وزیر آموزش و پرورش: بیش‌از ۷۵ درصد دانش آموزان سمپاد از مناطق محروم کشور هستند

13:03 - 20 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۳۷۹
وزیر آموزش و پرورش: بیش‌از ۷۵ درصد دانش آموزان سمپاد از مناطق محروم کشور هستند
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این نکته که اگر دانش‌آموزی در ادبیات فارسی ضعف داشته باشد در دیگر دروس هم دچار مشکل خواهد شد گفت: بیش از ۷۵ درصد دانش آموزان سمپاد ما در مناطق محروم کشور ساکن هستند.

خبرگزاری میزان - آیین اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی فردوسی صبح امروز ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳ در کانون پرورش فکری برگزار شد.

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم بیان کرد: حضور من صرفا به جهت قدردانی از شما عزیزانم است، چون بهتر است فردوسی شناسان بزرگ کشور در این همایش سخن بگویند.

وی افزود: امروز با بحران هویت در کشور مواجه هستیم و در این موضوع دچار نقصان هستیم.

کاظمی با بیان اینکه بزرگترین مولفه یک ملت زبان آن ملت است گفت: هیچ چیز بزرگتر و مهمتر از زبان یک ملت نیست.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزی که در ادبیات فارسی ضعف داشته باشد در دیگر دروس هم دچار مشکل خواهد شد و ما باید این درس را تقویت کنیم.

کاظمی با بیان اینکه باید آثار شعرا، چون شاهنامه فردوسی تشریح و تبیین شود گفت: زبان و ادبیات شاهنامه یک شاهکار ماندگار در تاریخ ادبیات کشور ماست.

وزیر آموزش و پرورش با طرح این پرسش که چرا تاکنون به نحو شایسته‌ای نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم گفت: جای خالی این دست فعالیت‌ها در بدنه مدارس و معاونت پرورشی دیده می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزان و معلمان ما از این گنجینه ارزشمند بی‌بهره هستند. باید با همکاران معاونت پرورشی بسته‌ای با این موضوع طراحی و اجرایی کنیم.

وی در خاتمه اظهاراتش تاکید کرد: بیش از ۷۵ درصد دانش آموزان سمپاد ما در مناطق محروم کشور ساکن هستند.

همچنین در این مراسم الهام یاوری، رییس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان هدف مدارس سمپاد را پرورش انسان‌هایی که شکوه تمدن ایرانی - اسلامی را رقم می‌زنند توصیف کرد، و گفت: انسان‌ها ممکن است هم زبان نباشند، اما با ادبیات می‌توانند تعاملات خود را درک کنند. 

وی در خاتمه اضافه کرد: مسلط بودن با ادبیات و گنجینه فارسی یکی از تربیت‌های سمپادی است و همه ما به زبان فارسی افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *