گفت‌وگو|

همه آنچه باید از شرایط، روند معرفی و مبلغ مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) بدانیم

9:09 - 15 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۴۲۴
همه آنچه باید از شرایط، روند معرفی و مبلغ مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) بدانیم
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران ضمن اشاره به اینکه شخص تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) باید بیمه نباشد، بیمه اجباری نداشته باشد، توسط جایی حمایت نشود و مستمری نگیرد، گفت: مستمری پرداخت شده برای خانواده یک نفره یک میلیون تومان، برای خانواده ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، برای خانواده ۳ نفره ۲ میلیون تومان، برای خانواده ۴ نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و برای خانواده ۵ نفره به بالا ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

سیدابوالفضل پرینچی در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به این سوال که سالانه چه مقدار به مبلغ مستمری مددجویان کمیته امداد امام خیمنی (ره) اضافه می‌شود گفت: از زمانی که شهید آیت‌الله رئیسی روی کار آمد به مبلغ مستمری مددجویان ما اضافه شد. در حال حاضر هر خانواده حداقل یک میلیون تومان مستمری دریافت می‌کند و یعنی یک خانواده یک نفره ماهانه یک میلیون تومان منهای یارانه افزایشی دریافت می‌کند.

وی ضمن اشاره به اینکه میزان مستمری دریافتی بنا به تعداد اعضای خانواده متفاوت است، ادامه داد: سال گذشته مبلغ مستمری حدود ۶۰۰ هزار تومان بود و امسال به یک میلیون تومان رسیده است. امسال مبلغ مستمری برای خانواده یک نفره یک میلیون تومان، برای خانواده ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، برای خانواده ۳ نفره ۲ میلیون تومان، برای خانواده ۴ نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و برای خانواده ۵ نفره به بالا ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است و این مبالغ تنها مبلغ مستمری امداد و جدای از  بقیه کمک‌های دولتی است.

روند معرفی مددجو به کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران درباره روند معرفی مددجو به کمیته امداد ضمن اشاره به اینکه چند منبع برای انجام این کار داریم، بیان کرد: سامانه‌ای به نام سها داریم که هم می‌توان فرد دیگری را برای دریافت خدمات از کمیته امداد در آن ثبت کرد و هم اینکه خود فرد می‌تواند در آن ثبت نام کند و همچنین خیران نیز اشخاصی را با ما معرفی می‌کنند. مراکز نیکوکاری نیز اشخاص را برای دریافت خدمات از کمیته امداد ثبت می‌کنند. همچنین دفتر مقام معظم رهبری، دفتر ریاست‌جمهوری، قوه قضاییه، نمایندگان مجلس و مکان‌های مختلف افرادی را برای بهره‌مندی از خدمات کمیته امداد به ما معرفی می‌کنند.

پرینچی با بیان اینکه مددکاران ما با مددکاری زندان‌ها ارتباط مستقیم دارند و هنگامی که مددکاری زندان شخصی را تأیید می‌کند کاملاً از نظر ما تأیید شده است و مراحل اداری کارهایش انجام می‌شود، افزود: همچنین سامانه تلفنی ۷۳۵۵ نیز به صورت تلفنی مددجویان را برای بهره‌مندی از خدمات کمیته امداد پذیرش می‌کند و خود فرد نیز می‌تواند مراجعه حضوری داشته باشد، اما بیشتر سامانه سها را برای این کار معرفی می‌کنیم چرا که طی ۷ تا ۱۰ روز تکلیف شخص مشخص و به درخواستش پاسخ داده می‌شود.

شرایطی که مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) باید داشته باشند

وی درباره شرایطی که مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) باید داشته باشند، توضیح داد: شخص تحت پوشش کمیته امداد باید بیمه نباشد، بیمه اجباری نداشته باشد، توسط جایی حمایت نشود و مستمری نگیرد. مددجویان هنگام ثبت نام در سامانه قدم به قدم پیش می‌روند و این موارد را تکمیل می‌کنند. ما به حدود ۳۴ وب سرویس وصل هستیم و اطلاعات کاملی در اختیار داریم.

پرینچی عنوان کرد: اتباع تنها از طریق مراکز نیکوکاری حمایت می‌شوند و تحت پوشش کمیته امداد قرار نمی‌گیرند البته اتباع غیرقانونی را اصلاً کمک نمی‌کنیم و باید شناسه قانونی داشته باشند تا از طریق مراکز نیکوکاری کمک شوند.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *