وزیر آموزش و پرورش: حدود ۸۰ هزار نیرو جدید وارد مدارس می‌شوند/ اعتراضات والدین درباره تاثیر معدل و سوابق تحصیلی در کنکور را به شورای عالی انقلاب فرهنگی منعکس می‌کنیم

11:36 - 07 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۴۹۷
وزیر آموزش و پرورش: حدود ۸۰ هزار نیرو جدید وارد مدارس می‌شوند/ اعتراضات والدین درباره تاثیر معدل و سوابق تحصیلی در کنکور را به شورای عالی انقلاب فرهنگی منعکس می‌کنیم
وزیر آموزش و پرورش از ورود ۸۰ هزار نیروی جدید در مهر ۱۴۰۳ خبرداد و گفت: بزرگ‌ترین چالش وزارت آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی بود که این مشکل رفع شده است.

خبرگزاری میزان - علیرضا کاظمی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری بزرگ‌ترین چالش وزارت آموزش و پرورش را کمبود نیروی انسانی توصیف کرد و گفت: چالش کمبود نیروی انسانی رفع شده است و مشکل جدی در این حوزه وجود ندارد.

وی با بیان این که امسال حدود ۸۰ هزار نیرو وارد مدرسه می‌شود افزود: از این تعداد حدود ۱۹ هزار نفر در بخش کیفیت بخشی، مربی پرورشی، مشاور و مربی بهداشت وارد مدارس کشور می‌شوند. همچنین از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استفاده خواهد شد.

کاظمی ضمن تبریک به مدال آوران المپیاد نجوم گفت: دانش‌آموزان ایرانی با کسب ۵ مدال طلا توانستند در رقابت با ۵۳ کشور رتبه اول را به دست بیاورند که اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: اقدامات تربیتی، علمی و برنامه‌ریزی در سازمان‌های مختلف انجام شده است که در پی این اقدامات دانش آموزان المپیادی پایبند به جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

کاظمی با تاکید بر نیروی انسانی به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: دانش‌آموزان المپیاد محصول معلمان و مدیران مدارس هستند در همین راستا باید به شان و منزلت معلمان توجه کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره نزدیکی بازگشایی مدارس افزود: پروژه مهر بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اولویت این وزارتخانه است که همه ارگان‌ها را درگیر می‌کند.

به گفته کاظمی وزارت آموزش و پرورش ۱۴ پروژه نیمه تمام دارد که تا مهر باید به اتمام برسد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: اجرا و انجام سند هفتم از اولویت‌های دیگر وزارت آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: کارآمد کردن نظام تعلیم و تربیت از دیگر الویت‌هاست، وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های مخصوصی برای هوش مصنوعی، متاورس، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دارد و باید سواد هوش مصنوعی را به دانش آموزان آموزش دهد. وزارت آموزش و پرورش باید نیاز‌های این موضوع را شناسایی و براساس آن برنامه‌ریزی کند.

کاظمی با تاکید براستفاده و بهره‌برداری از ظرفیت‌ها گفت: ما علاوه بر مولدسازی باید از ظرفیت‌های اقتصادی دیگر نیز استفاده کنیم.

این مقام عالی وزارت آموزش و پرورش یکی از مسائل و معضلات نظام تعلیم و تربیت کشور را کمبود فضای آموزشی اعلام کرد و افزود: در حال حاضر سرانه آموزش کشور حدود ۵/۲۸ (۵/۳) است که  با استاندار‌هایی که در نظر گرفته شده این مشکلات رفع خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ساخت و تجهیز مدارس گفت: خیرین مدرسه‌ساز در امر ساخت مدرسه بسیار یاری دهنده ما هستند. از مولد سازی خود وزارت آموزش و پرورش می‌توان برای کاهش کمبود فضای آموزشی استفاده کرد.

وی با بیان این که مدارس کانکسی در حال ساماندهی هستند؛ تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش هنرستانی را در کنار کارخانه‌ها ایجاد کرده است.

کاظمی با بیان این که نظرات و اعتراضات والدین به شورای عالی انقلاب فرهنگی منعکس خواهد شد، تصریح کرد: تاثیر معدل و سوابق تحصیلی در کنکور قانون بوده و در شورای عالی فرهنگی مصوب شده است و به مجلس مربوط نیست، اما ما اعتراضات را به شورا خواهیم رساند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام تعلیم و تربیت تمامی اعتراضات داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *