یادداشت|

واکاوی اختلافات زیرپوستی نکونام و مدیران استقلال/ آتش‌بس موقت و شکستن قُبحِ اخراج در آستانه روزهای سرنوشت‌ساز

13:33 - 20 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۳۷۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
واکاوی اختلافات زیرپوستی نکونام و مدیران استقلال/ آتش‌بس موقت و شکستن قُبحِ اخراج در آستانه روزهای سرنوشت‌ساز
جواد نکونام با توجه به زمان‌بندی محدود این باشگاه و در پیش داشتن ۴ بازی حساس، با تغییر نظر هیئت مدیره باشگاه استقلال در این تیم ماندنی شد، اما به نظر می‌رسد این ماجرا هنوز تمام نشده است.

خبرگزاری میزان - هفته‌های اخیر برای نکونام و باشگاه استقلال، طوفانی سپری شد و جنجال‌های این باشگاه در فضای مجازی حسابی خبرساز شد. نکونام که مدتی از مصاحبه کردن امتناع می‌کرد، مجدد ترک عادت کرد و با جنگ نرم خاص خود وارد نبرد با هیئت‌مدیره باشگاه و در رأس آن شهریاری شد که در نهایت نتیجه آن را هم گرفت.

رئیس هیئت‌مدیره باشگاه استقلال روز گذشته با حضور در محل تمرین آبی‌پوشان سعی در دلجویی بابت اتفاقات گذشته از نکونام داشت و در حاشیه دیدار دوستانه دیروز استقلال و گل‌گهر سیرجان، احمد شهریاری و مصطفی کارخانه، عضو هیئت‌مدیره باشگاه، در محل برگزاری این بازی حاضر شدند و رسما از ابقای نکونام حمایت کردند.

احمد شهریاری بعد از اینکه متوجه شد که گزینه‌های هدایت این باشگاه بسیار ضعیف و کم‌تر از حد انتظار بوده، با توجه به در پیش داشتن چهار مصاف حساس برای استقلال در روزهای آتی با پایان فیفادی، مجبور شد مهر ابقای نکونام در جمع آبی‌پوشان را از طریق رسانه‌ باشگاه رسمی کند.

نکونام در این دیدار نیمه‌رسمی ترجیح داد خود را مسلط و بدون استرس نشان دهد و از آن‌طرف شهریاری سعی بر عادی جلوه دادن شرایط را داشت؛ گویی که هیچ اتفاقی نیفتاده و تمام این جنجال‌ها، شایعه بوده است. از سوی دیگر رسانه این باشگاه نیز سعی بر عادی‌سازی شرایط در فضای ذهنی هواداران دارد، اما بر همگان آشکار است که نکونام تحت فشار و استرس عجیبی قرار گرفته که قطعاً به رویه ادامه حضور او در این باشگاه ضربه می‌زند. فشار بر روی نکونام تا حدی است که پدر او نتوانست خود را کنترل کند و با برخی از هواداران این باشگاه به جدال لفظی پرداخت و افشا کرد نکونام در زندگی شخصی خود نیز به خاطر فشار بالای استقلال به مشکل خورده است!

به نظر می‌رسد نکونام در این مقطع حساس، از لحاظ روانی کاملاً به‌هم ریخته است و چهره و رفتارهای احساسی او این موضوع را نشان می‌دهد. فشارهای وارده از باشگاه و تأثیر آن بر زندگی شخصی، دعوای پرسروصدا با رفیق قدیمی خود مهدی هاشمی‌نسب و قطع حمایت مدیران این باشگاه، بر کاهش روحیه او تاثیر به‌سزایی گذاشته و شاید نکونامی که همواره در زمین مسابقات با غرور خاصی وارد مستطیل سبز می‌شد و همواره از حرفه‌ای بودن او و قدرت رهبری وی به عنوان کاپیتان در تیم ملی تقدیر می‌شد، در بدترین شرایط ممکن قرار گرفته. به طوری که شاید تا زمانی که نتواند نتیجه لازم را کسب کند مجبور است فروتنی بیش‌تری در برخورد با اعضاء باشگاه داشته باشد.

واکاوی صحبت‌های نامطمئن شهریاری/ آتش‌بس موقت هیئت‌مدیره و شکستن قُبحِ اخراج نکونام در آستانه دربی

 

از سوی دیگر تقویم فشرده آبی‌پوشان در دو هفته آینده به نفع نکونام شد تا مدیران استقلال از تغییرات روی نیمکت تیمشان منصرف شوند. در طرف مقابل این سرمربی نیز با توجه به این موضوع، سعی کرد هیچ‌ بهانه‌ای در اختیار مدیران این باشگاه قرار ندهد و با وجود اینکه می‌داند جایگاه مستحکمی در این باشگاه نخواهد داشت طی این هفته در تمام تمرینات به صورت منظم حضور داشته و به مرور مسائل فنی با شاگردانش پرداخت.

به نظر می‌رسد نکونام در مقطع کنونی به هیچ وجه قصد ترک استقلال را ندارد و به گفته نزدیکانش در پی ابقا به دنبال جبران نتایج ضعیف و اصلاح تاکتیک تیمش در بازی‌های آینده است. 

استقلال - الغرافه در ۲۶ شهریور، نساجی - استقلال در ۳۰ شهریور، استقلال - پرسپولیس در ۴ مهر و السد - استقلال در ۹ مهر، چهار بازی حساس استقلال طی دو هفته آینده است و می‌توان گفت، حساس‌ترین بازی‌های استقلال در طول فصل، در این برهه حیاتی برای استقلال برگزار می‌شود و اگر نکونام بتواند از این بازی‌ها جان سالم به در ببرد، هم ابقای خود را تضمین می‌کند و هم استقلال با روحیه‌ بیش‌تری برای قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر به عنوان مدعی جدی به مصاف رقبایش خواهد رفت.

قطعاً اختلافی که میان جواد نکونام و احمد شهریاری پیش آمده شاید حتی با کنار گذاشتن بازیکن بوسنیایی نیز خاتمه پیدا نکند و احتمالاً فصل پرحاشیه‌ای در انتظار استقلال و نکونام خواهد بود. حساس‌ترین و حیثیتی‌ترین بازی برای باشگاه و هواداران، قطعاً دربی خواهد بود حتی شاید بالاتر از لیگ نخبگان آسیا که اگر نکونام نتیجه نگیرد شاید باید حضور او را در جمع آبی‌پوشان را به نوعی تمام‌شده بدانیم تا بار دیگر پرونده تغییرات روی نیمکت آبی‌پوشان باز شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *