کیفیت هوای تهران قابل قبول شد

11:24 - 25 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۱۳۴
کیفیت هوای تهران قابل قبول شد
بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم‌اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۸۷ قرار دارد و کیفیت هوا قابل قبول است.

خبرگزاری میزان - به گزارش شهر، بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز (یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳) در شرایط قابل قبول قرار دارد. به طوری که وضعیت آلاینده شاخص (PM ۲.۵) هم‌اکنون عدد ۸۷ را نشان می‌دهد.

این در حالی است که ۱۶ ایستگاه در وضعیت قابل قبول (زرد)، ۶ ایستگاه (شادآباد. منطقه ۱۸، شریف. منطقه ۲، شهرداری منطقه ۲۱، میدان فتح. منطقه ۹، پارک سلامت. منطقه ۱۷ و دانشگاه تهران. منطقه ۶) در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارند.

همچنین در ۲ ایستگاه شهرداری منطقه ۴ و وردآورد در منطقه ۲۲ وضعیت ناسالم (قرمز) ثبت شده است و ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۲، گلبرگ در منطقه ۸، مسعودیه در منطقه ۱۵ و دانشگاه علم و صنعت در منطقه ۴ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارند.

گفتنی است؛ شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۱۱۱ و وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

بر اساس گزارش سایت کنترل کیفیت هوای تهران، ایستگاه دانشگاه علم و صنعت در منطقه ۴ با شاخص ۲۹ و قرار گرفتن در وضعیت پاک (سبز)، بهترین شرایط را در شهر تهران دارد و ایستگاه شهرداری منطقه ۴ با شاخص ۱۵۷ و قرار گرفتن در وضعیت ناسالم (قرمز) آلوده‌ترین نقطه پایتخت است.

تهران از ابتدای امسال تاکنون ۵ روز هوای پاک، ۱۱۶ روز قابل قبول، ۵۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز ناسالم را تجربه کرده است؛ این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته ۸ روز هوای پاک، ۱۲۶ روز هوای قابل قبول، ۴۰ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۵ روز ناسالم را تجربه کرده بودند.

بر اساس جدول رنگ‌بندی شرکت کنترل کیفیت هوا، ایستگاه‌های سبزرنگ شرایط پاک، زردرنگ شرایط قابل قبول، نارنجی‌رنگ شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، قرمزرنگ شرایط ناسالم، بنفش‌رنگ شرایط بسیار ناسالم و قهوه‌ای رنگ شرایط خطرناک را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *