دستاوردهای قرارگاه مسکن شهرداری تهران؛ ۸۵ هزار واحد مسکونی در مرحله اجرا و ۲۰۰ هزار واحد در مرحله اخذ پروانه قرار دارند

16:46 - 19 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۲۷۰
دستاوردهای قرارگاه مسکن شهرداری تهران؛ ۸۵ هزار واحد مسکونی در مرحله اجرا و ۲۰۰ هزار واحد در مرحله اخذ پروانه قرار دارند
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه در نتیجه ۳۲ تفاهم‌نامه منعقد شده حدود ۲۸۵ هزار واحد به دستور نقشه رسیدند گفت: از این تعداد واحد مسکونی، ۸۵ هزار واحد در مرحله اجرا و ۲۰۰ هزار واحد در مرحله اخذ پروانه هستند.

خبرگزاری میزان _ سید مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران عصر امروز ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در نشست خبری با موضوع تبیین دستاورهای قرارگاه مسکن شهرداری تهران ضمن اشاره به اینکه بی‌تردید بدون کمک شهرداری‌ها به ویژه در تهران نمی‌توان معضل مسکن در کشور را حل کرد، گفت: تولید ناکافی و قیمت سرسام آور مسکن، استطاعت‌پذیر نبودن مسکن تولیدی و ناتوانی خانواده‌ها برای خرید مسکن  و در نتیجه خروج بخشی از شهروندان از شهر و اسکان در حاشیه شهر، تکلیف قانونی شهرداری برای تسهیل تولید مسکن استطاعت‌پذیر برای گروه‌های کم درآمد، مسئولیت اجتماعی شهرداری در قبال شهروندان، مسئولیت شهرداری در ستاد بازآفرینی و مطرح بودن موضوع مسکن به عنوان یکی از وجوه اساسی بازآفرینی شهری و جایگاه شهرداری‌ها در حوزه مسکن در اغلب شهرهای مهم دنیا از جمله دلایل ضرورت ورود شهرداری به حوزه مسکن است.

وی ضمن اشاره به اینکه یکی از اقدامات موثر مدیریت ششم شهری، موضوع ایجاد قرارگاه جهادی مسکن با رویکرد مانع زدایی از فرآیند تولید مسکن در شهر تهران با محوریت بخش خصوصی، تهیه و تصویب طرح بازآفرینی شهری و همچنین بسته‌های تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده است، ادامه داد: زمان تشکیل قرارگاه یک کارگروه ایجاد شد. این کارگروه تمامی اراضی مستعد ساخت مسکن در شهر تهران را با رویکرد نوسازی بافت فرسوده و ناپایدار و همچنین محدوده بی دفاع شهری را شناسایی کرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه با بازیگران حوزه اصلی مسکن در شهر تهران تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شد که نهایتا ۳۲ تفاهم‌نامه با ظرفیت ۵۳۲ هزار واحد به امضا رسید، افزود: حدود ۲۸۵ هزار واحد به دستور نقشه رسیدند.

هدایت با اشاره به اینکه از ۲۸۵ هزار واحد مسکونی دارای قابلیت اجرا، ۸۵ هزار واحد در مرحله اجرا و ۲۰۰ هزار واحد در مرحله اخذ پروانه و آغاز عملیات اجرا هستند، توضیح داد: یکی از مهمترین دستاوردهای قرارگاه جهادی مسکن نوسازی بافت فرسوده بود که در این دوره ۲ونیم برابر افزایش پیدا کرده است. 

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در شهر تهران ۵۴ طرح موضعی و موضوعی را تهیه کردیم، درباره پروژه ساخت مسکن در ساصد عنوان کرد: در این مجموعه هزار و ۳۰۰ واحد ساخته می‌شود که در حال حاضر گودبرداریشان به اتمام رسیده و نقشه‌های اجراییشان نیز تهیه شده و حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی را پشت سر گذاشته‌اند. 

هدایت درباره ۳۰ هزار واحد که سازمان نوسازی اقدام به ساخت آن کرده است، گفت: این پروژه مشارکتی است که بخشی از آن طریق مشارکت زمین با عوارض و برخی صرفا با عوارض تامین می‌شود. بخشی از واحدها هم متعلق به شهرداری تهران است. از این پروژه‌ها ۴ هزار و ۴۰۰ واحد امسال تکمیل می‌شود.

گفتنی است که میزان پیشرفت ۲۰ هزار واحد مسکونی پروژه‌های شهری که مورد بازدید امروز خبرنگاران قرار گرفت، به شرح زیر است:

۱ محله اعلایین  (رضوان شهرری)منطقه ۲۰؛ ۹۷۲واحد مسکونی؛ مرحله:گودبرداری - درصد پیشرفت:۱۰درصد.

۲.محله حکمت، منطقه ۲۰؛ ۳۷۴ واحد؛ مرحله:گود برداری واتمام اخذ پروانه - درصد پیشرفت: ۱۰ درصد.

۳.هلال احمر.منطقه۱۱؛ ۲۴۲ واحد؛ مرحله:سفت کاری ۷۰ درصد پیشرفت.

۴.ساصد منطقه ۱۳؛ ۱۵۰۰ واحد، پیشرفت۱۰ درصد مرحله فونداسیون.

۵.اکباتان محله باع بهشت (الگو )منطقه ۱۹؛ ۱۹۲۰ واحد؛ پیشرفت: ۸ درصد اتمام خاک برداری.

۶.نفراباد منطقه۲۰؛ ۱۶۸ واحد، پیشرفت۵۰ درصد از اتمام تا اسکلت تا اتمام فنداسیون .

۷.باغ آذری منطقه ۱۶، شوش هرندی؛ ۲۵۲واحد، پیشرفت ۴۰ درصد در مرحله اسکلت و اتمام فنداسیون.

۸.محله آرام، منطقه ۱۸؛ تعداد واحد۹۰۰؛ پیشرفت:۲۵ درصد - مرحله اتمام اسکلت در یک سوم بلوک‌ها.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *