معرفی فرنگی‌کاران آمریکا در جهانی آلبانی/ کیکینیو در ۴۴ سالگی ملی‌پوش شد!

8:43 - 26 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۲۹۷
معرفی فرنگی‌کاران آمریکا در جهانی آلبانی/ کیکینیو در ۴۴ سالگی ملی‌پوش شد!
با برگزاری رقابت‌های انتخابی اوزان غیر المپیکی فرنگی کاران ملی پوش آمریکا در مسابقات جهانی آلبانی مشخص شدند.

خبرگزاری میزان - آمریکا امسال یک تیم کارکشته در رشته فرنگی را به مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان خواهد آورد. هر چهار کشتی‌گیر که با پیروزی در وزن‌های خود در مسابقات جهانی تیمی به تیم ایالات متحده راه یافتند، قبلاً در مسابقات بزرگسالان جهان حضور داشته‌اند.

دو تن از اعضای تیم جهانی ایالات متحده سابقه حضور در کشتی‌های المپیک را دارند. هر دو در المپیک برای یک کشور دیگر کشتی گرفتند، اگرچه یکی نیز در المپیک برای تیم ایالات متحده کشتی گرفت.

ایلدار حافظوف، با شکست مکس بلک در سری مسابقات قهرمانی در یک سری کامل سه مسابقه، مقام تیمی جهان را در وزن ۶۳ کیلوگرم کسب کرد. حافظوف در کشتی اول با شکست فنی ۱۱-۰ غالب بود، اما بلک به مبارزه برگشت و در مسابقه دوم ۳-۱ پیروز شد. در سومین مسابقه تعیین کننده، حافظوف مدعی شکست فنی ۹-۰ شد. او معمولاً در وزن ۶۰ کیلوگرم مسابقه می‌دهد.

حافظوف اهل ازبکستان بود و در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ و در سه دوره مسابقات قهرمانی جهان بزرگسالان برای ازبکستان شرکت کرد. او پس از اینکه شهروند ایالات متحده شد، یک المپیکی بود و در چهارمین دوره مسابقات جهانی خود برای تیم ایالات متحده شرکت خواهد کرد.

الکساندر کیکینیو ۴۴ ساله که اولین تیم جهانی بزرگسالان ایالات متحده را تشکیل می‌دهد، عضو تیم جهانی ۲۰۲۱ جیز پورتر را در دو مبارزه متوالی در وزن ۸۲ کیلوگرم شکست داد. کیکینیو، پورتر را در مسابقه اول ۵-۱ شکست داد، سپس در مبارزه دوم با پیروزی ۳-۱ آن را به پایان رساند.

کیکینیو المپیک ۲۰۱۲ و شش بار عضو تیم بزرگسالان جهان زیر پرچم بلاروس بود، مدال برنز جهان در سال ۲۰۰۹ را نیز کسب کرده است. از زمانی که کیکینیو شهروند ایالات متحده شده، این اولین سفر او به مسابقات جهانی برای ایالات متحده است. دو پسر او هر دو برترین کشتی‌گیران رده سنی فرنگی در ایالات متحده هستند.

بِردی کونتز عضو تیم جهانی ۲۰۲۳، پس از پشت سر گذاشتن سری سه مسابقه خود در برابر کِنت کراسبای در وزن ۵۵ کیلوگرم، یک سفر برگشت به مسابقات جهانی کسب کرد. کونتز مسلط بود و یک جفت شکست فنی در سری فینال انجام داد. کونتز در یک مسابقه ۹-۰ پیروز شد و با پیروزی ۸-۰ مسابقه را به پایان رساند.

بِنجی پیک نیز با شکست راوائوچن پِرکینز در وزن ۷۲ کیلوگرم، صاحب بلیط تیم ملی کشتی فرنگی آمریکا در مسابقات جهلنی شد. 

گفتنی است در این چهار وزن پویا دادمرز، ایمان محمدی، محمدرضا و محمدعلی گرایی در مسابقات جهانی تیرانا که ۷ تا ۱۰ آبان ماه پس از مسابقات زیر ۲۳ سال جهان، در کشور آلبانی برگزار می‌شود، به عنوان نمایندگان ایران حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *