حمایت دولت آمریکا از کشتار هدفمند امدادگران در نوار غزه

10:14 - 26 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۳۱۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حمایت دولت آمریکا از کشتار هدفمند امدادگران در نوار غزه
کاخ سفید باوجود حمله‌های مکرر رژیم صهیونیستی به امدادگران، هنوز در حمایت خود از اشغالگران تجدیدنظر نکرده است.

خبرگزاری میزان - گزارش‌ها نشان می‌دهند که حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی عامل اصلی مرگ در بخش بشردوستانه در ۱۱ ماه گذشته بوده است.

این گزارش می‎گوید که از ۳۷۸ امدادگر کشته‌شده در سراسر جهان از ۷ اکتبر، بیش از ۷۵ درصد موارد مربوط به غزه یا کرانه باختری بوده‌اند؛ گزارش‌ها حاکی از این است که سال ۲۰۲۳ مرگ‌بارترین سال برای امدادگران بود.

نمونه‌ای از این خطر شامل حمله هوایی رژیم صهیونیستی در ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهریور) به مدرسه‌ای در اردوگاه آوارگان النصیرات است که به‌عنوان پناهگاه مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ این حمله که به شهادت ۱۸ نفر از جمله ۶ امدادگر آنروا منجر شد، یکی از مرگ‌بارترین حوادث برای امدادگران در طول جنگ غزه بوده است. 

 

حمایت دولت بایدن از کشتار هدفمند امدادگران در نوار غزه

 

سازمان‌های امدادی باوجود هماهنگی قبلی با نظامیان صهیونیست، بار‌ها مورد حمله قرار گرفته‌اند. 

پزشکان بدون مرز نیز حمله‌های مستقیمی را ازجمله انفجار گلوله تانک در تاسیسات خان‌یونس که ۲ کشته و ۶ مجروح برجای گذاشت، تجربه کرده‌اند؛ دبیرکل سازمان پزشکان بدون مرز از این حمله‌ها انتقاد کرده و آن را عمدی یا در حالت خوش‌بینانه بی‌احتیاطی خواند.

حمایت دولت بایدن از کشتار امدادگران

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از این موضوع آگاه است؛ پیش از این نیز کنگره در گزارشی اشاره کرده بود که نگرانی مهمی در زمینه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه بازیگران بشردوستانه وجود دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی باوجود تعامل منظم بخش بشردوستانه، مداخلات ادعایی مکرر آمریکا و تعهد ادعایی نظامیان اشغالگر به اجتناب از چنین حمله‌هایی، به کارکنان و تاسیسات بشردوستانه حمله کرده است. 

کاخ سفید هنوز باوجود حمله‌های مکرر رژیم صهیونیستی به امدادگران، حمایت خود از اشغالگری این رژیم را بازبینی نکرده است؛ دولت آمریکا در همان روزی که ۷ کارمند یک سازمان خیریه، ازجمله یک شهروند آمریکایی از سوی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته و کشته شدند، بیش از ۲ هزار بمب به رژیم صهیونیستی صادر کرد.

 

حمایت دولت بایدن از کشتار هدفمند امدادگران در نوار غزه

 

دولت آمریکا به‌تازگی اظهارات نگرانی خود را بدون انجام هیچ اقدامی ابراز کرده است؛ این پاسخگو نبودن با فهرستی از ۱۴ حمله به سایت‌های امدادی نشان داده می‌شود؛ این درحالی است که گروه‌های امدادی به مقام‌های صهیونیست درباره حضور خود در مناطق غزه هشدار داده و در مناطق به‌اصطلاح امن تعیین‌شده فعالیت می‌کردند، اما با این وجود هدف قرار گرفتند.

نکته مهم این است که دولت بایدن رژیم صهیونیستی را مسئول هیچ‌یک از این اتفاق‌ها ندانسته است.

نگرانی کارکنان سازمان ملل و امدادگران از کشتار مدرسه سازمان ملل

یک مقام ارشد سازمان ملل اظهار کرد که کارکنان و معلمان سازمان ملل در غزه درپی قتل‌عام در مدرسه‌ای که چند روز قبل انجام شد، نگران هستند. 

ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه، ۲۱ شهریور مدرسه الجاعونی سازمان ملل را در اردوگاه آوارگان النصیرات در مرکز غزه بمباران کرد؛ براثر این حمله ۱۸ نفر از جمله ۶ عضو آژانس امدادوکار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به شهادت رسیدند.

 

حمایت دولت بایدن از کشتار هدفمند امدادگران در نوار غزه

 

کشتار در مدرسه الجاعونی چهل‌وهفتمین قتل‌عام انجام‌شده ازسوی اشغالگران در اردوگاه النصیرات بود، جایی که در حال حاضر بیش از ۲۵۰ هزار ساکن و افراد آواره اجباری در آن زندگی می‌کنند.

سام رز، معاون ارشد آنروا پس از بازدید از مدرسه بمباران‌شده در النصیرات، گفت: یکی از همکاران گفت که آن‌ها دیگر جلیقه آنروا را برتن نمی‌کنند پوشند، زیرا احساس می‌کنند که این کار آن‌ها را به یک هدف تبدیل می‌کند. 

 

حمایت دولت بایدن از کشتار هدفمند امدادگران در نوار غزه

 

امدادگران سازمان ملل در یک کلاس درس برای صرف غذا بعد از کار جمع شده بودند که رژیم صهیونیستی بخشی از ساختمان را تخریب و آن را به تلی از آوار سوخته تبدیل کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *