران حماس کیفرخواست صادر کرد

وزارت دادگستری آمریکا از صدور کیفرخواست جنایی علیه شش نفر از سران فعلی و سابق جنبش مقاومت اسلامی حماس از جمله یحیی سنوار، شهید اسماعیل هنیه، محمد ضیف، خالد مشعل، مروان عیسی و علی برکه خبر داد.

ادعای مطرح شده در این کیفرخواست، «تروریسم و توطئه برای کشتن شهروندان آمریکایی» عنوان شده است.

هزینه ۶۸ میلیارد دلاری جنگ غزه در بودجه ۲۰۲۵ رژیم صهیونیستی

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با ارائه کلیات بودجه سال ۲۰۲۵ به کابینه از کسری بودجه ۴ درصد تولید ناخالص داخلی خبر داد؛ با وجود این، مقام‌های وزارت دارایی رژیم صهیونیستی گفته‌اند که کسری بودجه بیش از این رقم خواهد بود.

براساس بودجه ارائه شده، هزینه جنگ علیه غزه ۶۸ میلیارد دلار برآورد شده که موجب می‌شود این جنگ پرهزینه‌ترین جنگ در تاریخ جعلی رژیم صهیونیستی باشد.

یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

براساس گزارش‌ها، نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلفی از کرانه باختری از جمله بیت‌لحم و الخلیل یورش بردند.

آن‌ها همچنین با عبور از ایست بازرسی شهر نابلس، به خیابان‌های این شهر یورش برده و کارزار بازداشت را اجرا می‌کنند.

از سوی دیگر اخبار ضد و نقیضی از اجرای عملیات مقاومتی در نابلس به گوش می‌رسد.

 

زخمی شدن دست‌کم ۶ نظامی صهیونیست در «جنین»؛ کیفرخواست آمریکا علیه سران حماس

هلال احمر فلسطین نیز از وقوع آتش‌سوزی در اردوگاه طولکرم خبر داد؛ منابع محلی گفتند این آتش‌سوزی از سوی نظامیان صهیونیست ایجاد شد.

شمار زیادی از نظامیان صهیونیست نیز از ساعتی پیش به اردوگاه جلزون در شمال رام‌الله یورش بردند؛ صهیونیست‌ها در جریان یورش به اردوگاه جلزون خسارات زیادی به زیرساخت‌های این اردوگاه وارد کردند.

نظامیان صهیونیست تعداد زیادی فلسطینی را هم در این منطقه بازداشت کردند.

رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت درباره یورش ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری نوشت که مقاومت فلسطینی‌ها خسارت‌هایی را به ارتش وارد کرده است.

براساس گزارش این رسانه، مقاومت فلسطین در کرانه باختری می‌تواند سبب تلفات در ارتش رژیم صهیونیستی شود.

تمدید حضور اشغالگران در «جنین»

وب‌سایت عبری والا ادعا کرد که ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت مدت عملیات نظامی خود را در اردوگاه «جنین» یک روز دیگر تمدید کند.

این وب‌سایت به نقل از یک منبع نظامی مدعی شد که احتمال انجام عملیات گسترده در کرانه باختری وجود دارد؛ در عین حال، گزارش‌ها نشان‌دهنده تشدید حمله‌ها و تیراندازی‌های نظامیان صهیونیست درون اردوگاه «جنین» است.

 

براساس گزارش‌ها، دست‌کم شش نظامی صهیونیست در درگیری با مقاومت در «جنین» زخمی شدند.

الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی نیرو‌های کمکی بیشتری به اردوگاه «جنین» می‌فرستد.

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی

یک مقام اوقاف اسلامی در قدس اشغالی اعلام کرد: بیش از ۳۰۰ شهرک‌نشین و صهیونیست افراطی امروز به مسجدالاقصی یورش بردند.

وی تصریح کرد: پلیس اشغالگر از نزدیک شدن نگهبانان مسجدالاقصی به مسیر هجوم شهرک‌نشینان جلوگیری می‌کند.

الجزایر خواستار نشست اضطراری شورای امنیت شد

الجزایر به‌عنوان عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل، خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده این نهاد بین‌المللی برای بررسی آخرین تحولات در اراضی فلسطین شد.

تداوم اعتراض‌ها در اراضی اشغالی

خانواده‌های صهیونیست‌های زندانی در غزه، برای چهارمین روز متوالی برای شرکت در تظاهرات بزرگ عصر امروز در اراضی اشغالی فراخوان دادند.

آن‌ها تاکید دارند که فقط ادامه اعتراض‌های مردمی و فشار بر کابینه بنیامین نتانیاهو منجر به بازگشت زندانیان می‌شود.

تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم دیوان بین‌المللی کیفری

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: سران سیاسی برای جلوگیری از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی کیفری، تحقیقات جنایی را پیشنهاد کردند؛ مشاور قضایی کابینه با پیشنهاد انجام تحقیقات جنایی مخالف و خواستار تشکیل کمیته تحقیقات است؛ مشاور قضایی کابینه خواستار تشکیل کمیته تحقیقات رسمی برای بررسی ادعا‌های دیون بین‌المللی کیفری شد.

هشدار حماس درباره وضعیت زندان‌های رژیم صهیونیستی

جنبش مقاومتی فلسطینی حماس اعلام کرد: شیوع بیماری‌های عفونی در میان اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالی شاهد جدیدی از شرایط فاجعه‌باری است که در آن زندگی می‌کنند؛ شکنجه، بی‌توجهی پزشکی و ظلمی که بر اسیران می‌شود، نشان می‌دهد که کابینه اشغالگر سیاست کشتار از پیش برنامه‌ریزی‌شده علیه آن‌ها را دنبال می‌کند.

ادعای وال استریت ژورنال درباره توافق آتش‌بس در غزه

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد که بیشتر مفاد توافق آتش‌بس مورد موافقت قرار گرفته است و حماس کمترین آمادگی را برای توافق دارد.

بیانیه اداره امور اسرای فلسطینی

اداره امور اسیران فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اشغالگران به سوءاستفاده، شکنجه و جنگ انتقام‌جویانه علیه اسیران فلسطینی در زندان نقب ادامه می‌دهند.

در این بیانیه آمده است که اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی به بهانه‌های واهی و غیرموجه علیه اسیران فلسطینی جنگ روانی و جسمی به راه انداخته است؛ وضعیت اسیران فلسطینی در زندان‌های اشغالی همچنان بد است و مجازات‌های تلافی‌جویانه برای آن‌ها به‌شدت در نظر گرفته شده است.

براساس بیانیه یادشده، اشغالگران از عصر دیروز دست‌کم ۳۰ فلسطینی از جمله کودکان و اسیران سابق را در کرانه باختری بازداشت کرده‌اند؛ اشغالگران از آغاز عملیات نظامی در کرانه باختری در چهارشنبه گذشته بیش از ۱۸۰ فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.

شهادت ۳۳ فلسطینی در حمله نظامی ارتش صهیونیستی به کرانه باختری

منابع پزشکی اعلام کردند از آغاز حمله نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری در ۲۸ آگوست (۶ شهریور)، ۳۳ فلسطینی در این منطقه به شهادت رسیده و بیش از ۱۲۰ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

به‌روزرسانی شمار شهدای غزه در سیصدوسی‌وچهارمین روز جنگ

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: ارتش اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته در غزه ۳ قتل‌عام انجام داد که بر اثر آن ۴۲ نفر شهید و ۱۰۷ نفر مجروح شدند؛ شمار شهدا و مجروحان جنگ از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به ترتیب به ۴۰ هزار و ۸۶۱ نفر و ۹۴ هزار و ۳۹۸ نفر رسید.

انتقاد حماس از معیار‌های دوگانه شورای امنیت

 جنبش حماس:

برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی پرونده اسرای صهیونیست در شرایطی که نسل کشی علیه ملت فلسطین همچنان ادامه دارد، شگفتی‌ها و تنفر جامعه جهانی را برانگیخته است.

اشغالگران تلاش دارند روایت دروغین خود در خصوص مرگ ۶ اسیر اسرائیلی را به دیگران تحمیل کنند، در حالی که این روند استمرار مجموعه دروغ‌های تل‌آویو در این خصوص است.

سرنوشت اسرا در اختیار نتانیاهو جنایتکار قرار دارد و او و سران ارتش او مسئول کامل کشته شدن اسرا هستند.

نتانیاهو روی گسترش تنش و آزاد کردن اسرا با زور حساب باز کرده، ولی این محاسبه با شکست مواجه شده و باعث کشته شدن تعداد بیشتری از اسرا به دست ارتش اسرائیل شده است.

ادامه سیاست‌های خصمانه نتانیاهو و تلاش برای فریب دیگران و به بن بست کشاندن مذاکرات و توافق، جان تعداد بیشتری از اسرای اسرائیلی را به خطر می‌اندازد.

حماس: اسرائیل به دنبال تحویل گرفتن اسرا و ازسرگیری جنگ است

 سامی ابوزهری، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس:

دولت آمریکا برای دستیابی به توافقی حقیقی جدیت ندارد و تنها به دنبال حمایت و پوشش دادن موضع رژیم اشغالگر است.

 نتانیاهو برای توجیه مخالفت خود با دستیابی به توافق بهانه‌جویی می‌کند.

دشمن صهیونیستی در پی انجام مذاکرات بدون دستیابی به توافق است.

 

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *