سومین خودسوزی در آمریکا؛ تشدید اقدام‌های اعتراضی به نسل‌کشی در غزه

8:54 - 24 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۸۹۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سومین خودسوزی در آمریکا؛ تشدید اقدام‌های اعتراضی به نسل‌کشی در غزه
اعتراض‌ها به سیاست آمریکا در موضوع جنگ غزه و همدستی واشنگتن با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی بالا گرفته است.

خبرگزاری میزان – اخبار و ویدیو‌های منتشرشده از آمریکا نشان می‌دهد که اقدام‌های اعتراضی در رابطه با تداوم جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و حمایت‌های این کشور از تداوم روند یادشده در حال افزایش است؛ در عین حال، با آغاز سال تحصیلی جدید، دانشگاه‌های آمریکا اعتراض‌ها به ادامه جنگ غزه را ازسرگرفته‌اند.

مجموع این تحولات نشان می‌دهند که دولت آمریکا همزمان با فشار افکار عمومی جهانی برای توقف جنایت در غزه و محکوم کردن رژیم صهیونیستی و متحدان و همدستانش، عرصه افکار عمومی داخلی را در موضوع جنگ غزه نیز از دست داده و بازنده شده است؛ اعتراض‌های گسترده به تداوم جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در عرصه‌های مختلف این کشور از دانشگاه‌ها گرفته تا کسب‌وکارها، موید این امر است.

در حالی‌که گزارش‌ها از تیراندازی یک مرد اهل ایالت ماساچوست آمریکا به یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع حمایت از فلسطین در عصر پنجشنبه گذشته حکایت دارد، ویدیویی از خودسوزی یک شهروند آمریکایی در اعتراض به سیاست‌های این کشور در قبال جنگ غزه منتشر شده است.

براساس گزارش‌ها، در روز ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهریور) مردی در بوستون در خارج از کنسولگری رژیم صهیونیستی در این شهر به آتش کشید؛ این سومین مورد خودسوزی از زمان آغاز نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) تاکنون است.

این مرد که پلیس و مقام‌های آمریکا هویت وی را فاش نکردند، با سوختگی شدید به یک بیمارستان در ماساچوست منتقل شد و از وضعیت فعلی وی اطلاعی در دست نیست؛ پلیس بوستون اعلام کرد که در حال بررسی وضعیت است.

جدیدترین قربانی اعتراض به سیاست‌های واشنگتن در قبال جنگ غزه، سومین فردی است که از زمان آغاز حمله رژیم صهیونیستی به غزه از حدود یک سال پیش در مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی خودسوزی می‌کند.

در عین حال، گروه BDS Boston ویدیویی را در یوتیوب به اشتراک گذاشت که مردی به نام مت نلسون آن را بارگذاری کرده بود؛ وی در این ویدیو به ببیندگان گفت که قصد دارد دست به عمل اعتراضی شدید بزند؛ این ویدیو شامل صحنه حادثه خودسوزی نیست.

 

وی در این ویدیو، می‌گوید: همه ما در نسل‌کشی جاری در غزه مقصریم؛ ما برده سرمایه‌داری و مجتمع صنعتی نظامی هستیم؛ بسیاری از ما آنقدر بی‌تفاوت هستیم که نمی‌توانیم حتی به این موضوع توجه کنیم؛ اعتراضی که قرار است در آن شرکت کنم، فراخوانی است از دولت ما برای توقف تامین پول و سلاح‌های اسرائیلی که برای زندانی کردن و کشتار فلسطینی‌های بی‌گناه استفاده می‌کند، برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای پایان دادن به نسل‌کشی در غزه و حمایت از کیفرخواست دادگاه بین‌المللی کیفری علیه بنیامین نتانیاهو و دیگر اعضای دولت اسرائیل.

این مرد آمریکایی ادامه می‌دهد: قرار است دموکراسی در خدمت خواست مردم باشد، نه منافع ثروتمندان؛ قدرت را پس بگیرید؛ فلسطین را آزاد کنید.

رسانه‌های آمریکایی درباره هویت مت نلسون نوشتند که وی یک فعال ضد جنگ است؛ گزارش‌های رسانه‌ای اعلام کردند که وی در اعتراض به همدستی آمریکا در جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه و تاثیر آن بر مردم فلسطین، خودسوزی کرده است.

این اتفاق در حالی رخ داد که آرون بوشنل، یک سرباز ۲۵ ساله فعال در نیروی هوایی آمریکا در ماه فوریه (بهمن سال گذشته) خود را آتش زد و در بیرون سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن‌دی‌سی جان باخت.

بوشنل که از خودسوزی خود فیلم گرفته بود، گفت: من دیگر در نسل‌کشی شریک نخواهم بود؛ من در آستانه انجام یک اقدام اعتراضی شدید هستم، اما این اقدام در مقایسه با آنچه مردم فلسطین ازسوی استعمارگران خود تجربه کرده‌اند، به هیچ‌وجه بزرگ نیست؛ این چیزی است که طبقه حاکم ما تصمیم گرفته است که عادی باشد.

وی در حالی که شعله‌های آتش بدنش را فرا گرفته بود، فریاد زد: فلسطین را آزاد کنید!

بوشنل صبح روز اقدام به خودسوزی در حساب کاربری خود در یک شبکه اجتماعی اعلام کرد: بسیاری از ما دوست داریم از خود بپرسیم: اگر در دوران برده‌داری زنده بودم، چه می‌کردم؟ یا جیم کرو جنوبی؟ یا آپارتاید؟ اگر کشورم مرتکب نسل‌کشی می‌شد، چه‌کار می‌کردم؟ پاسخ این است، شما آن را در حال حاضر انجام می‌دهید.

 

یک معترض به سیاست‌های آمریکا در قبال جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه نیز در دسامبر ۲۰۲۳ (آذر سال گذشته) در مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در آتلانتا خودسوزی کرد.

پلیس تایید کرد که این یک اقدام اعتراضی بوده و پرچم فلسطین را در نزدیکی آن پیدا کرده است، اما جزئیات بیشتری درباره این حادثه منتشر نکرد؛ با وجود این، بررسی‌ها نشان می‌دهد که وی یک زن حامی فلسطین بوده است.

ده‌ها هزار آمریکایی از اکتبر گذشته زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، به نسل‌کشی این رژیم علیه فلسطینی‌ها و حمایت دولت جو بایدن از تداوم بمباران این منطقه اعتراض کرده‌اند.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین طی ۱۱ ماه گذشته حدود ۵۰ هزار فلسطینی بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند که حدود ۱۷ هزار نفر آن‌ها کودکان هستند.

این در حالی است که در نظر داشتن واقعیت‌های میدانی نشان می‌دهد که شمار قربانیان جنایت جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه بیش از آمار‌های موجود است؛ برخی بررسی‌ها شمار قربانیان فلسطینی را حدود ۲۰۰ هزار نفر ارزیابی می‌کنند؛ حدود ۱۰ هزار فلسطینی در زیر آوار خانه‌های بمباران‌شده مدفون شده‌اند.

۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم به دست رژیم صهیونیستی ربوده شده و در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های این رژیم تحت شکنجه و آزارواذیت نظام‌مند قرار دارند.

ازسوی دیگر، بمباران غزه از سوی رژیم صهیونیستی بخش زیادی از غزه را ویران کرده و تقریبا کل جمعیت ۲.۴ میلیونی این باریکه را آواره کرده است.

رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی دادگستری به انجام نسل‌کشی در غزه متهم است و دادستان‌های دادگاه بین‌المللی کیفری به دنبال صدور حکم بازداشت برای سران این رژیم از جمله بنیامین نتانیاهو هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *