از افتتاح ۵۰۰ مدرسه جدید «برکت» تا توزیع ۲۰۰ هزار بسته نوشت‌افزار ایرانی برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار

16:02 - 31 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۱۸۳
از افتتاح ۵۰۰ مدرسه جدید «برکت» تا توزیع ۲۰۰ هزار بسته نوشت‌افزار ایرانی برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از افتتاح ۴،۶۳۵ امین مدرسه برکت و برنامه‌های این ستاد برای توسعه عدالت آموزشی به ویژه در مناطق محروم کشور همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش ستاد اجرایی فرمان امام، سید امیرحسین مدنی با اشاره به افتتاح ۴،۶۳۵ امین مدرسه برکت همزمان با آغاز سال تحصیلی١۴٠٣-١۴٠۴، گفت: ۵۰۰ مدرسه جدید برکت با مشارکت خیّرین و وزارت آموزش و پرورش افتتاح و به ظرفیت زیرساخت‌های آموزشی کشور در مناطق محروم افزوده می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه با همکاری سازمان نوسازی مدارس تبدیل هزار مدرسه کانکسی به مدارس دایمی در دستور کار قرار دارد، افزود: از این ۵۰۰ مدرسه جدید تعداد ۴۰۰ مدرسه مربوط به مدارسی است که پیش از این در فضای کانکس و موقت دایر بودند و در حال حاضر با ساخت بنای جدید به مدارس دایمی تبدیل شدند.

مدنی از احداث و تجهیز ۵۰ مدرسه «تولید و مهارت» نیز خبر داد و گفت: در این مدارس قرار است دانش‌آموزان علاوه بر مهارت‌های فردی، مهارت‌های شغلی و کسب و کار را هم آموزش ببینند.

وی افزود: با افتتاح این مدارس، تعداد مدارسی که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام احداث شده است به ۲،۶۰۷ مدرسه می‌رسد و با احتساب ۲،۰۲۸ مدرسه‌ای که پیش از این به همت بنیاد ۱۵ خرداد که از زیرمجموعه‌های این ستاد بوده و به طور صد درصدی احداث شده، تعداد مدارس برکت به ۴،۶۳۵ باب مدرسه رسید.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به برنامه‌های حمایتی این ستاد از دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار در سال تحصیلی جدید، ادامه داد: با مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و گروه‌های مردمی و جهادی، تعداد ۲۰۰ هزار بسته نوشت افزار ایرانی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان تهیه و میان دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

سید امیرحسین مدنی از توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری جدید برای ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش به معلمان و دانش‌آموزان مناطق محروم خبر داد، گفت: سامانه «معلمانه» برای آموزش و توانمندسازی معلمان مناطق محروم رونمایی می‌شود و قرار است با افتتاح این سامانه در سال نخست ۲۰ هزار معلم آموزش‌های جدیدی را تجربه کنند.

وی افزود: رونمایی از سامانه استعدادیابی «کاردو» جهت استعدادیابی دانش‌آموزان مقطع متوسطه و حمایت از دانش‌آموزان کنکوری ۷۰ مدرسه شبانه‌روزی عشایری و روستایی از دیگر برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان امام در سال تحصیلی جدید است.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *