گفت‌وگو|

هزینه بیماران تحت پوشش کمیته امداد در بیمارستان‌ها رایگان است/ ۲ هزار مسکن ملی برای مددجویان ساخته می‌شود

12:05 - 27 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۲۸۸
هزینه بیماران تحت پوشش کمیته امداد در بیمارستان‌ها رایگان است/ ۲ هزار مسکن ملی برای مددجویان ساخته می‌شود
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران به بیان توضیحاتی درباره خدمات کلی این نهاد پرداخت و گفت: صفر تا صد هزینه بیماران تحت پوشش کمیته امداد که خدمات بیمارستانی و بستری در بیمارستان را دریافت می‌کنند، رایگان است.

سیدابوالفضل پرینچی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران به مناسبت روز خبرنگار در خبرگزاری میزان حضور یافت و به سوالات خبرنگاران این خبرگزاری پاسخ داد.

وی درباره فعالیت کلی  کمیته امداد امام خمینی (ره) به میزان گفت: این نهاد که با همراهی و همدلی امام راحل و به دستور ایشان تاسیس شد از بدو تأسیس در راستای فقرزدایی و توانمندسازی خدماتی را ارائه داده است. تاکید رئیس کمیته امداد  امام خمینی (ره) در حال حاضر بر توانمندسازی بر اساس شغل و درآمد پایدار است و در همین عرصه نیز در حال ارائه خدماتی هستیم. در حال حاضر بالغ بر ۷۴ هزار خانوار را تحت پوشش داریم که ۲ هزار و ۲۷۵ خانواده از خانواده‌های زندانیان هستند. ما به این موضوع کاری نداریم که حکم فرد زندانی شده چیست و بر اساس نیازمندی خانواده‌هایشان را تحت پوشش قرار می‌دهیم که بالغ بر ۴ هزار و ۳۳۵ نفر هستند.

تمرکز بر اشتغال و توانمندسازی مددجویان 

وی ضمن اشاره به اینکه به حدود ۱۴۰ هزار نفر در کل استان تهران خدمت ارائه می‌دهیم که شامل خدمات ثابت به خانواده‌های ثابت تحت پوشش کمیته امداد است، ادامه داد: حدود ۱۰۰ هزار نفر نیز در سال از ما خدمات موردی دریافت می‌کنند که این خدمات شامل خدمات حمایتی، اجتماعی و فرهنگی است. خدمات حمایتی شامل مستمری‌هایی است که بر اساس بعد خانوار دریافت می‌کنند و همچنین تعدادی از خدمات نیز هم به افراد تحت پوشش و هم به افرادی که تحت پوشش ما نیستند به صورت وام‌های قرض الحسنه نظیر وام‌های اشتغال پرداخت می‌شود و تمرکز ما بر اشتغال و توانمندسازی مددجویان است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران درباره خدمات فرهنگی که توسط این نهاد ارائه می‌شود، بیان کرد: دانش آموزان تحت پوشش ما از بدو تولد تا مقطع دکتری خدمات فرهنگی دریافت می‌کنند و تا زمانی که ازدواج کنند نیز برایشان مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج و همچنین مشاوره‌های تحصیلی در نظر گرفته می‌شود. سرمایه گذاری ما بر روی جوانان است تا به امید خدا بتوانیم نتایج خوبی در توانمندسازی خانواده‌ها به دست آوریم. همچنین یک سری خدمات نظیر اردو‌های دانش‌آموزی، مشهد اولی‌ها، کربلا و ... را داریم که در کنار خدمات فرهنگی انجام می‌شود.

ارائه خدمات فرهنگی و نخبه‌پروری را دنبال می‌کنیم

وی با بیان اینکه به دنبال توانمندسازی بر اساس اشتغال و توانمندسازی فکری و فرهنگی دانش‌آموزان و دانشجویان و ارائه خدمات فرهنگی و نخبه پروری هستیم و این اقدامات در حال انجام است، افزود: در کنکور امسال بسیاری از دانش آموزان ما توانستند رتبه خوبی به دست آورند و وارد دانشگاه شوند که این برای ما برکت بود. تعدادی از دانش‌آموزان نیز توانستند به دانشگاه فرهنگیان ورود پیدا کنند و در حال حاضر تعدادی معلم را تحویل جامعه دادیم.

پرینچی با بیان اینکه از طرفی دیگر سعی داریم خانواده‌هایی که تحت پوشش ما قرار دارند را توانمند کنیم و سال گذشته برای ۳ هزار و ۹۴ مددجو جشن خودکفایی گرفتیم که رئیس جمهور شهیدمان نیز در آن جا حضور داشت، افزود: امسال نیز در کل کشور برنامه اشتغال را داریم و امیدواریم بتوانیم ۱۴ هزار و ۵۰۰ برنامه اشتغال که ارائه شده است را اجرا کنیم. از جمله این برنامه‌ها وام اشتغال، راهبری‌های شغلی و آموزش است و همچنین به کارفرما‌هایی که از ما تقاضای نیروی کار دارند افرادی را معرفی می‌کنیم که برایشان شغل ایجاد شود و در این طرح ۲۳ درصد حق بیمه‌ای که کارفرما باید پرداخت کند  به واسطه ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد تا ۲ سال توسط ما پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات درمانی را نیز ارائه می‌دهیم، توضیح داد: صفر تا صد هزینه بیماران تحت پوشش کمیته امداد که خدمات بیمارستانی و بستری در بیمارستان را دریافت می‌کنند چه فرانشیز و چه خدمات درمانی به صورت رایگان است. یکسری خدمات توسط بیمه خدمات درمانی ارائه می‌شود و خدمات مکمل نیز مثل فرانشیز را خودمان انجام می‌دهیم و خدمات درمانی غیرپوشش بیمه‌ای نظیر دندانپزشکی، سمعک، عینک و پروتز را کمیته امداد پرداخت می‌کند.

فعالیت بیش از ۸۰۰ مرکز نیکوکاری

وی با بیان اینکه همان خدماتی که به مددجویان تحت پوشش می‌دهیم به خانواده زندانیان نیز ارائه داده می‌شود و تقاضاهایشان را از طریق سامانه هوشمند امداد که بیش از یک سال است راه‌اندازی شده ثبت می‌کنند، افزود: درباره خدمات مشارکت‌های مردمی در حال حاضر بیش از ۸۰۰ مرکز نیکوکاری فعال است که هر کدام ۶ عضو دارند، حدود ۱۰۲ هزار خیر اکرام داریم و کمک‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد از ۳۰ هزار تومان به بالا و به صورت نقدی و غیرنقدی است.

پیگیری ساخت ۲ هزار ملی مسکن ملی برای مددجویان

رئیس کمیته امداد امام خیمنی (ره) استان تهران ضمن بیان اینکه حدود ۳۴ هزار مددجوی مستاجر داریم و در حال پیگیری ۲ هزار ملی مسکن ملی برایشان هستیم، گفت: علاوه بر ۲ هزار واحد ساخت و ساز‌هایی نیز با کمک بسیج سازندگی و تعاون در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم با کمک‌هایی که انجام می‌شود حدود ۳۰۰ منزل مسکونی که امسال در دستور ساخت داریم را به ثمر برسانیم. در در این زمینه سپاه به ما کمک می‌کند و بنیاد مسکن نیز پای کار است. برای خرید مسکن نیز کمیته امداد تا ۲۰۰ میلیون تومان کمک می‌کند و بیشتر هم خریدهایمان در حاشیه تهران است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران ما با بیان اینکه در بحث اطعام حسینی و احسان حسینی سال گذشته بالغ بر ۷‌و‌نیم میلیون پرس غذا را بین نیازمندان استان تهران توزیع کردیم، گفت: در این زمینه خیران، بسیج و سپاه کمک کردند. همچنین سبد کالا نیز تهیه می‌شود و در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد و سال گذشته نیز تعدادی سبد کالا تهیه شد و بیش از هزار میلیارد تومان در این زمینه کمک شد.  

وی توضیح داد: در بحث اطعام حسینی و احسان حسینی افراد می‌توانند به صورت حضوری به واحد‌های کمیته امداد و مراکز نیکوکاری مراجعه داشته باشند و یا از طریق سایت در طرح احسان محسنین ثبت نام کنند. همچنین خیران با ارسال عدد ۰۲۱ به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳  می‌توانند فرزندی را انتخاب و از او حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱۰ آشپزخانه داشتیم و امسال به امید خدا ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داریم، عنوان کرد: سال گذشته ۷‌و‌نیم میلیون پرس پارسال غذا و ۹۶ هزار بسته معیشتی توزیع شده که امسال به امید خدا بیشتر می‌شود. خیران می‌توانند با شماره گیری ستاره ۷۷۸۸ ستاره ۰۲۱ مربع و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۲۰۰۰۸  به اطعام و احسان حسینی کمک کنند.

رئیس کمیته امداد امام خیمنی (ره) استان تهران گفت: خیران در زمینه‌های مختلف با ما کمک می‌کنند برای مثال پزشکی بیماران را به صورت رایگان جراحی می‌کند، معلمی به دانش آموز‌ان درس می‌دهد، نجاری به بچه‌های تحت پوشش کمیته امداد نجاری یاد می‌دهد تا دانش‌آموزان در کنار درس مهارتی را نیز یاد بیگرند، پویش‌هایی برای آغاز سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شده و خیران می‌توانند از طریق سامانه ۷۳۵۵ گزینه کمک به دانش‌آموزان را انتخاب کنند.

پرینچی با بیان اینکه در بحث حقوقی نیز که واقعاً یکی از بخش‌های مهم کاری کمیته امداد است توسط وکلا به مددجویان ما کمک می‌شود و اگر حقی از خانواده‌ها ضایع شده باشد این مسئله را پیگیری می‌کنند، افزود: هماهنگی‌های با کانون وکلا صورت گرفته است. همچنین یک شعبه شورای حل اختلاف برای کمیته امداد است که در محله پیچ‌شمیران، کوچه اصفهانی قرار دارد و مددجویان ما هم به این مرکز مراجعه می‌کنند و هم به تمام واحدهای کمیته‌های امداد مراجعه می‌کنند و می‌توانند در این واحدها در این واحد‌ها از وکلایی توسط کانون وکلا به ما معرفی شده مشورت بگیرند و همچنین بعضی از خدمات قوه قضاییه نیز برای مددجویان ما رایگان است که از بابت نیز تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *