ادعای جدید گروسی درباره موضوع هسته‎ای ایران

13:35 - 01 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۱۹۵
ادعای جدید گروسی درباره موضوع هسته‎ای ایران
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا‌هایی را درباره موضوع هسته‌ای ایران مطرح کرد.

خبرگزاری میزان - رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) در مصاحبه‌ای با روزنامه سوئیسی Neue Zurcher Zeitung گفت که هیچ مدرکی مبنی بر این‌که ایران مخفیانه سلاح‌های هسته‌ای تولید می‌کند، وجود ندارد.

گروسی در پاسخ به سوالی درباره احتمال ساخت سلاح هسته‌ای از سوی ایران گفت: ما هیچ اطلاعاتی نداریم که نشان دهد ایرانی‌ها برنامه هسته‌ای سری و موازی را دنبال می‌کنند.

وی مدعی شد: در همین حال، جنبه‌های خاصی از فعالیت‌های هسته‌ای تهران، مانند ذخایر اورانیوم بسیار غنی‌شده و توانایی ساخت سانتریفیوژ‌های اورانیوم پیشرفته، نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل است که ما قبل از فروپاشی کامل سیستم نظارتی به شفافیت نیاز داریم.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین ادعا‌هایی را درباره تعهد‌های ایران تحت معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای مطرح کرد.

این در حالی است که گروسی چند روز قبل مجددا ادعای وجود مشکلات برای بازرسان آژانس در دسترسی به تاسیسات هسته‌ای ایران را مطرح کرده و مدعی شده بود که برای آنچه بازگشت به نسخه دوم برجام خواند، ایران باید به بازرسان آژانس اجازه دسترسی به تاسیسات هسته‌ای خود را بدهد.

این ادعاهای مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی بیان شد که شورای حکام آژانس در اوایل ماه جاری میلادی قطعنامه‌ای ضد ایرانی را تصویب کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *