گفت‌وگو|

سیدعباسی: الغرافه برای رویارویی با استقلال ترس دارد؛ نباید از آن‌ها غول بسازیم/ بازی در شهرقدس فاجعه است

0:45 - 24 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۸۸۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سیدعباسی: الغرافه برای رویارویی با استقلال ترس دارد؛ نباید از آن‌ها غول بسازیم/ بازی در شهرقدس فاجعه است
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: بازی در ورزشگاه شهرقدس برای رویارویی با تیم‌های آسیایی باعث خدشه‌دار شدن وجهه فوتبال ایران خواهد شد.

داوود سیدعباسی در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط استقلال در ۳ هفته ابتدایی لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: آبی‌پوشان هنوز به شرایط ایده‌آل خود نرسیده‌اند و آن استقلالی که باید برای قهرمانی بجنگد را ندیدیم. شاگردان نکونام باید تغییر تاکتیک بدهند چرا که دستشان برای سایر تیم‌ها رو شده. 

وی ادامه داد: نکونام با توجه به اینکه با تاکتیک گذشته بازی می‌کند دستش برای سایر تیم‌های لیگ برتر رو شده و تیم‌ها با توجه به شناختی که از نکونام و تیمش دارند می‌دانند نقاط ضعف آبی‌پوشان دقیقاً کجاست. ۳ هفته ابتدایی شاید به مذاق هواداران خوش نیامده باشد، اما دلیل نمی‌شود تا به این بهانه کادرفنی تیم را تغییر دهند. نکونام توانسته در فصل گذشته استقلال را نایب قهرمان کند و اگر برخی عوامل نبود آبی‌پوشان به قهرمانی می‌رسیدند. با توجه به شناختی که از نکونام دارم به نظرم باید به او حداقل تا نیم فصل فرصت دهند. 

تغییر کادرفنی خلاف حرفه‌ای‌گری و منطق فوتبال است

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با تغییرات در کادرفنی آبی‌پوشان، تصریح کرد: چنین مبحثی به هیچ عنوان نباید عنوان شود چه بسا که بخواهیم درباره آن اظهار نظر کنیم. طی ۳ هفته از لیگ برتر حتی اگر هر ۳ بازی را شکست می‌خوردیم هم نباید راجع به چنین مسائلی صحبت می‌کردیم. از نظر من اگر بخواهیم درباره تغییر کادر فنی استقلال صحبت کنیم کاملاً خلاف حرفه‌ای‌گری و منطق فوتبال است. سران باشگاه استقلال اگر نکونام را انتخاب کردند باید تا آخرین لحظه پشت او بایستند. از هواداران می‌خواهم از کادر فعلی حمایت کنند تا خدایی نکرده از کورس عقب نمانیم. 

الغرافه خودش از ما می‌ترسد، نباید از آن‌ها غول بسازیم

سیدعباسی با بیان اینکه نباید از الغرافه غول بسازیم، عنوان کرد: تیم فوتبال الغرافه از لحاظ بازیکن کیفیت خوبی دارد چرا که بازیکنان خارجی با کیفیتی جذب کرده‌اند، اما آن‌ها برای رویارویی با استقلال ترس خواهند داشت و ما نباید از آن‌ها غول بسازیم. به نظرم استقلال احتیاج زیادی به تغییر تاکتیک دارد و باید با یک تنوع خاص به زمین مسابقه بروند و آن موقع آبی‌پوشان با انگیزه بالاتری بازی خواهند کرد و رقیبان به گونه‌ای گیج خواهند شد.

وی درباره برگزاری بازی در ورزشگاه شهرقدس گفت: بازی در چنین ورزشگاهی برای رویارویی با تیم‌های آسیایی برای شخصیت تیم‌های ایرانی فاجعه است. هر چقدر بخواهند تعمیرات در این ورزشگاه‌ها انجام بدهند باز هم در شأن کشور ما نیست که از رقیبان آسیایی به این شکل میزبانی کنیم. بسیاری از تیم‌های غرب آسیا نمی‌دانستند فوتبال چه هست، اما اکنون از ما بیشتر پیشرفت کرده‌اند. امیدوارم هرچه که هست ختم بخیر شود. 

قوانین وضع شده به جای کمک به فوتبال باعث ضرر شد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پایان با بیان اینکه در اجرای قوانین فوتبالی مشکل اساسی داریم، خاطرنشان کرد: مسئولان تز اجرای بسیاری از قوانینی که وضع کرده‌اند عاجز هستند؛ از جمله سقف قرارداد و ورود کمک داور ویدیویی که هرکدام حواشی خاص خود را دارند. نمی‌خواهم درباره سقف قرارداد بیش از این صحبت کنم، اما باید بگویم مسئولان به جای اینکه موضوعی را درست کنند،‌ بدتر خرابش می‌کنند. در موضوع کمک داور ویدیویی حتی وقتی این تکنولوژی وجود داشت باز هم حواشی بسیاری لیگ را در بر گرفته بود. به نظرم نیاز به زمان داریم تا بتوانیم چنین قوانینی را به درستی اجرا کنیم. دلیل چنین اتفاقاتی تنها مدیریت ضعیف مسئولان است و اینکه فقط به دلیل اینکه فشار‌ها را از روی خود بردارند می‌خواهند کاری را انجام بدهند تا بگویند ما این کار را انجام دادیم. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *