جنایت علیه کودکان فلسطینی؛ شهادت صدها نوزاد درپی حمله‌های رژیم صهیونیستی

12:28 - 28 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۷۷۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایت علیه کودکان فلسطینی؛ شهادت صدها نوزاد درپی حمله‌های رژیم صهیونیستی
آمار‌های منتشرشده نشان می‌دهد که ۷۱۰ نوزاد فلسطینی از زمان آغاز جنگ در نوار غزه درپی حمله‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

خبرگزاری میزان - وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ۷۱۰ نوزاد فلسطینی در جریان جنگ جاری در غزه از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. 

به‌گفته دفتر رسانه‌ای غزه، این نوزادان درمیان بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ کودک فلسطینی هستند که از ۷ اکتبر در حمله‌های ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

حال، فهرستی از اسامی شماری از شهدای جنگ غزه (۳۴ هزار و ۳۴۴ نفر) از سوی وزارت بهداشت فلسطین منتشر شده است؛ این فهرست مربوط به اسامی شهدا تا ۳۱ آگوست (۱۰ شهریور) است. 

در این فهرست نام ۱۱ هزار و ۳۵۵ کودک، ۶ هزار و ۲۹۷ زن، ۲ هزار و ۹۵۵ سالمند و ۱۳ هزار و ۷۳۷ مرد به‌چشم می‌خورد. 

شهادت ۷۱۰ نوزاد فلسطینی درپی حمله‌های رژیم صهیونیستی

در مجموع ۷۱۰ نفر در این لیست دارای سن «صفر» بودند، به این معنی که در هنگام شهادت کم‌تر از یک سال سن داشتند؛ بیشتر آن‌ها در طول جنگ به دنیا آمده و به شهادت رسیدند. 

دوقلو‌های تازه متولدشده‌ای ماه گذشته در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند؛ این در حالی است که پدرشان در راه بیمارستان بود تا تولدشان را ثبت کند. 

از به دنیا آمدن این دوقلو‌ها که یک پسر و یک دختر بودند، فقط ۳ روز گذشته بود که مورد حمله قرار گرفتند؛ آن‌ها در کنار مادر و مادربزرگشان در این حمله به شهادت رسیدند. 

واکنش سازمان‌های بین‌المللی

نهاد‌های بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری از روز‌های آغازین جنگ بار‌ها نسبت به تلفات بالای کودکان فلسطینی هشدار دادند و از رژیم صهیونیستی بار‌ها خواسته بودند از هدف قرار دادن غیرنظامیان خودداری کند.

جیمز الدر، سخنگوی آژانس کودکان سازمان ملل (یونیسف) چند هفته پس از آغاز جنگ غزه هشدار داده بود که غزه به قبرستان کودکان تبدیل شده است.

شهادت ۷۱۰ نوزاد فلسطینی درپی حمله‌های رژیم صهیونیستی

الدر در ۳۱ اکتبر (۹ آبان ۱۴۰۲) گفته بود: بزرگ‌ترین ترس ما درمورد تعداد گزارش‌شده کودکان کشته شده است که به ده‌ها، سپس صد‌ها و در نهایت هزاران نفر در ۲ هفته رسید. 

سخنگوی یونیسف اضافه کرد: اعداد وحشتناک هستند؛ غزه به قبرستان هزاران کودک تبدیل شده است؛ این وضعیت جهنمی است. 

سازمان غیردولتی سیوچیلدرن Save the Children هم به گزارش وزارت بهداشت غزه درباره نوزادان به شهادت رسیده واکنش نشان داده و آن را تاسف‌بار خواند.

شهادت ۷۱۰ نوزاد فلسطینی درپی حمله‌های رژیم صهیونیستی

این سازمان بشردوستانه گفت: هیچ والدینی نباید رنج و غم‌واندوه از دست دادن فرزند خود را تحمل کنند؛ ما نمی‌توانیم خشونتی را که کودکان فلسطینی با آن روبه‌رو هستند، بپذیریم. 

شهادت ۱۱ هزار دانش‌آموز فلسطینی از آغاز جنگ

وزارت آموزش فلسطین هم به‌تازگی اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۱۱ هزار و یک دانش‌آموز در نوار غزه و کرانه باختری اشغالی به شهادت رسیده و ۱۷ هزار و ۷۷۲ دانش‌آموز مجروح شده‌اند.

براساس آخرین برآورد‌های این وزارتخانه، ۱۰ هزار و ۸۸۸ دانش‌آموز در نوار غزه به شهادت رسیده و ۱۷ هزار و ۲۲۴ نفر مجروح شدند؛ در همین حال، ۱۱۳ دانش‌آموز در کرانه باختری به شهادت رسیده و ۵۴۸ نفر مجروح شدند؛ همچنین ۴۲۹ دانش‌آموز در کرانه باختری بازداشت شده‌اند.

سازمان‌های امدادی می‌گویند که نمی‌توانند حفاظت یا پناه‌گاه کافی برای کودکان ارائه کنند و به محدودیت‌های کمک‌رسانی، حمله‌ها به مناطق بشردوستانه تعیین‌شده از سوی خود رژیم صهیونیستی و دستور‌های مکرر تخلیه اشاره می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *