اولین مناظره ترامپ و بایدن؛ در مناظره نامزدهای انتخابات آمریکا چه گذشت؟

4:38 - 08 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۴۱۱
اولین مناظره ترامپ و بایدن؛ در مناظره نامزدهای انتخابات آمریکا چه گذشت؟
جو بایدن، نامزد انتخاباتی حزب دموکرات و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، در نخستین مناظره انتخاباتی سال جاری آمریکا حضور یافتند.

خبرگزاری میزان - نخستین مناظره جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد انتخاباتی حزب دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه، در چارچوب رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا برگزار شد.

 

 

این مناظره که در بستر شبکه سی‌ان‌ان و با زیر پا گذاشتن سنت مبارزات انتخاباتی برگزار شد، به دلیل اختلاف‌های دو نامزد انتخاباتی آمریکا در مورد بسیاری از موضوع‌های مهم به مشاجره‌های جدی منجر شد.

براساس جدیدترین نظرسنجی انجام شده درباره رقابت بایدن و ترامپ، این دو نامزد عملا دارای شرایط مساوی هستند.

این نخستین مناظره در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است، اما سومین باری است که ترامپ و بایدن به‌عنوان نامزد‌های ریاست‌جمهوری رو در روی هم قرار می‌گیرند؛ آن‌ها پیش از این در انتخابات ۲۰۲۰ با یکدیگر روبه‌رو شده بودند.

جو بایدن در نخستین مناظره با دونالد ترامپ چه گفت؟

جو بایدن با اشاره به اینکه من یک اقتصاد در حال فروپاشی را به دست گرفتم و ترامپ آن را بسیار ضعیف مدیریت کرد، گفت: برای مقابله با مشکلات اقتصاد سخت کار می‎کنم.

 

بایدن با بیان اینکه طمع در دولت ترامپ منجر به هرج‎ومرج و مشکلات اقتصادی بزرگ شد، اظهار کرد: دولت من به جهش در تعداد مشاغل دست یافته است.

به گفته بایدن، اقتصاد ترامپ به ثروتمندان پاداش داد و کسری بودجه را افزایش داد.

وی در بخشی دیگر با اشاره به اینکه در حال حاضر در هیچ کجای دنیا سرباز نداریم، بیان کرد: سیستم بهداشتی را که ترامپ ویران کرد تقویت کردیم.

 

 

بایدن با بیان اینکه ترامپ بزرگترین بدهی تاریخ آمریکا را برجای گذاشت، ادامه داد: واگذاری تصمیم در مورد سقط جنین به هر ایالت مضحک است.

رئیس‎جمهور آمریکا با اشاره به اینکه دولت وی قوانین مهاجرت را تغییر داده تا خانواده‌ها را دوباره جمع کند، افزود: ترامپ درباره امنیت مرزها اغراق می‎کند و دروغ می‎گوید؛ همچنین من بیش از هر رئیس‌جمهوری به کهنه‌سربازان کمک کرده‌ام.

 

 

بایدن در بخشی دیگر با بیان اینکه ایران در دوره ترامپ به سربازان آمریکایی حمله کرد، گفت: ما از اسرائیل در مقابله با ایران حمایت کردیم؛ زمانی که ایران به اسرائیل حمله کرد، جهان را علیه ایران متحد کردیم.

جو بایدن در بخشی دیگر اظهار کرد: پوتین نه تنها اوکراین، بلکه بازگشت اتحاد جماهیر شوروی را می‎خواهد؛ ما همچنین از سقوط کی‎یف به دست روسیه جلوگیری کردیم؛ تمایل ترامپ برای خروج از ناتو احمقانه است.

 

وی همچنین درباره جنگ غزه، ادعا کرد: همه با طرح من در مورد غزه موافقت کردند و این حماس است که خواهان ادامه جنگ است.

بایدن با اشاره به اینکه کارشناسان آمریکایی در حال کار با اسرائیل برای آنچه خلاص شدن از حماس خواند، هستند، بیان کرد: باید مراقب باشیم در مناطق مسکونی غزه از سلاح‎های مرگبار استفاده نشود.

بایدن در بخشی دیگر با تاکید بر اینکه ترامپ هجوم به ساختمان کنگره را تشویق کرد، گفت: ترامپ به صراحت گفت که اگر در انتخابات آینده شکست بخورد، «حمام خون» راه خواهد افتاد؛ تنها کسی که مقصر است ترامپ است که در کنار من ایستاده است.

 

به گفته وی، جرایمی که ترامپ به آنها محکوم می‎شود بسیار است و او مردی متجاوز است؛ ترامپ جنایتکار است و پرونده‎های زیادی دارد و تنها چیزی که به آن فکر می‎کند، انتقام است؛ حتی مایک پنس، معاون ترامپ از او حمایت نکرد.

رئیس‎جمهور آمریکا با اشاره به اینکه تورم به شدت به آمریکایی‌ها آسیب می‌زند و من برای کاهش محدودیت‌های وام‌ها تلاش خواهم کرد، افزود: نرخ بیکاری زمانی که من قدرت را به دست گرفتم به پنجاه درصد رسید؛ ترامپ تورم را بالا نگه داشت و نتوانست با همه‌گیری کرونا مقابله کند.

 

 

بایدن در بخش پایانی اظهارات خود با بیان اینکه ترامپ پس از شکست در انتخابات بسیار گریه کرد، گفت: ترامپ نمی‎تواند این ضرر را تحمل کند و آن را تصدیق نمی‎کند.

دونالد ترامپ در مناظره با جو بایدن چه گفت؟

دونالد ترامپ با بیان اینکه من اقتصادی را ترک کردم که با وجود همه‌گیری کرونا بهترین اقتصاد تاریخ بود، گفت: تورم در حال حاضر آمریکا را می‎کُشد؛ در دوران دولت من در زمینه اقتصاد دستاوردهای زیادی کسب شد.

ترامپ با اشاره به اینکه چین در دوره بایدن برتری داشته و او هیچ حرکتی در این رابطه نکرده است، افزود: در دوران دولت من برای کاهش مالیات کار شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت بایدن نمی‎داند چه باید بکند، اضافه کرد: من قصد داشتم افغانستان را با عزت ترک کنم، اما برعکس آن در دولت بایدن اتفاق افتاد.

 

 

ترامپ با ادعای اینکه ما بهتر از هر کشور دیگری بر همه‎گیری کرونا غلبه کرده‎ایم، ادامه داد: دولت بایدن بدترین دولت در تاریخ آمریکاست.

دونالد ترامپ با بیان اینکه تحت دولت بایدن به کشور جهان سومی تبدیل شده‎ایم، اضافه کرد: بایدن سیستم بهداشت را تا حد مرگ شکست داد.

وی با بیان اینکه اتفاقی که در دولت بایدن برای کشور ما افتاد شرم‎آور است، اظهار کرد: کاری که بایدن در دوران ریاست جمهوری خود انجام داد، جنایتکارانه است؛ تصمیم درباره سقط جنین را به هر ایالت واگذار کردیم.

 

ترامپ در بخشی دیگر با اشاره به اینکه بایدن مرزها را به روی «قاتلان» باز کرد تا زمانی که خطرناک‎ترین در جهان شدند، بیان کرد: بایدن مرزها را باز گذاشته است؛ مرزهای ما قبل از ریاست جمهوری بایدن امن‎تر بود؛ به خاطر بازکردن مرزها توسط بایدن در «لانه» زندگی می‎کنیم؛ جنایت‎های مهاجران را جنایات بایدن می‎نامند؛ مهاجران باید به سرعت حذف شوند زیرا آنها کشور ما را نابود می‎کنند.

 

 

وی با بیان اینکه مهاجران در هتل‎ها و کهنه‎سربازان در خیابان زندگی می‎کنند، افزود: من هیچ‎یک از کهنه‎سربازان را شکست‎خورده خطاب نکردم.

رئیس‎جمهور پیشین آمریکا در بخشی دیگر با اشاره به اینکه اگر آمریکا رئیس‎جمهوری محترم داشت، روسیه به اوکراین حمله نمی‎کرد، عنوان کرد: اگر من در ریاست‎جمهوری بودم، روسیه جرات حمله به اوکراین را نداشت؛ همچنین خروج بی‎نظم از افغانستان باعث شد سیزده سرباز آمریکایی جان خود را از دست بدهند.

ترامپ در بخشی دیگر در ادامه ادعاهای بی‎اساس خود گفت که ایران در دوره من «ورشکسته» شد و اجازه برقراری هیچ رابطه تجاری نداشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه شرایط پوتین در موضوع جنگ اوکراین قابل قبول نیست، اما بایدن کسی است که اجازه این جنگ را داد، گفت: اگر من رئیس‎جمهور بودم درباره جنگ اوکراین تصمیم می‎گرفتم؛ کشورهای ناتو بسیار کمتر از آمریکا برای حمایت از اوکراین هزینه کردند؛ باید از کشورهای ناتو بخواهیم پول بپردازند.

 

ترامپ در بخشی دیگر با اشاره به اینکه «بایدن یک فلسطینی بد است»، اضافه کرد: اسرائیل باید جنگ را تا پایان دادن به حماس ادامه دهد.

 

رئیس‎جمهور پیشین آمریکا با بیان اینکه پیروزی وی در انتخابات آخرین فرصت برای بیرون کشیدن آمریکا از گل‎ولای خواهد بود، اعلام کرد که وی در همه نظرسنجی‎ها پیشتاز است.

وی ادامه داد: اگر سیاست مالیاتی بایدن ادامه یابد، چین مالک آمریکا خواهد شد؛ ما در حال حاضر به خاطر بایدن یک دولت شکست خورده هستیم؛ همچنین به خاطر بایدن به جنگ جهانی سوم نزدیکتر شده‎ایم.

 

 

دونالد ترامپ همچنین در بخش پایانی اظهارات خود گفت که اگر انتخابات آمریکا منصفانه باشد، نتایج آن را می‌پذیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *