سهم بالای زنان و دختران از جمعیت بی‌خانمان‌ها در آلمان

13:20 - 24 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۹۷۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سهم بالای زنان و دختران از جمعیت بی‌خانمان‌ها در آلمان
رشد شمار زنان و دختران بی‌خانمان به موازات تشدید بحران بی‌خانمانی در آلمان زنگ‌های هشدار را در این کشور به صدا درآورده است.

خبرگزاری میزان – بحران بی‌خانمانی در آلمان به شکلی مخاطره‌آمیز تشدید می‌شود و قربانی می‌گیرد.

جدیدترین گزارش‌ها از وضعیت بی‌خانمانی در آلمان نشان می‌دهد که سن بی‌خانمانی در این کشور به شدت جوان شده و زنان و دختران بیش از هر زمانی در معرض خطر بی‌خانمانی قرار دارند.

به گزارش دویچه‌وله، براساس گزارش جدید گروه کاری فدرال برای کمک به بی‌خانمان‌ها (BAG W)، سازمان فعال در زمینه بی‌خانمان‌ها، تقریبا یک‌پنجم افرادی که در آلمان بی‌خانمان هستند، زیر ۲۵ سال سن دارند.

در گزارش یادشده که به بررسی افراد بی‌خانمان یا در معرض بی‌خانمانی پرداخته شده است، آمده است که بی‌خانمانی پنهان در آلمان بحرانی جدی است که آن‌طور که باید و شاید به آن پرداخته نمی‌شود.

یکی از روند‌های نگران‌کننده در گزارش گروه کاری فدرال برای کمک به بی‌خانمانی آمده است که زنان و دختران زیر ۲۵ سال در مقایسه با دیگر گروه‌های سنی سهم بالایی در بحران بی‌خانمانی دارند؛ ضمن اینکه افزایش شمار زنان و دختران بی‌خانمان زیر ۱۸ سال نیز روندی نگران‌کننده است.

نویسندگان گزارش با اشاره به اینکه زنان و دختران بی‌خانمان با نرخ بالاتری در معرض خطر‌هایی مانند خشونت و سوءاستفاده جنسی قرار دارند، تاکید کردند که مکان‌های امن اندکی برای این دسته از بی‌خانمان‌ها وجود دارد؛ آن‌ها تاکید کردند که زنان و ختران بی‌خانمان در نتیجه مجبور به تامین هزینه سرپناه موقت از طریق دست زدن به فعالیت‌های مجرمانه می‌شوند؛ این بدان معنا است که زنان و دختران بی‌خانمان تبدیل به طعمه‌هایی آسان برای فروشندگان و دلال‌های موادمخدر هستند.

این گزارش همچنین به ناامنی اقامتگاه‌های موقت برای زنان و دختران بی‌خانمان پرداخته و تاکید کرده است که زندگی در این مراکز برای افراد یادشده بسیار مضر است.

پیشتر یک کارشناس آلمانی در این باره گفت: زنان بی‌خانمان به شکلی گسترده در معرض خطر هستند؛ آن‌ها به عنوان قربانیان خشونت در خیابان‌ها و اقامتگاه‌های ویژه قربانیان خشونت خانگی نیز با خشونت مواجه می‌شوند؛ در حالی‌که شمار زنان بی‌خانمان قربانی خشونت به سرعت افزایش می‌یابد، زمان انتظار اسکان در اقامتگاه‌های ویژه قربانیان خشونت خانگی به ۲ تا ۳ سال رسیده است.

گزارش‌های سال گذشته نشان دادند که حدود یک سوم افراد بی‌خانمان در آلمان را زنان تشکیل می‌دهند؛ دلایل رشد بحران بی‌خانمانی در میان زنان آلمانی گذشته از رشد خشونت خانگی، بیماری، از دست دادن شغل و فروپاشی خانواده هستند.

در عین حال، با فرا رسیدن فصل زمستان نگرانی‌ها درباره خطر مشکلات جدی سلامتی برای بی‌خانمان‌ها افزایش یافته است؛ افراد بی‌خانمان در فصل زمستان در معرض خطر هیپوترمی و سرمازدگی هستند.

کارشناسان می‌گویند که مشکل بی‌خانمانی در آلمان به‌عنوان یک مسئله مهم اجتماعی در سال‌های اخیر به حادترین میزان ممکن رسیده است؛ آلمان از سال ۲۰۱۴ تاکنون شاهد افزایش ۱۵۰ درصدی جمعیت بی‌خانمان‌ها بوده است.

پیش‌بینی می‌شود که بحران بی‌خانمانی در آلمان تا سال ۲۰۲۵ به رقمی بی‌سابقه برسد که سبب رقم خوردن بدترین بحران بی‌خانمانی این کشور در ۲۰ سال گذشته است؛ در حالی‌که بحران بی‌خانمانی در آلمان تا چندی پیش بیشتر مهاجران را هدف قرار می‌داد، اکنون با اضافه شدن جمعیت عمومی به این بحران، وضعیت برای بی‌خانمان‌ها بدتر نیز شده است.

ازسوی دیگر، سهم بالای کودکان و نوجوانان از جمعیت بی‌خانمان‌ها در آلمان در سال‌های اخیر به یک نگرانی جدی تبدیل شده است؛ یکی از اصلی‌ترین دلایل این امر تشدید بحران فقر کوکان در آلمان است.

انتهای پیام/


برچسب ها: بی خانمانی آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *