مرگ دست‌کم ۸ مهاجر در کانال مانش

11:52 - 25 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۱۴۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ دست‌کم ۸ مهاجر در کانال مانش
واژگونی قایق‌های حامل مهاجران در کانال مانش مرگ مهاجران را با نرخ بالایی رقم می‌زند.

خبرگزاری میزان – تراژدی‌های مرگ‌ومیر مهاجران در کانال مانش یکی پس از دیگری رقم می‌خوردند و پاریس و لندن همچنان بر اجرای سیاست‌های ضدمهاجرتی مرگ‌بار خود در این مکان تاکید و اصرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام‌های فرانسوی از کشته شدن چند مهاجر در تلاش برای عبور از کانال مانش در یکشنبه، ۲۵ شهریور خبر دادند.

به گفته مقام‌های محلی فرانسه، کمتر از ۲ هفته پس از وقوع مرگ‌بارترین فاجعه سال جاری در کانال مانش، چند مهاجر دیگر شب گذشته در تلاش برای عبور از این کانال و رسیدن به انگلیس جان خود را از دست دادند.

هنوز اطلاعات دقیق رسمی درباره تعداد قربانیان این حادثه اعلام نشده است؛ براساس اعلام مقام‌های فرانسوی کنفرانس خبری در این باره برگزار خواهد شد که اطلاعات اولیه درباره حادثه یادشده در این رویداد اعلام می‌شود.

با وجود این، برخی از رسانه‌های فرانسوی به نقل از پلیس این کشور اعلام کردند که تاکنون جسد هشت مهاجر پیدا شده است؛ براساس اظهارات منبع یادشده این حادثه اندکی پس از سوار شدن مهاجران به قایق رخ داد.

مقام‌های فرانسوی ادعا می‌کنند که طی ۲۴ ساعت در روز‌های جمعه و شنبه، ۲۰۰ مهاجر را از غرق شدن نجات دادند؛ آن‌ها همچنین ادعا کردند که در روز‌های اخیر شمار قایق‌های حامل مهاجران در این کانال افزایش یافته است.

در ماه سپتامبر (شهریور) دست‌کم ۱۲ مهاجر در سواحل شمالی فرانسه بر اثر واژگونی قایقی که ده‌ها سرنشین داشت، جان خود را از دست دادند؛ این مرگ‌بارترین فاجعه غرق شدن قایق حامل مهاجران در کانال مانش در سال جاری بود.

تاکنون ۲۵ مهاجر در سمت فرانسه این کانال جان خود را از دست دادند؛ شمار مهاجران قربانی در سال ۲۰۲۳ در این محدوده حدود ۱۲ نفر بود.

دولت‌های فرانسه و انگلیس سال‌ها است که درصدد سختگیرانه‌تر کردن سیاست‌های ضدمهاجرتی خود هستند و این موضوع کانال مانش را بیش از هر زمان دیگری برای مهاجران مرگ‌بار کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *