گزارش|

پرسپولیس در بادِ بُردِ دربی/ شروع رویایی و پایان کابوس‌وار سرخ‌پوشان و ۳ امتیازی که از دست رفت

11:02 - 10 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۰۴۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پرسپولیس در بادِ بُردِ دربی/ شروع رویایی و پایان کابوس‌وار سرخ‌پوشان و ۳ امتیازی که از دست رفت
تیم فوتبال پرسپولیس با وجود شروع امیدوارکننده و رویایی که در دیدار مقابل پاختاکور در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا داشت، اما نتوانست به خوبی از این امتیاز بهره ببرد و در نهایت ۳ امتیاز ارزشمند این بازی حساس را از دست داد.

خبرگزاری میزان - تیم فوتبال پرسپولیس در حالی برای کسب نخستین پیروزی خود در لیگ نخبگان پا به شهرقدس گذاشت که گل زودهنگام علی علیپور نویدبخش یک بازی زیبا و پرگل را می‌داد تا سرخ‌پوشان با یک پیروزی شیرین خانگی ۳ امتیاز ارزشمند این دیدار را به حساب خود واریز کنند، اما نشد.

پرسپولیس که بازی اولش در لیگ نخبگان را با شکست یک بر صفر برابر الاهلی عربستان به پایان برده بود، در شرایطی کاملاً متفاوت وارد مسابقه دوم مقابل پاختاکور شد. روحیه و اعتماد به نفس بالای ناشی از پیروزی در دربی این نوید را می‌داد تا شاگردان گاریدو نخستین پیروزی آسیایی در فصل جدید را رقم بزنند. پرسپولیس بازی را عالی شروع کرد و گل زود هنگام علیپور کاملاً شرایط را به سود سرخ‌پوشان کرد، برتری که شاگردان گاریدو نتوانستند از آن به خوبی در زمین خودی بهره ببرند و مُفت از دستش دادند.

کارلوس گاریدو تیم خود را با سه هافبک میانی یعنی رفیعی، ریگی و خدابنده‌لو به مصاف پاختاکور فرستاد و اوستون اورونوف نیز مانند دربی در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار نگرفت و در اواسط نیمه دوم شاهد حضور ستاره ازبک در زمین مسابقه بودیم. فرشاد فرجی علی‌رغم عملکرد فوق‌العاده‌اش در دربی، بازی را از روی نیمکت آغاز کرد و ایوب العملود به سمت راست خط دفاعی سرخ‌پوشان بازگشت. سعید مهری هم باوجود نمایش موثر در دربی جایی در ترکیب فیکس سرخپوشان نداشته است.

پرسپولیس بعد از گل زودهنگامش به جز دو موقعیت پاختاکور، به خوبی بازی را کنترل کرد و حتی در ۱۵ دقیقه پایانی نیمه نخست میانه زمین را هم در دست گرفت و کنترل کرد تا نیمه اول را با برد به رختکن بروند. روی کرنر ارسالی از سمت راست و اثرگذاری خوب وحید امیری، علیپور در تیر دوم دروازه را باز کرد. بعد از این گل، پرسپولیس چند دقیقه دیگر به حملاتش ادامه داد، اما پس از آن توپ و میدان را به حریف سپرد و نمایشی ناامیدکننده ارائه داد.

پاختاکور آرام آرام جلو آمد و موقعیت‌های نصفه و نیمه گلزنی ساخت، اما در مجموع سرخ‌پوشان در نیمه اول برتر از پاختاکور بودند و نمایش خوبی داشتند و تیم ازبکستانی بیشتر دفاع می‌کرد و چشم به ضدحملات داشت تا مبادا با دریافت گل دوم نبض بازی از دستش خارج شود.

 

پرسپولیس در باد برد دربی/ یک شروع رویایی و پایان کابوس‌وار

با وجود شروع رویایی پرسپولیس و زدن گل زود هنگام پیش از دقیقه اول بازی، اما این تیم خیلی زود بعد از گل عقب نشست و سعی در محافظت از تک گل خود را داشت که نیمه اول در این امر موفق بود. شاید یکی از دلایل اصلی عقب نشستن سرخ پوشان و موفق بودن پاختاکور در این مسابقه می‌توانست آب و هوا هم باشد چراکه برای تیمی مانند پرسپولیس که بازی مالکانه ارائه می‌دهد چرخش توپ در آب و هوای بارانی و زمین لغزنده سخت بود، اما این موضوع جای توجیه ندارد به خصوص اینکه پاختاکور در نیمه دوم عالی بود. ازبک‌ها نیمه دوم را به خوبی در اختیار گرفتند و از فضای میان هافبک‌های دفاعی پرسپولیس به خوبی استفاده کرده و موفق به گلزنی شدند.

پرسپولیس بعد از دریافت گل تعویض‌هایی کرد و نبض بازی را هم در اختیار گرفت، اما بازهم در دیکته بازی مالکانه خود موفق نبود و در گلزنی به پاختاکور و خلق موقعیت ناکام مطلق ظاهر شد تا در نهایت این بازی با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

آنچه، اما در این مسابقه خیلی به چشم آمد، انبوه اشتباهات فردی پرسپولیسی‌ها بود. در نیمه اول و در شرایطی که برتری نسبی با پرسپولیس بود، بارها شاهد تکرار این اشتباهات بودیم. در نیمه دوم هم سلسله اشتباهات پیاپی بازیکنان پرسپولیس ادامه داشت که در نهایت منجر به دریافت گل تساوی شد. البته این اشتباهات در خط جلو و هجومی پرسپولیس هم کم نبود که حاصل آن از دست رفتن موقیعت‌های ارزشمند بود.

به نظر می‌رسید پرسپولیسی‌ها همچنان سرمست از برد در دربی در باد این پیروزی خوابیده‌اند و شاید یکی از بدترین بازی‌های خود را تا اینجای فصل به نمایش گذاشتند، نمایشی ناامیدکننده که نمی‌توان به سرخ‌پوشان نمره قبولی داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *