سرکوب مهاجران به مرز شمالی آمریکا رسید

14:24 - 23 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۸۴۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سرکوب مهاجران به مرز شمالی آمریکا رسید
مهاجران خواهان ورود به آمریکا که پیش از این در مرز جنوبی با چالش‌های مختلفی روبرو بودند، حال در مرز شمالی نیز با بازدشت گسترده مواجه شده‌اند.

خبرگزاری میزان - اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا می‌گوید که بین اکتبر ۲۰۲۳ (مهر/آبان ۱۴۰۲) تا جولای سال جاری (تیر/مرداد ۱۴۰۳) رکورد بالایی را از بازداشت مهاجران در پست‌های مرزی در مرز کانادا و آمریکا ثبت کرده است.

این در حالی است که موضوع مهاجرت به یکی از موضوع‌های اصلی در مبارزات انتخاباتی آمریکا تبدیل شده است. 

اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا (CBP) زمانی که با شخصی غیرقابل پذیرش در آمریکا مواجه می‌شود یا زمانی که افسران گشت مرزی فردی را پیدا می‌کنند که به‌طور غیرقانونی از مرز وارد آمریکا شده، فرد مورد نظر را بازداشت می‌کند. 

سرکوب مهاجران به مرز شمالی آمریکا رسید

اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا گزارش کرد که بین اکتبر ۲۰۲۳ تا جولای ۲۰۲۴ حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ مهاجر را در پست‌های مرزی در مرز شمالی بازداشت کرده است. 

درحالی که این اعداد در مقایسه با بازداشت‌ها در مرز جنوبی آمریکا هنوز کم‌رنگ است، اما این میزان بیش از ۲ برابر ۷ هزار و ۶۳۰ موردی است که در دوره مشابه سال قبلی ثبت شد؛ این میزان در سال قبل از آن کمتر از ۲ هزار و ۳۰۰ مورد بود. 

 پوشش خبری آمریکا از موج مهاجرت در مرز شمالی این کشور در تابستان تشدید شد؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز در ۲۲ آگوست (اول شهریور)، پس از لفاظی درمورد وضعیت مرز جنوبی آمریکا، گفت که آمریکا اکنون در مرز شمالی نیز با مهاجرانی که از کانادا وارد می‌شوند، دست‌وپنجه نرم می‌کند. 

سرکوب مهاجران به مرز شمالی آمریکا رسید

گزارش‌های خبری آمریکا رونق تاکسی‌ها و اتومبیل‌هایی را که مهاجران را از شهر‌های کوچک مرزی نیویورک به شهر نیویورک منتقل می‌کنند، ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *