۱۱۰ هزار مددجو در سال جاری توانمند و از پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج می‌شوند

14:26 - 21 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۶۲۴
۱۱۰ هزار مددجو در سال جاری توانمند و از پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج می‌شوند
رئیس کمیته امداد امام خمينی(ره) با بیان اینکه از حمایت عبور و به توانمندسازی رسیده‌ایم گفت: امسال ۱۱۰ هزار مددجو توانمند و از تحت پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند.

خبرگزاری میران _ سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران صبح امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ در همایش تجلیل از فعالان طرح ۲۰۲۰ محله محروم کشور گفت: برنامه‌های فرهنگی خوبی در ایام محرم و صفر توسط ستاد مرکزی برنامه‌ریزی شد که از جمله آن می‌توان به پویش رهسپاران عصر ظهور و اطعام حسینی اشاره کرد. ۱۸ نهاد، خادم یاران و شهرداران در محلات کمتر برخوردار دور هم جمع شدند و فعالیت را آغاز کردند.

وی ضمن اشاره به فعالیت خانه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر استان تهران گفت: این خانه‌ها با هدف کاهش فقر و ارائه خدمات به نیازمندان در مناطق کمتر برخوردار از سال ۱۳۹۸ راه‌اندازی شد، در این طرح از مردم محل در جهت ارائه خدمات به خانواده‌های نیازمند استفاده شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران افزود: ۷ فعالیت در این خانه‌ها انجام می‌شود که از جمله آن‌ها خدمات بهداشت و درمان، مهارت آموزی و شغل، عمران، مسکن و تامین هزینه‌های آن، آموزش و پرورش جهت ارائه خدمات به بازماندگان تحصیل، اوقات فراغت به خانواده‌های نیازمند و فرزندانشان است.

پرپنچی بیان کرد: در حال حاضر ۷۳ خانه کمیته امداد امام خمینی (ره) در ۲۱۶ پهنه و هزارو ۲۴۹ کوچه، شهردار و رابطین بهداشت، آموزش، ورزش و بانویار در سراسر استان تهران فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون توانستیم برای کاهش فقر و پرورش استعداد‌ها حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در خانه‌های کمیته امداد فعال کنیم و به خانواده‌های بی‌بضاعت ارائه دهیم، توضیح داد: در حوزه اطعام حسینی نیز بالغ بر ۷۳۰ میلیارد تومان به صورت بسته غذایی خشک و غذای گرم در اختیار خانواده‌های بی بضاعت قرار گرفت.

اعزام ۱۲ هزار نفر از جوانان مناطق محروم به زیارت اربعین

حبیب‌الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمينی(ره) نیز در ادامه این همایش گفت: طی سه سال گذشته تاکنون از ۱۶ هزار نفر در مراسم اربعین پذیرایی و ۱۲ هزار نفر از جوانان مناطق محروم را به زیارت اربعین اعزام کردیم.

همچنین مجید باجلان معاون اداری و مالی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) نیز توضیح داد: طی ۳ سال اخیر حرکت عظیمی در رابطه با اعزام خانواده‌های بی‌بضاعت در ایام اربعین برای زیارت به عراق صورت گرفت، در سال آینده نیز با برنامه ریزی می‌توانیم جامعه هدفمان را افزایش و با انسجام بهتری این کار را انجام دهیم.

۱۱۰ هزار مددجو در سال جاری توانمند و از پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج می‌شوند

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمينی(ره) نیز در این همایش گفت: کاروان رهسپاران اهل ظهور کار بزرگی کردند، خدمت‌رسانی در ۲۰۲۰ محله کار ارزشمندی است. رهبر انقلاب فرمودند: نظام جمهوری اسلامی، مجلس و دولت وظیفه دارند که جویای احوال نیازمندان باشند و وظيفه کمیته امداد مردمی کردن امدادرسانی است.

وی ضمن اشاره به اینکه این طرح مردم به نیازمندان خدمات‌رسانی می‌کنند و اقدامات موثری در حوزه توانمندی و اشتغال انجام شده است، ادامه داد: درخواست دیگر رهبر انقلاب از ما این بود که مددجویان کمیته امداد توانمند شوند و درآمد پایدار داشته باشند، از این رو توانمندسازی در صدر برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد. ما از حمایت عبور و به توانمندسازی رسیده‌ایم البته سالمندان و افراد ناتوان را تا پایان عمر حمایت می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمينی(ره) بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ هزار نفر خودکفا و از تحت پوشش کمیته امداد خارج شدند و امسال نیز ۱۱۰ هزار مددجو توانمند و از تحت پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *