خط انتقال فاضلاب در جنوب تهران احداث می‌شود

13:26 - 25 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۱۷۴
خط انتقال فاضلاب در جنوب تهران احداث می‌شود
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، از رفع معضلات فاضلاب منطقه ١٩ با ایجاد خط انتقال و پمپاژ به تصفیه‌خانه در ۶ ماه آینده خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری با اشاره به معضلات فاضلاب منطقه ١٩ گفت: در سطح این منطقه، شاهد هستیم که فاضلاب رها شده که این مسئله می‌تواند باعت ایجاد معضلات خطرناک زیست محیطی و بهداشتی بسیاری شود.

وی افزود: بر همین اساس، در جلسه‌ای اضطراری که با حضور مسئولان شهرداری، شرکت آبفا و فاضلاب تهران و معاون دادستانی در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تشکیل شد، مقرر شد این مسئله در مدت ۶ ماه رفع شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد خط انتقالی به طول تقریبی ۴.۵ کیلومتر به همراه یک ایستگاه پمپاژ به تصفیه خانه خلیج فارس احداث شود و فاضلاب ناحیه سه منطقه ١٩ از جمله خلازیر و دولت خواه و ... به این تصفیه خانه انتقال داده شود.

نصیری افزود: به منظور انتقال فاضلاب این محدوده به تصفیه خانه خلیج فارس لازم بود ظرفیت تصفیه خانه از ۲۰۰۰ هزار به ۷۰۰۰ متر مکعب در روز برسد که با پیگیری‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران این مهم در اوایل امسال توسط شهرداری منطقه انجام شده و آماده دریافت فاضلاب از محدوده‌های مورد نظر با اجرای خط انتقال۴.۵ کیلومتری می‌باشد.

جانشین شهردار در مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهر تهران عنوان کرد: مقرر شد با همکاری شهرداری منطقه ١٩ و شرکت فاضلاب تهران با محوریت برنامه‌ریزی و هماهنگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و نظارت مستقیم قوه‌ قضاییه این پروژه تا سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) تکمیل شود.

وی افزود: اجرای این پروژه یک اقدام ضروری و اضطراری در راستای حل معضلات زیست محیطی و بهداشتی منطقه ۱۹ به شمار می‌رود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *