گزارش|

تنش در اردوی آبی‌ها و احتمالاتی که تکذیب نمی‌شوند؛ آیا مشکل اصلی نکونام است؟

1:30 - 14 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۵۲۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
تنش در اردوی آبی‌ها و احتمالاتی که تکذیب نمی‌شوند؛ آیا مشکل اصلی نکونام است؟
پس از انجام ۳ هفته از لیگ برتر فوتبال ایران و نتایج ضعیف آبی‌ها در این تورنمنت حواشی زیادی از جمله برکناری نکونام به گوش می‌رسد.

خبرگزاری میزان - شروع فصل بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران به یک کابوس برای استقلال تبدیل شده تا جایی که آتش زیر خاکستر نیمکت کادر فنی این تیم در حال شعله ور شدن است. 

شاگردان نکونام که تا به اینجای لیگ در هفته سوم موفق به کسب ۴ امتیاز از ۹ امتیاز شده‌اند از لحاظ آماری یکی از بدترین شروع‌های لیگ را در تاریخ این باشگاه رقم زدند و با توجه به بازیکن‌هایی که در اختیار دارند شاید کمتر کسی چنین نتایجی را متصور می‌شد، اما آیا علت این مشکلات تنها نکونام است؟

تنش در اردوی آبی‌ها و احتمالاتی که تکذیب نمی‌شوند؛ آیا مشکل اصلی نکونام است؟

سال ۱۴۰۰ در لیگ بیستم جایی که محمود فکری سرمربی استقلال بود این تیم در ۱۶ بازی ابتدایی نتایج قابل قبولی را کسب نکرد. فکری در ۱۶ بازی که سرمربی استقلال بود ۶ برد کسب کرد. ۶ بار تن به تساوی داد و سه بار نیز طعم باخت را همراه با استقلال چشید. در آن زمان مدیران استقلال چاره‌ای جز تغییر سرمربی ندیدند و فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی جدید آبی‌پوشان انتخاب کردند. استقلالِ فرهاد مجیدی در ۱۴ بازی ۹ برد، ۳ مساوی و ۳ شکست به دست آورد تا با ۱۹ گل زده و ۸ گل خورده با ۳۰ امتیاز نتیجه‌ای بهتر از استقلال محمود فکری با ۲ بازی بیشتر بگیرد. با این حساب می‌توان عنوان کرد که طبق تجربه قبلی تغییر سرمربی تا حدودی می‌تواند گره گشای کار آبی پوشان باشد.

تنش در اردوی آبی‌ها و احتمالاتی که تکذیب نمی‌شوند؛ آیا مشکل اصلی نکونام است؟

اکنون جواد نکونام پس از ۳ هفته ابتدایی در لیگ برتر تنها ۴ امتیاز کسب کرده. استقلال جزو تیم‌هایی بود که در فصل نقل و انتقالات تابستان بازیکنان با کیفیتی را جذب کرد، اما نتوانست فصل را به خوبی شروع کند و همین موضوع باعث شده تا فشار‌ها روی کادر فنی این تیم زیاد شود. پس از شکست آبی‌پوشان مقابل استقلال خوزستان زنگ خطر برای نکونام به صدا درآمد و شایعاتی در خصوص تغییرات روی نیمکت آبی‌پوشان مطرح شپ و این امکان وجود دارد تا استقلال پس از فیفادی با شرایطی متفاوت ظاهر شود.

طی چند روز گذشته شایعاتی مبنی بر مذاکرات مدیران استقلال با فرهاد مجیدی منتشر شد و پس از آن اعلام شد که سرمربی سابق آبی‌پوشان پیشنهاد حضوری دوباره روی نیمکت استقلال را رد کرده است. از نظر حرفه‌ای انتشار چنین اخباری می‌تواند باعث به هم ریختگی تمرکز سرمربی تیم شود و سران باشگاه موظف بودند تا نسبت به این شایعات واکنشی نشان دهند، اما عدم انتشار بیانیه‌ای از سوی باشگاه استقلال باعث شده تا موجی از حواشی به سمت این تیم سرازیر شود؛ چرا که عدم تکذیب مذاکره با فرهاد مجیدی شاید به نوعی تایید شایعات باشد. 

تنش در اردوی آبی‌ها و احتمالاتی که تکذیب نمی‌شوند؛ آیا مشکل اصلی نکونام است؟

باشگاه استقلال در واکنش نشان ندادن نسبت به چنین موضوعاتی سابقه‌دار است، تا جایی که به یاد داریم در مقطعی که وضعیت ادامه حضور نکونام در این تیم قطعی نشده بود رسانه باشگاه واکنشی به شایعات نشان نداد و در نهایت تنها با انتشار عکسی از این سرمربی کنار احمد شهریاری به صورت غیرمستقیم ادامه حضور او را تایید کردند. در چنین شرایطی سکوت هولدینگ خلیج فارس مقابل شایعات برکناری نکونام و مذاکره با مجیدی و عدم تکذیب این اخبار باعث شده این قبیل شایعات جدی‌تر گرفته شوند.

اتفاقاتی که در چند روز اخیر رخ داد باعث شده تا فشار‌های بسیار زیادی روی جواد نکونام ایجاد شود و حتی باعث شده سرمربی آبی‌پوشان نسبت به صحبت‌های خود در نشست خبری پس از مسابقه با شمس آذر که گفته بود قول قهرمانی نمی‌دهد منکر شود و به یکباره قول قهرمانی بدهد. نکونام قبلاً گفته بود هیچ سرمربی قول قهرمانی نمی‌دهد، اما پس از ایجاد شایعاتی مبنی بر برکناری وی برای قهرمان کردن استقلال در این فصل قول داد و به نظر می‌رسد فشار‌ها باعث شده حرف خود را تغییر دهد.

تنش در اردوی آبی‌ها و احتمالاتی که تکذیب نمی‌شوند؛ آیا مشکل اصلی نکونام است؟

حال صحبت‌های زیادی از گزینه مد نظر هلدینگ خلیج فارس شده و گفته شده که آن‌ها به دنبال سرمربی خارجی هستند. نیکو کواچ، سرمربی سابق بایرن مونیخ یکی از گزینه‌های هلدینگ خلیج فارس برای سرمربیگری استقلال است. بیلیچ و هلیلهودزیچ هم دیگر گزینه‌های هلدینگ هستند. تجربه ثابت کرده که هرگاه نام مربی بزرگ برای تیم‌های ایرانی آمده به هر روشی از آمدن آن‌ها جلوگیری شده و به دلایل مشخص و نامشخص نیامدند و جای آن‌ها یک مربی با کارنامه کاملاً متوسط روی نیمکت تیم‌ها نشسته است. به نظر می‌رسد تا پایان فیفا دی این حواشی ادامه خواهد داشت و باید دید که در نهایت کادر فنی استقلال تغییر می‌کند و یا اینکه نکونام با یک دستیار جدید خارجی به ادامه لیگ می‌پردازد. 

انتهای پیام/



حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
0
فقط اخراج نکونام
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *