مرگ یک زندانی در زندان ریکرز آمریکا

14:24 - 27 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۵۸۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ یک زندانی در زندان ریکرز آمریکا
یک زندانی زن ۲۳ ساله بر اثر سهل‌انگاری پزشکی در زندان ریکرز نیویورک جان خود را از دست داد.

خبرگزاری میزان – نام زندان جزیره‌ای ریکرز نیویورک آمریکا یک‌بار دیگر با مرگ یک زندانی بر اثر سهل‌انگاری پزشکی به صدر اخبار آمد.

به گزارش نیویورک دیلی نیوز، براساس گزارش‌ها، یک زندانی ۲۳ ساله یکشنبه شب درپی نادیده گرفته شدن درخواست مراقبت پزشکی در زندان بدنام ریکرز نیویورک آمریکا جان خود را از دست داد.

چاریزما جونز که دوران محکومیت خود را در ریکرز می‌گذراند، هفته گذشته پس از وخامت مشکل پزشکی به بیمارستان منتقل شد؛ پس از ورود جونز به بیمارستان، قاضی دستور آزادی بدون وثیقه او را به دلیل بیماری شدید صادر کرد؛ جونز چهار روز بعد درگذشت.

وکلای جونز، تاکید کردند که این زندانی زن مکررا از مراقبت‌های اولیه محروم شد و نگهبانان زندان درخواست مراقبت‌های پزشکی وی را نادیده گرفتند.

یک گروه حقوقی خواستار تحقیق در مورد مرگ جونز و تعلیق کارکنان و افسران دخیل در وقوع این حادثه شد.

از آن جایی که جونز در بیمارستان درگذشت، سیستم زندان‌های آمریکا نام وی را در فهرست مرگ‌ومیر در مراکز خود قرار نمی‌دهد.

جونز چهارمین زندانی است که در سال جاری در بازداشت یا مدت کوتاهی پس از خروج از زندان ریکرز جان خود را از دست داد؛ در عین حال، وی سی‌ودومین نفری است که از زمان روی کار آمدن اریک آدامز، شهردار نیویورک در آغاز سال ۲۰۲۲ در این زندان جان باخت.

در اوایل ماه جاری، خانواده یک زندانی که در آگوست سال گذشته (شهریور سال گذشته) در ریکرز جان باخت، طی دادخواستی اعلام کردند که زندان اطلاعات مربوط به مرگ وی را پنهان کرده است.

در دادخواست یاد شده، خانواده زندانی متوفی اعلام کردند که مقام‌های ریکرز به شکل غیرقانونی درخواست آن‌ها برای ارائه سوابق مربوط به مرگ را رد کردند.

وی هشتمین فردی بود که سال گذشته در بازداشت جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *