دبیرکل سازمان ملل: احکام دیوان بین‌المللی دادگستری باید اجرا شود

11:05 - 23 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۸۲۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دبیرکل سازمان ملل: احکام دیوان بین‌المللی دادگستری باید اجرا شود
دبیرکل سازمان ملل ضمن تاکید بر این موضوع که اتهام‌ها علیه آنروا نادرست و غیرقابل تحمل است، به رای دادگاه لاهه اشاره کرده و گفت که غیرقانونی بودن اشغالگری رژیم صهیونیستی تایید شده است.

خبرگزاری میزان - آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل شهادت دست‌کم ۱۸ نفر از جمله کودکان، زنان و ۶ کارمند آژانس امدادوکار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را در حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی به یک مدرسه در النصیرات محکوم کرد. 

براساس گزارش‌ها، این مدرسه به‌عنوان پناهگاه در اردوگاه پناهندگان النصیرات در نوار غزه در ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهریور) هدف قرار گرفت.

این حادثه تعداد کارکنان آنروا را که در این جنگ به شهادت رسیده‌اند به ۲۲۰ نفر رساند.

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای تاکید کرد که این حادثه باید به‌طور مستقل و کامل بررسی شود تا از پاسخگویی عاملان آن اطمینان حاصل شود.

وی گفت: ادامه فقدان حفاظت موثر از غیرنظامیان در غزه غیرقابل قبول است؛ غیرنظامیان و زیرساخت‌هایی که در آن‌ها پناه می‌گیرند باید محافظت و نیاز‌های ضروری غیرنظامیان برآورده شود.

آنتونیو گوترش تاکید کرد: اتهام‌ها علیه آنروا نادرست و غیرقابل تحمل است؛ ما شاهد مصونیت از مجازات و نقض مستمر منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید قاطعانه شهرک‌سازی، تصرف زمین و هرگونه الحاق کرانه باختری را رد کنیم.

دبیرکل سازمان ملل، گفت: من به دادگاه بین‌المللی اعتماد دارم و دیوان بین‌المللی دادگستری غیرقانونی بودن اشغالگری اسرائیل را تایید کرده است؛ جامعه بین‌المللی باید تلاش کند تا اطمینان حاصل شود که احکام دیوان بین‌المللی دادگستری اجرا می‌شود.

در همین حال، سام رز، معاون ارشد امور آنروا در غزه، گفت که مدرسه الجاعونی در النصیرات که چهارشنبه، ۲۱ شهریور از سوی رژیم صهیونیستی بمباران شد، برای واکسیناسیون کودکان در برابر فلج اطفال استفاده می‌شد.

در این حمله بخشی از مدرسه الجاعونی ویران شده و ۶ نفر از کارکنان آنروا که این مدرسه را اداره می‌کردند، به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *