گزارش|

استقلالِ نکونام، همان همیشگی؛ ترسو، بی‌برنامه و البته کمی هم بدشانس/ وقت خداحافظی رسید

0:30 - 10 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۹۸۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
استقلالِ نکونام، همان همیشگی؛ ترسو، بی‌برنامه و البته کمی هم بدشانس/ وقت خداحافظی رسید
تیم فوتبال استقلال در حالی در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا مغلوب السد قطر شد که مانند بازی‌های اخیرش برنامه خاصی نداشت تا بحران در اردوگاه آبی‌های پایتخت تشدید شود.

خبرگزاری میزان - تیم فوتبال استقلال در حالی شب گذشته در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب السد قطر شد که نه تنها نشانی از تیم هفته اول مقابل الغرافه نداشت، بلکه بسیار سردرگم‌تر و بی‌برنامه‌تر از دیدار دربی برابر پرسپولیس بود.

نکونام در این مسابقه هم مثل بازی‌های قبل تیمش را با سیستم ۳ دفاعه به میدان فرستاد.

آبی‌پوشان در چند حمله‌ای که طراحی کردند باتوجه به فضای زیاد بین خطوط السد چند موقعیت نصفه و نیمه ایجاد کردند. البته استقلال هم فضای زیادی در این نیمه به حریف داد و عدم پوشش این فضا‌ها در نیمه دوم در نهایت کار دست نکونام داد چراکه باعث شده بود السد خیلی راحت حمله کند و نکونام نتوانست جلوی این نفوذ‌های حریف را بگیرد. 

استقلال در نیمه اول بازی درگیرانه‌ای داشت، هردو تیم حملاتی را داشتند که در نهایت آبی‌پوشان بازنده به رختکن رفتند. رقابت تیم‌ها در نیمه اول برای در اختیار گرفتن میانه زمین باعث شده بود هیچ یک از دو تیم تسلط زیادی روی بازی نداشته باشند. هردو تیم حملاتی را داشتند که اشتباه استقلالی‌ها باعث دریافت گل اول شد تا نیمه اول را بازنده تمام کنند. 

استقلال در نیمه دوم برای جبران مافات نیمه اول به میدان آمد و باعث شد بازتر بازی کنند و همین موضوع باعث شد فضای بیشتری به حریف بدهند. آبی‌پوشان به راحتی به السدی‌ها اجازه فرار و بازیسازی از یک سوم میانی می‌دادند کاری که در نهایت باعث پیروزی السد شد.

شاگردان نکونام در نیمه اول موقعیت‌های خوبی هم داشتند، اما نتوانستند به خوبی از آن‌ها استفاده کنند. مشکلی که در بازی‌های قبلی هم مشهود بود و در این دیدار هم عاملی شد برای عدم موفقیت آبی‌پوشان در گشودن دروازه حریف.

شاید اگر اشتباه حسینی نبود السد نمی‌توانست به این راحتی دروازه استقلال را بازکند، اما این اشتباه مرگ‌بار شرایط آبی‌پوشان را در خانه حریف سخت‌تر از قبل کرد و به نوعی شاید برنامه‌های تاکتیکی نکونام و همکارانش را بر هم زد.

 

استقلالِ نکونام، همان همیشگی؛ ترسو، بی‌برنامه و البته کمی هم بدشانس/ وقت خداحافظی رسید

دروازه‌بان خوب از نان شب هم واجب‌تر است

استقلال بازی را خوب شروع کرد و تقریباً پیش از اشتباه مرگ‌بار حسینی و دریافت گل اول به آنچه می‌خواست رسید و اجازه خودنمایی به حریف پرمهره‌اش نداد، از سوی دیگر موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای هم روی دروازه السد ایجاد کرد که اگر کم دقتی مهاجمان و البته بدشانسی و عملکرد خوب دروازه‌بان حریف نبود شاید نتیجه دیگری رقم می‌خورد. شاید بتوان گفت یکی از تفاوت‌های اصلی دو تیم همین خط دروازه بود که مشعل برشام برخلاف حسینی شب خوب و پرفروغی را پشت سرگذاشت و در چندین نوبت مهاجمان استقلال را در گلزنی ناکام گذاشت.

از سوی دیگر تعویض‌های پرتعداد نکونام هم در نیمه دوم راه به جایی نبرد و عملاً بازیکنان جایگزین نتوانستند اثرگذاری مطلوبی در روند رو به جلو و هجومی تیمشان داشته باشند، این در حالی بود که ۳ بازیکن اصلی السد به دلیل مصدومیت خیلی زود زمین بازی را ترک کردند که این فرصتی بود برای بهره‌برداری استقلال که نکونام و شاگردانش در این امر نیز ناکام بودند.

بازیکنان استقلال در این دیدار بسیار پراشتباه ظاهر شدند به خصوص در نیمه دوم که موقعیت‌های فراوانی به مهاجمان حریف دادند که شاید اگر کم دقتی بازیکنان السد و خوش‌شانسی استقلالی‌ها و البته یکی، دو واکنش خوب حسینی نبود شکست به مراتب سنگین‌تری برای آبی‌پوشان رقم می‌خورد.

در حالی‌که به نظر می‌رسید بازیکنان السد از دقیقه ۷۰ به بعد مسابقه دچار افت بدنی شده‌اند و توان اولیه بازی را برای ادامه مسابقه ندارند، اما بی‌برنامگی استقلال به حدی بود که توان استفاده از این ضعف حریف را نداشت.

هرچند آبی‌پوشان بعد از دریافت گل دوم احتیاط را کنار گذاشتند و با جسارت بیشتری به سمت دروازه حریف حمله کردند و حاصل آن ایجاد چندین موقعیت از روی ضربات کرنر و ایستگاهی و ضربه سامان فلاح به تیرک دروازه السد بود، اما در نهایت هیچ ثمری برای آبی‌پوشان نداشت تا در نهایت با شکست ۲ بر صفر و دستان خالی قطر را ترک کنند و امیدوار به روز‌های آینده باشند.

با این شرایط به نظر می‌رسد که کاسه صبر مدیران استقلال نیز مانند هواداران دیگر لبریز شود و باید در انتظار تغییرات روی نیمکت آبی‌پوشان باشیم. البته نکونام یک‌بار دیگر هم در پایان این مسابقه استعفای خود را به صورت شفاهی اعلام کرد و به نظر می‌رسد باید منتظر تایید آن در جلسه پیش روی هیئت مدیره باشگاه باشیم که بعید است با آن مخالفت شود.

استقلال در مجموع باز هم به مانند بازی‌های گذشته برنامه‌ای برای ارائه نداشت، ترسو نشان داد و در شبی که می‌توانست با نتیجه بهتری زمین را ترک کند در سطح یک تیم محلی بازی و بازی را در دومین گام واگذار کرد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *