تمهیدات معاونت خدمات شهری در اجرای طرح «استقبال از مهر»

14:01 - 25 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۱۸۳
تمهیدات معاونت خدمات شهری در اجرای طرح «استقبال از مهر»
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از تمهیدات این معاونت در طرح «استقبال از مهر» به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش شهر، حسین نظری به تشریح برنامه‌های این معاونت در طرح «استقبال از مهر» و آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت و گفت: همه ساله این معاونت به منظور بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید اقداماتی را در حوزه خدمات شهری در مناطق ۲۲گانه و نواحی شهر تهران به انجام می‌رساند.

نظری در ادامه افزود: در همین راستا اکران تبلیغات فرهنگی استقبال از مهر (حدود ۱۵۰۰ متر مربع)، اجرای طرح دیوارنگاری مدارس از آثار منتخب تحت عنوان «نقش مهر»، ساخت و نصب سردیس شهید مطهری و سردیس توران میرهادی، اکران طرح‌های فرهنگی بر روی سازه هایی، چون بیلبوردها، عرشه پل ها، پرتابل، نمایشگرها، پاکسازی و شستشوی نمای مدارس دولتی و ساماندهی مسیر‌های منتهی به آن، پایش و ایمن سازی معابر منتهی به مدارس و مراکز آموزشی، اجرای نقاشی دیواری در سطح شهر به مناسبت آغاز ماه مهر و... توسط سازمان زیباسازی شهر تهران اجرایی خواهد شد.

وی اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در طرح «استقبال از مهر» را برشمرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی- هنری با عنوان بهترین‌ها از دورریختنی‌ها و کاهش پسماند و تفکیک زباله و تهیه خشکاله، نیازسنجی و توزیع مخازن کارتن پلاست ویژه جمع آوری کاغذ، آموزش دانش آموزان، اولیاء و مربیان در خصوص موضوعات مرتبط با پسماند، انتقال مفاهیم و آموزه‌های مدیریت پسماند با محوریت تفکیک در مبدا در قالب اجرای گروه‌های هنری، اجرای ویژه برنامه‌های آغاز سال تحصیلی و زنگ بازیافت با حضور مدیران پسماند مناطق، اطلاع رسانی در خصوص اهمیت طرح تفکیک در مبدا و معرفی نوماند، شستشوی مخازن و رسوب برداری داخل مخازن پیرامون مدارس و مراکز آموزشی، پاکسازی و لایروبی انهار روباز و روبسته پیرامون مدارس و مراکز آموزشی، تعمیر و بازسازی و رنگ آمیزی مخازن و زیرمخزنی‌های پیرامون مدارس و مراکز آموزشی، تهیه بنر‌های آموزشی تفکیک زباله، آموزش نیرو‌های خدماتی مدارس و... از جمله اقدامات این سازمان در این طرح می‌باشد.

به گفته نظری بازسازی بوستان‌های نزدیک مدارس و مراکز آموزشی، کاشت و بازپیرایی محوطه بیرونی و پیرامون محوطه داخلی براساس درخواست مدارس و مراکز آموزشی، ایمن سازی و رفع نواقص زمین‌های بازی کودکان و زمین‌های ورزشی موجود در بوستان‌ها (بویژه در بوستان‌های نزدیک مدارس و مراکز آموزشی)، اجرای کلاس‌های آموزشی برای دانش آموزان در خصوص نحوه کاشت و نگهداری انواع گیاهان در مراکز مشاوره گل و گیاه مستقر در مناطق و رفع نواقص مبلمان، نیمکت، سطل زباله و آبخوری موجود در مدارس براساس درخواست مدارس و مراکز آموزشی و... نیز از جمله اقدامات سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران می‌باشد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در ادامه با بیان این که سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیز جهت تامین ایمنی، تیم‌های عملیاتی خود را در محل‌های تعیین شده مستقر خواهد کرد، گفت: همچنین در راستای ارتقاء فرهنگ ایمنی آموزش مدیران، دبیران، دانش‌آموزان و... در مدارس در دستور کار این سازمان می‌باشد.

نظری دیگر اقدامات این معاونت را برشمرد و گفت: اجرای طرح انضباط شهری با اولویت معابر منتهی به مدارس، مهد کودک‌ها و مراکز آموزشی، رسیدگی به ایمنی کارگاه‌های ساختمانی با اولویت معابر منتهی به مدارس، مهد کودک‌ها و مراکز آموزشی، رفع مزاحمت صنوف مجاور مراکز آموزشی و رفع سد معبر و بهبود وضعیت ظاهری کیوسک ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع اصلاح الگوی مصرف و اهداء کتب محیط زیستی و کاهش مصرف پلاستیک و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، ترویج استفاده از حمل و نقل عمومی در مدارس، ارائه راهکار‌های کاهش تولید پسماند و تفکیک آن در مبدا در مدارس، آموزش راهکار‌های بهینه سازی مصرف انرژی، برگزاری زنگ دانش آموز شهید در جوار گلزار شهدای بهشت زهرا (س)، هماهنگی و اجرای برنامه تلویزیونی زنده با موضوع دفاع مقدس در گلزار شهدا و... از دیگر اقدامات مجموعه معاونت خدمات شهری در اجرای این طرح است.

انتهای پیام/


برچسب ها: سال تحصیلی جدید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *