دست حزب‎الله روی ماشه؛ تبعات جنگ احتمالی در جبهه شمالی برای رژیم صهیونیستی

7:30 - 10 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۷۸۰
دست حزب‎الله روی ماشه؛ تبعات جنگ احتمالی در جبهه شمالی برای رژیم صهیونیستی
هرگونه جنگ احتمالی با حزب‎‌الله لبنان برای رژیم صهیونیستی با تبعات بسیاری همراه خواهد بود.

خبرگزاری میزان - در میان تهدید‌های مکرر رژیم صهیونیستی درباره جنگ علیه لبنان، حزب‌الله می‌گوید که چنین اقدام نظامی علیه این کشور به تل‌آویو کمک نمی‌کند تا شکست‌های خود را جبران کند.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، به‎تازگی گفت: لبنان جایی برای اسرائیل نخواهد بود که بتواند شکست‌های خود را جبران کند؛ این کشور ترجیح می‌دهد عرصه شکست دشمن صهیونیستی و محلی برای پیروزی و بازدارندگی در برابر آن (رژیم اسرائیل) باقی بماند.

اهداف حساس رژیم صهیونیستی در تیررس مقاومت لبنان

مقام حزب‌الله لبنان، گفت: موشک‌ها و پهپاد‌های مقاومت می‌توانند به اهداف حساس خود در هر کجا که می‌خواهند برسند.

رژیم صهیونیستی حملات پراکنده علیه لبنان را پس از شروع جنگ غزه آغاز کرد که باعث درگیری با حزب‌الله شد.

تبادل آتش پس از ترور سامی طالب عبدالله، فرمانده ارشد حزب‌الله از سوی رژیم صهیونیستی شدت گرفته است؛ این جنبش با شلیک صد‌ها راکت به مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی به تلافی آن پرداخته است.

 

تبعات جنگ احتمالی با حزب‌الله لبنان برای رژیم صهیونیستی

 

حزب‌الله و از کار انداختن شبکه برق رژیم صهیونیستی

به‌تازگی حزب‌الله لبنان دو فایل ضبط شده را منتشر کرد که تصاویر هوایی را با وضوح بالا نشان می‌داد که مقام‌های امنیتی رژیم صهیونیستی و ناظران منطقه را غافلگیر کرد.

این فیلم به وسیله یک هواپیمای بدون سرنشین که در ارتفاعات متوسط ​​تا پایین پرواز می‌کند، ضبط شده و مکان‌های امنیتی و راهبردی، از جمله تأسیسات ذخیره‌سازی سوخت، نیروگاه‌های حرارتی که عمدتا در حیفا واقع شده‌اند و اسکله‌های شهر را برجسته می‌کند.

این اقدام بر توانایی بالقوه موشک‌ها و پهپاد‌های حزب‌الله به زیرساخت‌های انرژی حیاتی در اراضی اشغالی تاکید کرد.

پیامد‌های جنگ با حزب‌الله برای رژیم صهیونیستی

انتشار این تصاویر از مکان‌های حساس در اراضی اشغالی گمانه‌زنی‌های گسترده‌ای در مورد توانایی‌های موشکی حزب‌الله ایجاد کرد و تحلیلگران پیشنهاد کردند که این موشک‌ها می‌توانند مستقیما به تاسیسات برجسته حمله کنند.

چنین حمله‌ای می‌تواند اقتصاد رژیم صهیونیستی را که در حال حاضر با چالش‌های مهمی مواجه است، بی‌ثبات کند.

 

تبعات جنگ احتمالی با حزب‌الله لبنان برای رژیم صهیونیستی

 

وضعیت اقتصادی کنونی یکی از بدترین وضعیت‌های تاریخ رژیم صهیونیستی در نظر گرفته می‌شود که تنها در ۲ دهه اول پس از تأسیس با آن رقابت می‌کند.

هنگام هدف‌گیری برای ایجاد آسیب، ضربه زدن به ایستگاه‌های تولید شدیدترین و تأثیرگذارترین آنهاست، زیرا کل شبکه برق اراضی اشغالی را تحت تأثیر قرار می‌دهد نه‎تنها یک منطقه خاص، مانند ایستگاه‌های انتقال هدف.

راه‌اندازی مجدد ایستگاه‌های تولید پس از حمله مستلزم هزینه‌های قابل توجه و تهیه قطعات یدکی است که ممکن است به راحتی در در دسترس نباشد و احتمالا نیاز به واردات دارد؛ این روند می‌تواند زمان مورد نیاز برای بازگرداندن سرویس را طولانی‌تر کند و پیامد‌های سیاسی و اقتصادی قابل توجهی را به دنبال داشته باشد.

تصاویر پخش شده از سوی حزب‌الله لبنان صرفا بر روی ایستگاه‌های مرحله اول متمرکز بود که شامل خود نیروگاه حیفا، انبار‌های سوخت مرتبط با آن و حتی نیروگاه پالایشگاه حیفا می‌شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *