رقابت‌های هیجان انگیز انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا/ تیلور: هیجان زده هستم!

9:08 - 24 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۹۰۳
رقابت‌های هیجان انگیز انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا/ تیلور: هیجان زده هستم!
مسابقات انتخابی اوزان غیر المپیکی کشتی آزاد آمریکا از امروز (شنبه) در اوما‌ها آغاز می‌شود.

خبرگزاری میزان - دیوید تیلور، سرمربی کشتی ایالت اوکلاهاما و کشتی‌گیران سابق کابوی، داتون فیکس، الکس دیرینگر و جردن اولیور، شنبه و یکشنبه در مسابقات تیمی بزرگسالان جهان در سال ۲۰۲۴ در اوماها، روی تشک خواهند رفت.

این قهرمانان با رقابت در چهار وزنی که در بازی‌های المپیک حضور نداشتند، نماینده ایالات متحده آمریکا در مسابقات جهانی بزرگسالان در تیرانا، آلبانی خواهند بود. کسانی که اوایل تابستان امسال برای ایالات متحده در المپیک شرکت کردند، واجد شرایط کشتی گرفتن در این رویداد نیستند.

چاد وایبرگ، مدیر ورزشی گفت: فکر می‌کنم هر زمان که می‌توانیم برند برنامه را در دنیای کشتی به نمایش بگذاریم، چیز خوبی است. برای اینکه تیم ما اینجا ببیند که او در حال رقابت است و کار‌هایی را انجام می‌دهد تا برای مسابقه آماده شود، این فقط باعث می‌شود که آنچه در کشتی ما اتفاق می‌افتد، بهتر شود.

تیلور قبل از ورود به استیل واتر، ۲۰ سال گذشته را صرف جمع‌آوری یکی از چشمگیرترین رزومه‌های تاریخ کشتی آمریکا کرد. دوران او در پن استیت شامل دو عنوان NCAA، چهار قهرمانی در ده مسابقه بزرگ، یک جفت جوایز دن هاج و رکورد ۱۳۴-۳ با امتیاز‌های جایزه در تقریبا ۹۰ درصد مسابقات متعلق به او بود.

تیلور با کسب چهار مدال طلای المپیک یا جهانی و یک دوره هفت ساله که باعث شد او در ۷۰ مسابقه از ۷۱ مسابقه در برابر سخت‌ترین رقابت جهان پیروز شود، به تسلط خود در رشته آزاد ادامه داد.

او در ۵ سال از ۶ سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهانی یا بازی‌های المپیک حضور داشته است که با اولین قهرمانی جهان خود در سال ۲۰۱۸ و مدال طلا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو آغاز شد. 

تیلور برای حضور در یک تیم جهانی دیگر باید در مسابقات چالش وزن ۹۲ کیلوگرم مبارزه کند و زاهد والنسیا دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۲۳ را شکست دهد که در انتظار بهترین از سه سری مسابقات قهرمانی است. این وزن همچنین شامل اعضای سابق تیم ملی ترنت هیدلی، جاناتان آیلو و مایکل ماکیاولو است.

تیلور هرگز تلاشی برای عضویت در یک تیم جهانی در وزن ۹۲ کیلوگرم نداشته است و از نوامبر ۲۰۱۵ در وزن ۸۶ کیلوگرم شرکت کرده است.

شایان ذکر است، جان اسمیت، سرمربی سابق ایالت اوکلاهما، ششمین و آخرین مدال طلای خود را در المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا، تنها چند ماه پس از اتمام اولین فصل خود در راس این برنامه، به دست آورد.

تیلور گفت: من برای نمایندگی ایالت اوکلاهما و کابوی RTC، برو پوکس هیجان زده هستم.

فیکس که به دنبال عضویت سومین تیم جهانی خود در پنج سال گذشته است و رزومه او شامل یک مدال نقره در مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۲۱، یک حضور دیگر در مسابقات جهانی در سال ۲۰۱۹ و یک حرفه درخشان در OSU است. اخیراً، فیکس در ماه آوریل در مسابقات تیمی المپیک به نیمه نهایی وزن ۵۷ کیلوگرم رسید، اما به دستیار مربی فعلی OSU توماس گیلمن رسید.

ویتو آروجائو، یک حریف آشنا در سری مسابقات قهرمانی وزن ۶۱ کیلوگرم منتظر نشسته است، در حالی که نهاشون گرت و آستین دسانتو رتبه اول نیز در سرتاسر تشک خطراتی را ایجاد می‌کنند.

دیرینگر و الیور هر کدام به ترتیب با وزن‌های ۷۹ و ۷۰ کیلوگرم سومین دانه را دریافت کردند تا برای اولین بار در تیم بزرگسالان جهان حضور پیدا کنند.

دیرینگر پس از حضور در چندین تیم ملی بزرگسالان، نزدیک به موفقیت بوده است، در حالی که الیور قهرمان مسابقات تیمی المپیک ۲۰۲۰ بود و در حال حاضر در هنر‌های رزمی ترکیبی شرکت می‌کند. هم دایرینگر و هم الیور بدون شک دو تا از برترین کشتی‌گیران کابوی تاریخ هستند.

مسابقات در اوما‌ها شنبه از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی آغاز می‌شود و تا بعد از ظهر یکشنبه ادامه خواهد داشت.

رقابت‌های کشتی قهرمانی سال ۲۰۲۴ جهان قرار است از ۷ تا ۱۰ آبان ماه به میزبانی تیرانا پایتخت آلبانی برگزار شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *