واکنش کرملین به ادعای ارسال موشک از ایران به روسیه

15:02 - 19 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۲۳۵
واکنش کرملین به ادعای ارسال موشک از ایران به روسیه
سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به ادعاها درباره ارسال موشک از ایران به روسیه گفت که چنین گزارش‌هایی منعکس‌کننده واقعیت نیستند.

خبرگزاری میزان – دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، روز دوشنبه ۱۹ شهریور، گفت: تهران شریک ماست؛ ما به توسعه همکاری با ایران در همه زمینه‌ها از جمله حساس‌ترین آنها ادامه خواهیم داد.

وی در واکنش به ادعاها درباره ارسال موشک‌های بالستیک از ایران به روسیه، تاکید کرد که چنین گزارش‌هایی منعکس‌کننده حقیقت نیستند.

این اظهارات پسکوف در حالی مطرح می شود که به‎تازگی بار دیگر ادعای ارسال سلاح از ایران به روسیه ازسوی رسانه‌های غربی مطرح شده است.

در همین حال پیتر استانو، سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد: ما از اطلاعات موثق ارائه‌شده ازسوی متحدان درباره تحویل موشک‌های بالستیک از ایران به روسیه آگاه هستیم.

پیش از این نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: ایران ارسال کمک نظامی به طرفین درگیر را که موجب گسترش خسارات انسانی و زیرساخت‌ها و همچنین فاصله گرفتن از گفت‌وگو‌های آتش‌بس می‌شود، امری غیرانسانی می‌داند؛ بنابراین، نه‌تنها خود چنین اقدامی نمی‌کند بلکه کشور‌های دیگر را نیز به توقف ارسال سلاح به طرفین درگیر در منازعه دعوت می‌کند.

همچنین ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، درباره ادعای ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه گفت: همانگونه که بار‌ها تاکید شد، جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت با جنگ، از راهکار سیاسی برای حل‌وفصل اختلافات روسیه و اوکراین و پایان بخشیدن به درگیری‌های نظامی حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران اوکراین تاکنون هیچ‌گاه بخشی از این نزاع و درگیری نظامی و ادامه آن نبوده و همواره از راهکار سیاسی و گفت‌وگو‌های دوجانبه برای پایان دادن به این بحران و درگیری حمایت کرده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: روسیه ایران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *