گزارش|

نکونام انتخاب می‌کند؛ پایان تلخ یا تلخی بی‌پایان؟

14:35 - 07 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۴۴۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
نکونام انتخاب می‌کند؛ پایان تلخ یا تلخی بی‌پایان؟
جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال استقلال که چندی قبل نامه خداحافظی وی از استقلال منتشر شد، همراه تیم به قطر رفت.

خبرگزاری میزان - آرامش قبل از طوفان تا قبل از دقیقه ۹۰ همان چیزی بود که نکونام به دنبالش بود، اما پس از شکست دقایقی پایانی در دربی یک انفجار در تیم فوتبال استقلال رخ داد. شکست در روزی که خوب نبودند باعث شد تا نکونام پیش از اینکه صندلی او را بکشند، خودش را از پرتگاه بیندازد، اما چه شد که او از نظرش بازگشت؟

جواد نکونام تا به اینجای لیگ تیم خوبی نساخته و این موضوع باعث شده تا اکثر هواداران استقلال علیه او باشند به طوری که آن‌ها بر این باورند؛ تیم تحت هدایت نکونام روند نوسانی دارد و این موضوع باعث می‌شود تا استقلال پایان تلخی در لیگ داشته باشد. نتایج استقلال ضعیف بوده و سبک بازی شاگردان نکونام نیز از آن ضعیف‌تر! حال اگر به این موضوع که او برود همه چیز درست می‌شود فکرکنیم؛ همانقدر ساده انگارانه است که بخواهیم به این باور باشیم که آمدن دوباره تیام و جباروف می‌تواند برای استقلال معجره کند.

ریشه مشکلات استقلال علاوه بر سرمربی، مدیریت تیم است. سران باشگاه استقلال دلیل اصلی نتایج ضعیف استقلال هستند چرا که به قول معروف تصمیمات متزلزل و ضربات دومینویی آن‌ها نه تنها آرامش بازیکنان بلکه هواداران را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ضربات دومینویی مدیران و کادرفنی؛ سریال نکونام کی تمام می‌شود؟

قطعاً مدیران رده بالای هُلدینگ خلیج فارس شناخت خوبی از فوتبال ندارند و به طور تخصصی به استقلال نگاه نمی‌کنند و همین موضوع باعث شده تا چنین حواشی اطراف استقلال را بگیرد و هیچ نقشه‌ای برای کنترل این حواشی از سوی سران باشگاه شکل نگرفته. تعامل نکونام و مدیریت از بدو ورود این مربی به استقلال، به آرزوی بزرگ هواداران بدل شده و شاید اگر او توان تعامل با مدیریت را داشت می‌توانستیم عملکرد او را بهتر ببینیم، اما در واقع او در دربی ۱۰۴ هیچ روزنه امیدی برای هواداران ایجاد نکرد.

تعویض‌های هوشیارانه گاریدو یکی از عوامل باخت استقلال را ایجاد کرد، اما این دلیل نمی‌شود که بگوییم تیم گاریدو هم خوبی بازی کرد چرا که آن‌ها هم ضعف‌های خومدشان را داشتند. حال با این اوصاف باز هم نمی‌توان به نکونام نمره قبولی داد چرا که اگر دربی مساوی می‌شد باز هم نمی‌شد به آینده استقلال با نکونام امیدوار بود.

این تئوری که تعیین مالکیت و خصوصی شدن استقلال باعث می‌شود مشکلات این تیم حل شود نیز درست از آب در نیامد و آن‌ها عملاً همانطور که در بالا گفته شد شناختی از اصول فوتبال و مدیریت آن ندارند. از سوی دیگر کسانی که در بدنه مدیریتی باشگاه قرار گرفته‌اند بیش از اینکه به دنبال منافع باشگاه باشند باعث شدند تا تیم اینگونه به قعر چاه برود.

داوود حقدوست به عنوان مشاور باشگاه استقلال درست پیش از بازی با پرسپولیس در دربی ۱۰۴ علیه سرمربی استقلال اظهاراتی را رسانه‌ای کرد و یک بحران بزرگ و حاشیه‌ای جدی برای باشگاه رقم زد. این نکاتی بود که هواداران استقلال باید در نظر داشته باشند که آیا با این وجود باز هم تنها تغییر سرمربی نجات دهنده استقلال است؟!

۲۴ ساعت پس از دربی ۱۰۴ چه اتفاقاتی برای استقلال رخ داد؟

۱- عدم شرکت نکونام در نشست خبری پس از بازی.

۲- خداحافظی نکونام با بازیکنان پس از بازی در رختکن.

۳- حمایت شهریاری و سمیعی با وجود اختلافات پیش از بازی.

۴- تمرین روز بعد از دربی آبی‌پوشان لغو شد.

۵- نامه خداحافظی نکونام منتشر شد.

۶- هیئت مدیره استقلال که یکی از مخالفان نکونام است با استعفای سرمربی استقلال مخالفت کرد.

۷- نکونام تلفن همراه خود را خاموش کرده و مدیران استقلال سرمربی موقت استقلال را انتخاب کردند.

۸ نکونام در کمال تعجب در تمرین حاضر شد و با تیم به قطر رفت.

ضربات دومینویی مدیران و کادرفنی؛ سریال نکونام کی تمام می‌شود؟

این نمونه یک بلاتکلیفی بزرگ در باشگاه بوده و به عنوان یک نمره منفی بزرگ در کارنامه سمیعی و هلدینگ خلیج فارس ثبت شد. حالا رفتن و یا ماندن نکونام نیز یک بازی ۲ سر باخت است و او باید انتخاب کند تا این تلخی را پایان بدهد یا هواداران را در انتظار یک تلخی بی‌پایان بگذارد.

اگر نکونام بماند و بازی با السد را ببازد که مهر اخراج خود را زده است و شاید دیگر بهانه‌ای نداشته باشد، هرچند بعید است، اما اگر ببرد و ابقا شود شاید یک هفته یا ۲ هفته به همین منوال و با نتایج سینوسی ادامه دهد، اما در صورت باخت و یا حتی مساوی باز هم برکنار خواهد شد. حال اگر در تیم نماند باعث می‌شود که وجهه او خراب شود و با یک یادگاری بسیار تلخ استقلال را رها می‌کند و شاید به سرنوشت محمود فکری و منصوریان تبدیل شود تا جایی که هرگز او را به یاد نیاورند.

در هر صورت جواد نکونام تا بازی با السد ابقا شده و او را روی نیمکت آبی‌ها خواهیم دید و اوست که باید انتخاب کند تا این تلخی را پایان بدهد یا هواداران را در انتظار یک تلخی بی‌پایان بگذارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *