گفت‌وگو|

شهلا: ۳ نماینده در مرحله اصلی و ۲ نفر در مقدماتی اسنوکر جهان داریم/ دلیل افت و خیز وفایی چالش‌های اسپانسری بود

8:45 - 16 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۵۷۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
شهلا: ۳ نماینده در مرحله اصلی و ۲ نفر در مقدماتی اسنوکر جهان داریم/ دلیل افت و خیز وفایی چالش‌های اسپانسری بود
سرمربی تیم ملی بیلیارد گفت: قرار است ۲ ملی‌پوش اسنوکر راهی رقابت‌های شش توپ قهرمانی جهان در مغولستان شوند.

کامران شهلا در گفت‌وگو با میزان، درباره حضور تیم ملی بیلیارد ایران در جام جهانی اسنوکر شش‌توپ، اظهار داشت: مسابقات جهانی شش توپ از ۲۴ شهریور تا چهارم مهر ماه به میزبانی کشور مغولستان برگزار خواهد شد و هم‌اکنون بازیکنان در اردو حضور دارند و تمرینات به صورت منظم برگزار می‌شود. در نهایت ۲ ملی‌پوش اسنوکر راهی رقابت‌های شش توپ قهرمانی جهان در مغولستان خواهند شد. علی قره‌گوزلو که قهرمانِ اسنوکر آسیاست و همچنین سیاوش مزینی که عنوان شش‌توپ آسیا را در کارنامه دارد، دو نماینده اعزامی کشورمان هستند که تا روز اعزام یعنی ۲۲ شهریور ماه در اردو خواهند بود و از شانس خوبی برای ایستادن روی سکوی جهانی برخوردارند. 

سرمربی تیم ملی بیلیارد خبر داد: سپس مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان در قطر را پیش رو داریم که از دوازدهم آبان ماه آغاز خواهد شد. تغییراتی در نحوه برگزاری مسابقات جهانی اسنوکر ۱۵ توپ صورت گرفته و رقابت هر بازیکن براساس عملکرد و رنکینگ قبلی‌اش از مرحله مقدماتی یا اصلی شروع خواهد شد که طبق این مدل علی قره‌گوزلو، میلاد کاشانی و امیر سرخوش که اسنوکرباز حرفه‌ای است با سهمیه در بخش اصلی رقابت‌شان را آغاز خواهند کرد. همچنین ۲ سهمیه هم در بخش مقدماتی داریم که قرار است پس از برگزاری اردو از اواخر مهرماه و در نهایت رقابت انتخابی این ۲ اسنوکرباز اعزامی به مسابقات جهانی قطر هم مشخص شوند. 

مسابقات رنکینگ اهمیت بالاتری از لیگ برای سرمربی تیم ملی دارد

وی درخصوص اهمیت برگزاری مسابقات رنکینگ در قیاس با لیگ، گفت: رقابت‌های کشوری و لیگ به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که تداخلی با تقویم مسابقات بین‌المللی و برگزاری اردو‌ها نداشته باشد. برای من به عنوان سرمربی تیم ملی مسابقات رنکینگ و انفرادی اسنوکر حائز اهمیت است که ملی‌پوشان همواره در این رقابت‌ها باشند. در واقع لیگ در رشته اسنوکر مانند رشته‌های دیگر اهمیت ندارد، اما با این وجود لیگ را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که رقابت‌ها جنبه تیمی دارند و تعداد فریم‌ها کم است و نمی‌توان ارزیابی دقیقی از بازیکنان داشت. از همین رو رقابت‌های رنکینگ به صورت منظم هر ۲ ماه یکبار برگزار می‌شود.

شهلا درباره عملکرد سینوسی حسین وفایی در رقابت‌های اخیر حرفه‌ای، خاطرنشان کرد: وفایی هرچند در یکی، ۲ سال اخیر افت و خیز داشته، اما همچنان در جایگاه بیستم اسنوکربازان حرفه‌ای جهان قرار دارد. وفایی اسنوکرباز فوق‌العاده‌ای است و امیدوارم با حفظ تمرکزش در رقابت‌های بعدی بتواند دوباره در جمع ۱۶ اسنوکرباز برتر دنیا قرار گیرد. در ماه‌های اخیر وفایی کمی با چالش‌های اسپانسرشیپ و جذب حامی مالی روبرو بود که فکر کنم با حل شدن این مشکلات دوباره شاهد افتخارآفرینی‌هایش باشیم.

سرخوش در آکادمی دینگ شهر لستر حضور دارد

وی افزود: امیر سرخوش هم دیگر اسنوکرباز ایرانی است که به جمع اسنوکربازان حرفه‌ای جهان اضافه شده و در مدت اخیر حضورش در مسابقات عملکرد خوبی داشته و چندین پیروزی کسب کرده، اما مسلما تا رسیدن به ثبات در جمع حرفه‌ای‌های دنیا به زمان نیاز دارد. سرخوش هم‌در حال حاضر در آکادمی دینگ در شهر لستر انگلیس حضور دارد. 

سرمربی تیم ملی بیلیارد با تاکید بر آینده‌سازی صورت گرفته در رشته اسنوکر، اظهار کرد: پشتوانه‌سازی خوبی در اسنوکر صورت گرفته و در رقابت‌های رده‌های سنی در هند تیم زیر ۱۷ سال ما را به آینده امیدوار کردند و یک بازیکن تا یک چهارم نهایی پیش رفت. در زیر ۲۱ سال هم تیرداد آزادپور که اهل ایلام است به مدال برنز جهان رسید و این بازیکن در هر مسابقه اعزامی به مدال رسیده است. ارسلان باقری از گیلان هم که عنوان سومی زیر ۱۸ سال جهان را دارد و شاهین سبزی دیگر بازیکنان آینده‌دار اسنوکر کشورمان هستند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *