لیگ نخبگان آسیا|

فرصت ویژه گاریدو و پرسپولیس برای قدرت‌نمایی در آسیا/ الاهلی متمول برابر سرخ‌پوشان متعصب

0:50 - 26 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۲۸۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
فرصت ویژه گاریدو و پرسپولیس برای قدرت‌نمایی در آسیا/ الاهلی متمول برابر سرخ‌پوشان متعصب
از سری دیدارهای لیگ نخبگان آسیا، پرسپولیس ایران در مصافی جذاب و غیرقابل پیش‌بینی به مصاف الاهلی عربستان می‌رود.

خبرگزاری میزان - پرسپولیس ایران شروع سختی را در لیگ نخبگان آسیا پیش رو خواهد داشت جایی که سرخپوشان در ورزشگاه ملک‌عبدالله جده به مصاف الاهلی عربستان خواهد رفت. تیم متمول عربستانی که با خریدهای گرانقیمتش روز دشواری را برای شاگردان گاریدو رقم خواهد زد.

بر اساس اعلام باشگاه الاهلی به احتمال فراوان عبدالله اوتیف و المجهد به دلیل مصدومیت در این دیدار غایب خواهد بود. این تیم که البته حال و روز خوشی در لیگ عربستان ندارد در پایان هفته سوم در رده دهم جدول جا خشک کرده است.

این تیم در ۳ بازی اخیر در لیگ عربستان، یک تساوی، یک برد و یک باخت را به دست آورده است که نشان از شرایط نه چندان مطلوب شاگردان ماتیاس یایسله حکایت دارد. 

فرصت ویژه گاریدو و پرسپولیس برای شکست الاهلی/ الاهلی متمول برابر سرخ‌پوشان متعصب و فورس‌ماژور قرمزها

 

الاهلی با خرید ایوان تونی، مهاجم سابق برنتفورد انگلیس تیم خود را در خط هجومی تقویت کرده است. تونی در یورو ۲۰۲۴ برای تیم ملی انگلیس بازی کرد و کم‌تر کسی فکر می‌کرد او به لیگ عربستان برود، اما از زمانی که رونالدو به عربستان رفت، غیرممکن‌ها، ممکن شد و ستاره‌های سرشناس و حتی جوان فوتبال اروپا راهی لیگ عربستان شده‌اند.

روبرتو فیرمینو دیگر ستاره سرشناس و خطرناک این تیم است که سابقه بلندبالایی در تیم لیورپول داشت و دستاوردهای بزرگی در فوتبال اروپا به همراه این تیم در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ثبت کرده است.

در طرف مقابل پرسپولیس که با یک بازی کمتر در حال حاضر در رده ششم لیگ برتر ایران قرار دارد و روزهای پرفراز و نشیبی را با خوآن کارلوس گاریدو، "فعلاً" به سلامت گذرانده است، بدون شکست به مصاف تیم عربستانی می‌رود.

سرخ‌پوشان با وجود جذب بازیکنان باکیفیت داخلی و خارجی و به دلیل تفاوت‌های فرهنگی آن‌ها و دیر اضافه شدنشان به تیم، هم‌چنان متزلزل و ناهماهنگ به نظر می‌رسند.

این دیدار یک فرصت ویژه برای نشان دادن توان فنی گاریدو است، هرچند که الاهلی روی کاغذ برتری و بخت بسیار بالایی نسبت به تیم ایرانی برای پیروزی دارد و مبالغ هنگفتی برای جمع کردن بازیکنان سرشناس فوتبال اروپا، هزینه کرده است، اما پرسپولیس می‌تواند به درخشش ستارگان توانمندش همچون اورونوف دل ببندد، هر چند که قیمتشان با بازیکنان خارجی تیم‌های متمول عربستانی تفاوت آن‌چنانی داشته باشد.

فرصت ویژه گاریدو و پرسپولیس برای شکست الاهلی/ الاهلی متمول برابر سرخ‌پوشان متعصب و فورس‌ماژور قرمزها

گفتنی است؛ دیدار الاهلی عربستان و پرسپولیس ایران امروز از ساعت ۲۱:۳٠ در جده آغاز می‌شود و الاهلی به دنبال جبران مافات و نتایج نه چندان مطلوب خود در لیگ عربستان است، زیرا این تیم در ۵ بازی اخیر خود تنها در یک بازی پیروز شده است، اما پرسپولیس از ۵ بازی اخیر خود در ۳ مسابقه به برتری رسیده است.

پیشینه تاریخی تقابل این دو تیم، در ۴ بازی خلاصه می‌شود که سرخ‌پوشان پایتخت ایران در این زمینه نسبت به عربستانی‌ها برتری دارند. پرسپولیس برابر الاهلی ۲ بار پیروز شده و یک بار مساوی کرده، در حالی که الاهلی تنها یک بار برابر این تیم پیروز شده است. پرسپولیس در این بازی با لباس قرمز و الاهلی سفیدپوش است.

فرصت ویژه گاریدو و پرسپولیس برای شکست الاهلی/ الاهلی متمول برابر سرخ‌پوشان متعصب و فورس‌ماژور قرمزها

رضا درویش مدیرعامل این باشگاه نیز به جده عربستان رفته و از نزدیک شاهد این دیدار است. پیروزی برابر الاهلی عربستان می‌تواند موجی از نشاط و شادابی در میان هواداران سرخپوشان پایتخت ایجاد کند و شاگردان گاریدو با انگیزه‌ای مضاعف راهی مسابقات لیگ برتر ایران و ادامه لیگ نخبگان آسیا شوند. هر چند که الاهلی تیمی پرمهره است، اما‌ تجربه نشان داده همیشه نمی‌توان گفت تیم‌های پرمهره برنده بازی‌های بزرگ می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *