گفت‌وگو|

۲ درخواست کمیته امداد امام خمینی (ره) از قوه قضاییه/ ارائه بیش‌از هزار خدمت به خانواده زندانیان تهرانی

13:27 - 07 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۱۴۴
۲ درخواست کمیته امداد امام خمینی (ره) از قوه قضاییه/ ارائه بیش‌از هزار خدمت به خانواده زندانیان تهرانی
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با بیان اینکه از دستگاه قضا می‌خواهیم وکلای نیکوکار را شناسایی و در اختیار ما قرار دهد گفت: درخواست ما از دستگاه قضا این است که احکام جایگزین حبس در راستای کمک به مددجویان صادر شود.

سیدابوالفضل پرینچی در گفت‌وگو با میزان درباره ارتباط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با قوه قضاییه گفت: ارتباطمان با قوه قضاییه فوق‌العاده است، در طول مدت سنواتی که خدمت کردم اکنون بهترین موقعیت از لحاظ ارتباطی با قوه قضاییه محسوب می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه مددجویانی تحت پوشش ما هستند که شاید اگر احقاق حقشان صورت گیرد دیگر تحت پوشش نباشند، ادامه داد: جا دارد همکاری دستگاه قضا و کمیته امداد امام خمینی (ره) در این زمینه بیشتر شود و وکلای مجربی که توانایی پیگیری اینگونه مسائل را دارند به ما کمک کنند البته بسیاری از وکلای نیکوکار برای همکاری با اعلام آمادگی کردند، ولی بهتر است قوه قضاییه آن‌ها را شناسایی کند و در اختیار ما قرار دهد. درخواست دیگر ما این است که احکام جایگزین در راستای کمک به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) باشد و برای مثال اگر فردی مهارتی دارد حکمش این باشد که خدمات رایگان نظیر آموزش به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه دهد.

پرینچی درباره خدماتی که کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران به زندانیان این استان و خانواده‌هایشان گفت: من عضو ستاد دیه جرائم غیر عمد هستم، ما در آنجا هم عضو اصلی هستیم و هم مسئولیت تحقیق در مورد نیازمند بودن افراد را بر عهده داریم و کمک کنیم. فعالیت بسیاری را در رابطه با آزادی زندانیان انجام می‌دهیم و هر هفته در نمازجمعه تهران جمع‌آوری کمک‌ها را برای آزادی زندانیان داریم.

کمک۸۰۰ میلیون تومانی برای آزادی زندانیان

وی ضمن اشاره به اینکه سال گذشته بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان به آزادی زندانیان کمک کردیم، ادامه داد: امسال نیز تاکنون حدود ۴۰۰ میلیون برای این کار جمع شده که آن را در اختیار ستاد دیه قرار دادیم. ما مبلغ را  به حساب ستاد دیه می‌ریزیم و ستاد دیه برای آزادی زندانیان اقدام می‌کند، اگر خیری به ما اعلام کند قصد آزاد کردن یک فرد زندانی را دارد به سمت ستاد دیه برده می‌شود، ما مستقیماً برای آزادی زندانیان اقدام نمی‌کنیم ولی به شناسایی و بررسی نیازمندی کمک می‌کنیم.

ارائه هزار و ۵۶ خدمت به خانواده زندانیان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران درباره اشتغال‌زایی برای زندانیان و خانواده‌هایشان بیان کرد: سال گذشته برای اشتغال‌زایی خانواده زندانیان ۲۷۰ سهمیه به ما دادند ولی ما توانستیم ۳۷۰ نفر را جذب کنیم. همچنین ۶۰ سهمیه تسهیلات اشتغال به  کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران دادند ولی ما توانستیم ۶۵۴ مورد تسهیلات داشته باشیم. در بازاریابی نیز ۲۷۰ مورد بازاریابی داشتیم و به طور کلی توانستیم هزار و ۵۶ خدمت را که به خانواده زندانیان ارائه دهیم.

پرینچی با بیان اینکه زندانیان را پس از خروج نیز حمایت می‌کنیم که بتواند روی پاش خودشان بایستند، افزود: هنگامی که فردی در زندان است اگر همسرش بتواند شغل ایجاد کند، کمکش می‌کنیم و اگر فرزندانشان نیز بتوانند شغل ایجاد کنند خدماتی را با شرایط و ضوابطی که داریم به آن‌ها ارائه می‌دهیم. همچنین یک اتفاق بسیار خوب این است که صندوق تضمین اشتغال به به زنان سرپرست خانوار که ضامن ندارند، کمک می‌کند تا بتوانند تضمین اشتغال را بگیرند، موارد بسیاری داشتیم که همسر یک زندانی توانسته شغل ایجاد کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *