لیگ نخبگان آسیا|

استارت استقلالِ آسیایی از قلعه حسن‌خان/ نکونام و شاگردانش دنبال جبران لیگ مقابل الغرافه پُرمهره

0:30 - 26 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۲۷۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
استارت استقلالِ آسیایی از قلعه حسن‌خان/ نکونام و شاگردانش دنبال جبران لیگ مقابل الغرافه پُرمهره
فرمت جدید مسابقات فوتبال باشگاهی قاره کهن در قالب لیگ نخبگان آسیا در حالی فردا آغاز می‌شود که تیم‌های استقلال ایران و الغرافه قطر در مصافی پر هیجان به مصاف هم خواهند رفت.

خبرگزاری میزان - چمن‌های ورزشگاه شهرقدس آماده یک دیدار جذاب در نخستین هفته لیگ نخبگان خواهد شد؛ جایی که این استادیوم میزبان دیدار حساس تیم‌های فوتبال استقلال ایران و الغرافه قطر خواهد بود.

استقلال - الغرافه؛ برخورد نزدیک از نوع سوم

استقلال و الغرافه در آستانه یک رویارویی جدید هستند. این دو باشگاه با وجود شرکت در ادوار مختلف لیگ قهرمانان آسیا، کمتر به یکدیگر برخورد کرده‌اند. لیگ قهرمانان آسیا، فصل ۲۰۲۰، تنها فصل رقابت‌های آسیایی بوده است که ۲ تیم با یکدیگر هم‌گروه شده بودند و این مسابقه سومین تقابل دو تیم خواهد بود.

الاهلی عربستان و الجزیره امارات دو باشگاه دیگر این گروه بودند. اولین دیدار ۲ تیم در تهران رقم خورد؛ جایی که استقلال با ۲ گل فرهاد مجیدی و یک گل پژمان منتظری، تحت هدایت صمد مرفاوی الغرافه را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد. اما بازی برگشت این دو باشگاه در استادیوم اختصاصی الغرافه، با تساوی به پایان رسید.

 این دیدار که آخرین رویارویی این دو باشگاه بود با قضاوت پیتر گرین از استرالیا برگزار شد که در نهایت، استقلال و الغرافه به تساوی یک-یک رضایت دادند. 

تک گل الغرافه را ابتدا یونس محمود به ثمر رساند و سپس سیدمهدی سیدصالحی گل تساوی را وارد دروازه زردپوشان قطری کرد. استقلال در این بازی به یک گل آفساید نیز رسید که توسط کمک داور مردود شد. سرانجام این گروه در سال ۲۰۱۰، صعود الغرافه به عنوان صدرنشین و استقلال به عنوان تیم دوم به دور بعد رقابت‌ها بود.

حالا اما قطری‌ها به دنبال شکستن این طلسم و پیروزی برابر استقلال جواد نکونام هستند.

الغرافه با برتری برابر شباب الاهلی در پلی‌آف که سردار آزمون را در اختیار داشت، توانست جواز حضور در لیگ نخبگان آسیا را به دست آورد. این تیم قطری هم‌اکنون با یک برد، دو مساوی و یک باخت در رده چهارم جدول رده‌بندی لیگ قطر قرار دارد.

الغرافه در جریان رقابت‌های امسال در لیگ‌های داخلی و آسیایی تاکنون ۶ دیدار برگزار کرده که طی آن ۲ تساوی، ۲ برد و ۲ شکست برای شاگردان مارتینز در این مسابقات به ثبت رسیده است. زردپوشان قطری در این رقابت‌ها در فصل جاری ۴ دیدار را برگزار کرده‌اند که طی آن یک برد، ۲ تساوی و یک شکست برای این تیم به ثبت رسیده. تیم مارتینز دیدار هفته ابتدایی را مقابل الخور به تساوی رسیده، در هفته دوم از الاهلی شکست خورده، سپس دیدار هفته سوم برابر الریان را با پیروزی پشت سر گذاشته و در دیدار هفته چهارم نیز برابر الشمال متوقف شدند تا در پایان هفته چهارم با ۵ امتیاز در رتبه ششم قرار بگیرند.

بهترین عملکرد این تیم قطری در لیگ قهرمانان آسیا به سال ۲۰۱۰ برمی‌گردد که این تیم به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت، اما در این مرحله برابر الهلال شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

استقلال در مجموع ۲۲ بار به مصاف تیم های قطری السد، الریان و الغرافه رفته که ۱۲ برد برای آبی‌پوشان طی این دیدار‌ها به ثبت رسیده. آبی‌پوشان برابر حریفان قطری ۸ بار به تساوی رسیده و تنها دو شکست برابر السد و الریان را متحمل شده‌اند.

قهرمان دو ستاره فوتبال ایران در اندیشه شکست الغرافه پرمهره/ نکونام و استقلال در اندیشه جبران مافات

خوسلو، مهاجم فصل پیش تیم فوتبال رئال مادرید که فصل بسیار خوبی را با این تیم پشت سر گذاشت و با این تیم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا را به دست آورد در الغرافه حضور دارد.

فرجانی ساسی از تونس، فابریزیو دیاز از اروگوئه، سیدو سانو از سنگال، جانگ هیونگ سو از کره جنوبی، خوسلو از اسپانیا، فلورین کومان از رومانی، ماتیاس نانی از آرژانتین، یاسین براهیمی از الجزایر، جمال حمد از فلسطین و رودریگو مورنو از اسپانیا بازیکنان خارجی تیم الغرافه هستند که البته پدرو مارتینز، سرمربی الغرافه براهیمی و رودریگو را در اختیار نخواهد داشت. 

اما از آن طرف در استقلال، با خریدهای خارجی و داخلی جدید و خوبی که در این فصل انجام داده، چشم‌امید هواداران به آینده‌ای روشن در لیگ نخبگان است؛ از کاکوتا تا رامین رضائیان و اندونگ دیگر بازیکنان این تیم، می‌توانند در لحظات برای استقلال چاره‌گشا باشند، البته که استقلال در خط هجومی نسبت به تیم الغرافه ضعیف‌تر است و این فصل با مشکل مهاجم گلزن و تمام‌کننده تمام عیار مواجه است و شایعه پیوستن کریم انصاری‌فرد به این تیم هنوز جدی نشده است.

 

قهرمان دو ستاره فوتبال ایران در اندیشه شکست الغرافه پرمهره/ نکونام و استقلال در اندیشه جبران مافات

شرایط‌ دو تیم در این فصل تا حدود زیادی نزدیک به یکدیگر است. استقلال در ۵ بازی آخر خود موفق به کسب ۳ پیروزی، یک شکست و یک مساوی شده و از آن طرف الغرافه در ۵ بازی آخر خود، ۲ پیروزی، یک شکست و ۲ مساوی کسب کرده است.

یکی از مشکلات استقلال در این بازی عدم میزبانی در ورزشگاه آزادی است و قطعاً میزبانی در ورزشگاه شهرقدس باعث ضربه به این تیم چه از نظر کیفیت زمین چمن این استادیوم و چه از نظر گنجایش خیلی کم‌تر و پذیرش به نسبت پایین‌تر تماشاگران است.

جواد نکونام برای جلب نظر مدیران استقلال و رضایت هواداران و هم‌چنین بقا در این تیم، به ۳ امتیاز خانگی این بازی نیاز مبرم دارد، در غیر اینصورت استقلال به احتمال فراوان وارد یک بحران دیگر خواهد شد. پیروزی در این بازی می‌تواند شوک مثبتی به این تیم به خصوص برای ادامه لیگ برتر و در آستانه دربی باشد و بازیکنان این باشگاه با انگیزه‌های بیش‌تری در فرمت جدید رقابت‌های آسیا وارد شوند.

گفتنی است؛ بازی استقلال و الغرافه از ساعت ۲۱:۳٠ امشب در ورزشگاه شهرقدس برگزار می‌شود. استقلالِ میزبان در این بازی با لباس آبی و الغرافه با لباس سفید به میدان می‌رود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *