گزارش|

پرسپولیس باخت، اما چهره بازنده نداشت/ سرخپوشان اسیر حرفه‌ای‌گری سعودی‌ها

11:33 - 27 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۵۱۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پرسپولیس باخت، اما چهره بازنده نداشت/ سرخپوشان اسیر حرفه‌ای‌گری سعودی‌ها
تیم فوتبال پرسپولیس در شبی که نمایشی امیدوار کننده داشت و به هیچ عنوان مستحق شکست نبود در نخستین دیدارش در لیگ نخبگان آسیا مغلوب حریف پرمهره خود شد.

خبرگزاری میزان - تیم فوتبال پرسپولیس در حالی شب گذشته در نخستین دیدارش در لیگ نخبگان آسیا در خانه تیم پرمهره الاهلی عربستان تن به شکست یک بر صفر داد که نمایشی امیدوارکننده داشت و به هیچ عنوان چهره یک تیم بازنده را نداشت تا هواداران این تیم به آینده تیمشان بیش از پیش خوشبین باشند.

آینده‌ای که آبستن حوادث زیادی می‌تواند باشد و شاید سرنوشت قهرمانی در همین یکی دو هفته پیش رو رقم بخورد.

پرسپولیس باخت؛ در نیمه‌ای که کاملاً برتر بود

در حالی‌که بازی هنوز گرم نشده بود و بازیکنان پرسپولیس در حال ارزیابی شرایط مسابقه، جو ورزشگاه و هماهنگی درون تیمی بودند بدترین اتفاق ممکن رخ داد و سرخپوشان قبل از دقیقه دوم بازی گل اول را دریافت کردند تا همه چیز 

این اتفاق تأثیر زیادی روی برنامه‌های فنی گاریدو و همکارانش داشت و به نظر می‌رسید برنامه‌های آن‌ها را به کلی به هم ریخت، اما پرسپولیس خیلی زود بر توپ و میدان مسلط شد و نبض بازی را در دست گرفت، هرچند حملات جسته و گریخته سرخ‌پوشان و بی‌دقتی مهاجمان در زدن ضربات آخر و از سوی دیگر ضعف بازیسازی و موقعیت‌سازی باعث شد نیمه اول بدون هیچ ثمری برای شاگردان گاریدو به پایان برسد.

به نظر می‌رسید بازیکنان پرسپولیس تحت تأثیر تجربه بالای بازیکنان الاهلی و درخشش ستاره‌های سرشناس نماینده عربستان نتوانستند در نیمه اول نمایش مطلوبی داشته باشند موضوعی که به وضوح در عملکرد سرخپوشان در این نیمه دیده می‌شد.

از سوی دیگر برنامه اصلی پرسپولیس در نیمه اول ارسال از کناره به خصوص سمت چپ خودی و همکاری میلاد محمدی و اورونوف بود که منجر به خلق چندین صحنه خطرناک هم روی دروازه الاهلی شد هرچند در نهایت ثمری نداشت.

حتی حرکات انفرادی و نبوغ شخصی اورونوف هم نتوانست قفل دروازه الاهلی را در نیمه اول باز کند و ستاره ازبک هم در چندین صحنه مقهور تجربه بالای مدافعان نماینده عربستان و درخشش دروازه‌بان این تیم شد.

در نهایت سرخپوشان پس از شوک دریافت گل زودهنگام، کاملاً مسلط به بازی و برتر از الاهی بودند و در نیمه‌ای که برتری فنی محسوسی نسبت به حریف سرشناس خود داشتند با شکست به رختکن رفتند.

 

پرسپولیس بدشانس اسیر حرفه‌ای‌گری سعودی‌ها/ سرخپوشان چیزی برای پیروزی‌ کم نداشتند/ پرسپولیس مستحق شکست یا باخت نبود

پرسپولیس گاریدو همه کار کرد جز گلزنی

پرسپولیس در نیمه دوم هم بازی را پرفشار آغاز کرد و تعویض‌های خوب گاریدو باعث شد نبض بازی در این نیمه هم در اختیار سرخپوشان باشد.

شاگردان گاریدو در نیمه دوم هم با بازی مالکانه خود کاملاً میانه زمین را در اختیار گرفته و سوار بر بازی بودند و حملات بسیار خوبی را هم طراحی کردند که با بدشانسی از دست رفت. پرسپولیس پرس را در دستور کار داشت و الاهلی به شدت در این زمینه اسیر برنامه سرخپوشان شده بود.

در مجموع اگر ضعف‌های دفاعی پرسپولیس و عدم دقت در ضربات آخر را کنار بگذاریم سرخپوشان در نیمه دوم هم عالی بودند و به غیر از ضربه پنالتی که گندوز به زیبایی مهار کرد فرصت دیگری به حریف پرمهره خود ندادند، و اگر کمی در ضربات آخر دقت می‌کردند بدون شک می‌توانستد به گل هم برسند.

شاگردان گاریدو در این دیدار کاملاٌ برتر از حریف خود بودند و شاید اگر روی گل اشتباه نمی‌کردند نتیجه دیگری رقم می‌خورد.

اما پرسپولیس بعد از دریافت گل در تمام زمینه‌ها از جمله در طراحی حمله و بازی مالکانه عالی بود، ولی بی‌دقتی در ضربات آخر، تنها پاشنه آشیل این تیم بود، نکته‌ای که باعث شد در باز کردن دروزاه حریف ناکام بمانند.

حضور دروازه‌بانی مثل الکسی گندوز در قفس توری سرخ‌ها ثابت کرد که می‌شود بدون حتی بیرانوند هم دروازه‌ای ایمن داشت، دروازه‌بانی با اعتماد به نفس بالا و روحیه‌ای مثالزدنی که اوج کارش در دیدار شب گذشته مهار پنالتی بازیکن بزرگی مثل ریاض محرز بود تا بزرگی خودش را ثابت کند.

البته شیوه بازی پرسپولیس هواداران این تیم را به ادامه راه امیدوار کرد و شاگردان گاریدو تیم پرمهره و پرستاره الاهلی را در زمین خودش به خوبی تحت فشار قرار دادند و نشان دادند با برنامه گام به این میدان گذاشته‌ بودند و شاید اگر غافلگیری دقایق ابتدایی بازی و دریافت آن گل زودهنگام نبود نتیجه دیگری رقم می‌خورد.

 

پرسپولیس باخت، اما چهره بازنده نداشت/ سرخپوشان اسیر حرفه‌ای‌گری سعودی‌ها

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *