هیجان مسابقات کشتی انتخابی آمریکا به اوج خود رسید/ باروز، مارستلر، والنسیا و تیلور فینالیست شدند

8:23 - 25 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۰۸۴
هیجان مسابقات کشتی انتخابی آمریکا به اوج خود رسید/ باروز، مارستلر، والنسیا و تیلور فینالیست شدند
فینالیست‌های مسابقات انتخابی اوزان غیرالمپیکی کشتی آزاد آمریکا مشخص شدند.

خبرگزاری میزان - مسابقات انتخابی اوزان غیرالمپیکی کشتی آزاد آمریکا از دیشب (شنبه) در اوما‌ها آغاز شد و امشب فینالیست‌ها به دیدار هم می‌روند. دیوید تیلور که یک بار خود را بازنشسته کرده بود، حالا به عنوان مرد جادویی در یک قدمی نمایندگی ایالات متحده در مسابقات قهرمانی جهانی قرار دارد.

این می‌تواند چیز‌هایی باشد که افسانه‌ها از آن ساخته شده‌اند. پس از اینکه دیوید تیلور به مانعی غیرقابل عبور در تلاش برای دفاع از مدال المپیک کشتی برخورد کرد، هواداران دلشان شکست.

علاوه بر این، با شغل جدید خود، به نظر می‌رسید که این مرد ۳۳ ساله با شکست خود، به خوبی کنار آمده. تقریباً همه مطمئن بودند که تیلور اکنون با علاقه به زندگی درخشان خود از کنار زمین نگاه خواهد کرد، اما به همه ثابت کرد که اشتباه فکر می‌کنند!

تیلور در آستانه حمل پرچم ایالات متحده بر روی شانه‌های خود در صحنه بین المللی ایستاده است. در مسابقات انتخابی تیمی جهانی کشتی اوزان غیرالمپیکی، تیلور تاکنون تمام تلاش‌ها را بر اینکه تصمیمش برای خروج از دوران بازنشستگی نابالغ به نظر برسد، خنثی کرده است. اکنون، او تنها یک قدم با رزرو پرواز خود به آلبانی فاصله دارد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز چنس مارستلر برای خودش کشتی‌گیری قابل تامل است و همچنین امیدوار بود که مانند تیلور در تیم ملی بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ حضور داشته باشد.

با این حال، این طرح به نتیجه نرسید و مارستلر بار دیگر به سایه‌ها بازگشت تا در زمان مناسب قدم به جلو بگذارد. او امشب با دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ در فینال وزن ۷۹ کیلوگرم سرشاخ خواهد شد. با این حال، مارستلر باید به عمق برسد اگر بخواهد روند پیروزی خود را در برابر باروزِ با تجربه‌تر ادامه دهد.

 

هیجان مسابقات کشتی انتخابی آمریکا به اوج خود رسید/ باروز، مارستلر، والنسیا و تیلور فینالیست شدند

جردن باروز در فینال انتخابی مسابقات جهانی ۲۰۲۴ با چه کسی روبرو خواهد شد؟ همه چیز به این لحظه منتهی شده است. باروز در نیمه نهایی، الکس دیرینگر را ۷ بر ۴ شکست داد. دارنده مدال طلای المپیک عملکرد خیره کننده‌ای برای حذف قهرمان سه دوره جهان ارائه کرد. او حالا باید روی کشتی پیش رو تمرکز کند تا بتواند حضورش در مسابقات جهانی را تضمین کند.

در فینال، او قرار است با چنس مارستلر روبرو شود. مارستلر با نتیجه ۶ بر صفر کیگان اوتول را به شدت شکست داد. او در مجموع ۲۳ بر صفر از تمامی حریفان خود پیشی گرفته است. کشتی‌های او برای همه تماشاگرانش لذت بخش بوده است، زیرا هیچ یک از حریفانش شانس زیادی در برابر او نداشته‌اند. بنابراین، این دیدار به‌عنوان یک مسابقه بسیار جذاب برای تماشا تنظیم شده است، که هر دوی آن‌ها در پی بردن هستند.

آخرین باری که جردن باروز به این مسابقات راه یافت در سال ۲۰۱۷ بود. آن زمان، او با کایل دیک، دارنده دو مدال برنز المپیک روبه‌رو شد. این یک مبارزه بسیار شدید بود، زیرا باروز مجبور شد پس از حذف راند اول، با تساوی ۶-۶ برگردد. اما مقاومت او نتیجه داد، زیرا او در هر دو دور بعدی ۸-۴ و ۶-۲ پیروز شد. با این حال، باروز اکنون با چالش سخت‌تری روبه‌روست.

الکس دیرنگر به جردن باروز باخت و خود را از کشتی بازنشسته کرد.

آزادکاران فینالیست این رقابت‌ها به شرح زیر است:

وزن ۶۱ کیلوگرم: ویتو آروجائو – مارکوس بِلیز

وزن ۷۰ کیلوگرم: جیمز گرین – اَلک پانتالئو

وزن ۷۹ کیلوگرم: جردن باروز – چنس مارستلر

وزن ۹۲ کیلوگرم: دیوید تیلور – زاهید والنسیا

یادآور می‌شود در این چهار وزن، رضا مومنی، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسم‎پور برای شرکت در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی عازم تیرانا خواهند شد.

همچنین فرنگی‌کاران فینالیست نیز به شرح زیر مشخص شدند:

وزن ۵۵ کیلوگرم: بِردی کونتز - کِنت کراسبای

وزن ۶۳ کیلوگرم: الدار حفیظوف - مکس بلک

وزن ۷۲ کیلوگرم: بِنجی پیک - راوائوچن پِرکینز

وزن ۸۲ کیلوگرم: الکساندر کیکینیو - جیز پورتر

گفتنی است در این چهار وزن پویا دادمرز، ایمان محمدی، محمدرضا و محمدعلی گرایی در مسابقات جهانی تیرانا که ۷ تا ۱۰ آبان ماه پس از مسابقات زیر ۲۳ سال جهان، در کشور آلبانی برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *