مراسم تشییع عایشه‌نور در ترکیه برگزار شد

14:42 - 24 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۰۱۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مراسم تشییع عایشه‌نور در ترکیه برگزار شد
مراسم تشییع پیکر عایشه‌نور، فعال حامی فلسطین در کشور ترکیه برگزار شد.

خبرگزاری میزان – پیکر عایشه‌نور ازگی ایگی، شهروند ۲۶ ساله آمریکایی ترک‌تبار در کشور ترکیه به خاک سپرده شد.

عایشه‌نور به‌عنوان حامی مردم فلسطین، فعالیت گسترده‌ای در زمینه حمایت از حقوق فلسطینی‌ها داشت؛ وی از شرکت‌کنندگان در اعتراض‌های دانشگاهی آمریکا در محکومیت جنگ رژیم صهیونیستی در غزه بود.

 

این حامی جوان فلسطین، روز شش سپتامبر (۱۶ شهریور) هنگام شرکت در اعتراض به شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در شهر بیتا استان نابلس کرانه باختری در قالب برنامه اعتراضی جنبش همبستگی بین‌المللی ضد اشغالگری ISM به دست تک‌تیراندازان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

مراسم تشییع پیکر عایشه‌نور پیش از ترکیه در کرانه باختری، جایی که به شهادت رسید، برگزار شد.

 

پیکر عایشه‌نور در ترکیه به خاک سپرده شد

پیکر عایشه‌نور روز شنبه پس از برگزاری ادای احترام در فرودگاه استانبول به شهر ساحلی دریای اژه منتقل شد؛ در مراسم خاکسپاری عایشه‌نور در ترکیه جمعی از مقام‌های دولتی و سیاستمداران حضور داشتند.

دولت ترکیه به درخواست خانواده عایشه‌نور، پیکر وی را برای خاکسپاری به این کشور و شهر آیدین در غرب ترکیه منتقل کرد.

پدر عایشه‌نور اعلام کرد که واشنگتن اقدام کافی برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی درباره مرگ دخترش انجام نداده است؛ وی با اشاره به اینکه طی ۲ دهه گذشته در آمریکا زندگی کرده است، گفت: آمریکا در قبال امنیت شهروندانش در برابر اسرائیل بسیار ضعیف است.

مادر عایشه‌نور نیز گفت: تنها چیزی که دولت ترکیه می‌خواهیم این است که عدالت را برای دخترمان اجرا کنند.

مقام‌های ترکیه اعلام کردند که رژیم صهیونیستی را به دلیل قتل عایشه‌نور پاسخگو خواهند کرد.

نعمان کورتولموش، رئیس پارلمان ترکیه روز شنبه در مراسم خاکسپاری عایشه‌نور گفت: او مانند همه شهدای ما برای ما جاودانه خواهد بود؛ وی تاکید کرد: ترکیه اسرائیل را مسئول قتل او خواهد دانست و تل‌آویو پاسخگوی اقدام خود در دادگاه‌های بین‌المللی خواهد بود.

 

پیکر عایشه‌نور در ترکیه به خاک سپرده شد

پیکر عایشه‌نور روز جمعه برای کالبدشکافی و خاکسپاری به ترکیه تحویل داده شد؛ یافته‌های اولیه کالبد شکافی وی که در موسسه پزشکی قانونی ازمیر انجام شد، آسیب به سر ناشی از شلیک گلوله به گوش پایین را نشان داد؛ علت مرگ نیز شکستگی جمجمه، خونریزی مغزی و آسیب بافت مغز ثبت شد.

کالبد شکافی اولیه پیکر عایشه‌نور هفته گذشته در موسسه پزشکی قانونی دانشگاه ملی نجاح در نابلس انجام شد؛ نتایج تایید کرد که اصابت گلوله یک تک‌تیرانداز به سر باعث مرگ عایشه‌نور شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *