گفت‌وگو|

افزایش بیش‌از ۳۰ هزار نفری تعداد خیران کمیته امداد امام خمینی (ره) طی ۵ سال گذشته

9:00 - 16 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۲۰۰
افزایش بیش‌از ۳۰ هزار نفری تعداد خیران کمیته امداد امام خمینی (ره) طی ۵ سال گذشته
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران ضمن اشاره به اینکه ۵ سال پیش حدود ۸۰ هزار خیر داشتیم و در حال حاضر بیش از ۱۱۲ هزار نفر حامی داریم گفت: خیران ما از اقشار مختلف جامعه و از دانش آموزان و دانشجویان تا کارخانه دار و زنان خانه‌دار هستند.

سیدابوالفضل پرینچی در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه بالغ بر ۲۵ هزار فرزند یتیم و محسنین را تحت حمایت داریم گفت: ۵ سال پیش حدود ۸۰ هزار خیر داشتیم و در حال حاضر بیش از ۱۱۲ هزار نفر حامی داریم، سطح کمک‌ها نیز افزایش داشته و خیران با توجه به تورم به همان اندازه کمک‌هایشان را افزایش داده‌اند. خیران ما از اقشار مختلف جامعه و از دانش آموزان و دانشجویان تا کارخانه دار و زنان خانه‌دار هستند و ما حتی مددجویانی داریم که خودشان حامی خانواده‌ها هستند و فرزند تحت حمایت اکنون به جایی رسیده که می‌تواند از بقیه حمایت کند. مددجویی داریم که توانسته مهارتی را یاد بگیرد و برای تعدادی از مددجویان نیز اشتغال ایجاد کند و مردم واقعا پای کار محرومان هستند.

تعداد خیران رو به افزایش بوده است 

پرینچی با اشاره اینکه بسیاری از خیران در خارج از کشور برای کمک اعلام آمادگی کردند، ولی به لحاظ تحریم‌هایی که وجود دارد، نمی‌توانند پولشان را جا به جا کنند و به واسطه افرادی که در کشور پول را به ما می‌رسانند، بیان کرد: تعداد خیران رو به افزایش بوده است. امیدواریم بتوانیم تعداد حامیان را به حدود ۵ درصد از افرادی که در تهران زندگی می‌کنند برسانیم، البته هنوز با آن نقطه بسیار فاصله داریم.

ورود و خروجی‌هایمان معمولاً متناسب است

وی ضمن بیان اینکه در استان تهران طی ۵ سال اخیر بالغ بر ۱۲ درصد افزایش تعداد مددجو و حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد خروجی داشتیم و ورود و خروجی‌هایمان معمولاً متناسب است، توضیح داد: تشخیص ورود و خروج مددجویان به عهده مددکاران است. خروج مددجویان به یکباره صورت نمی‌گیرد و به تدریج مستمری و سپس خدمات تکمیلی قطع می‌شود. در رابطه با ازدواج نیز شرایط همین گونه است و اگر مددجوی تحت حمایت ما ازدواج کند مستمریش فوراً قطع نمی‌شود، حتی اگر داماد با عروس امدادی ازدواج کند اگر خودشان بخواهند وام‌های اشتغال تکمیلی نیز در اختیارشان  قرار می‌گیرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران عنوان کرد: بر اساس موقعیت خانواده‌هایی که تحت پوشش قرار می‌گیرند با آن‌ها به نوعی تفاهم عملی صورت می‌گیرد و گفته می‌شود که ۳ سال دیگر باید شغلی داشته باشند و خروج پیدا کنند البته این مسئله به عمق مشکلات و شرایط خانواده بستگی دارد. در شرایطی ممکن است این امکان وجود نداشته باشد که به یک خانواده خروج دهیم برای مثال در افراد سالخورده و یا خانواده‌ای کا سرپرست دچار بیماری صعب‌العلاج باشد، تا زمانی کا بیماری وجود دارد باید از خانواده حمایت شود چرا که هزینه‌ها سرسام آور است، اما برای زنان سرپرست خانوار که حدود ۸۰ درصد تحت پوشش ما هستند و ۸۰ درصدشان نیز جوان هستند، برنامه داریم و از ورود تا خروج با مشاوره‌های اشتغال در کنارشان هستیم و بعد از اینکه اشتغال پیدا می‌کنند نیز ناظران ما تا ۴ سال بر وضعیتشان نظارت می‌کنند تا مطمئن شوند شغل و درآمدشان پایدار است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *