تحولات اوکراین؛ پایگاه‌‌های آمریکا در اروپا به حالت آماده‌باش درآمدند

10:45 - 11 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۰۳۱
تحولات اوکراین؛ پایگاه‌‌های آمریکا در اروپا به حالت آماده‌باش درآمدند
پایگاه‌های آمریکا در خاک اروپا به دلیل تهدید حمله، آماده‌باش خود را به بالاترین سطح افزایش دادند.

خبرگزاری میزان - چندین پایگاه نظامی آمریکا در سراسر اروپا در حال حاضر در حالت آماده‌باش فعال هستند.

به گفته دو مقام آمریکایی، این پایگاه‌ها وضعیت آماده‌باش خود را به سطح «چارلی» به عنوان بالاترین سطح آماده‌باش افزایش داده‌اند.

طبق گفته ارتش آمریکا، چارلی دومین وضعیت هشدار است که در صورت وقوع حادثه یا دریافت اطلاعاتی که نشان دهنده نوعی اقدام تروریستی یا هدف قرار دادن افراد یا تاسیسات محتمل است، اعمال می‌شود.

فرماندهی اروپای ارتش آمریکا با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد که «به‌طور مداوم در حال ارزیابی عوامل مختلف» در مورد امنیت و ایمنی است.

در این بیانیه آمده است: به دلایل امنیتی عملیاتی، ما وارد اقدام‌های خاصی نخواهیم شد، اما هوشیار هستیم.

یک مقام آمریکایی به فاکس نیوز گفت: اطلاعات معتبری وجود دارد که به حمله به پایگاه‌های آمریکا در اروپا طی هفته آینده یا بیشتر اشاره می‌کند.

به گفته این منبع، تاسیسات مختلف، از جمله پایگاه ارتش آمریکا در اشتوتگارت، آلمان، که میزبان فرماندهی اروپای آمریکاست، وضعیت تهدید خود را به چارلی افزایش داده است.

سرنگونی ۳۶ پهپاد اوکراینی از سوی ارتش روسیه

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور ۳۶ پهپاد اوکراینی را بر فراز استان‌های کورسک، بریانسک و بلگورود سرنگون کرده است.

در این بیانیه آمده است: سامانه‌های پدافند هوایی عملیاتی ۱۸ پهپاد را بر فراز قلمرو بریانسک، ۹ پهپاد را بر فراز کورسک و ۹ پهپاد را بر فراز قلمرو منطقه بلگورود سرنگون کردند.

نظارت هواپیما‌های شناسایی اروپا بر حریم هوایی اوکراین

مجله دفاع انگلیس فاش کرد که هواپیما‌های شناسایی آواکس ناتو که در آسمان اروپا پرواز می‌کنند، حریم هوایی اوکراین را زیر نظر دارند.

این مجله می‌گوید: رسما هرگونه اطلاعات جمع‌آوری‌شده تنها به کشور‌های ناتو ارسال می‌شود، اما همه می‌دانند که برخی از این کشور‌ها سریعا این اطلاعات را با اوکراین به اشتراک می‌گذارند.

داده‌های اطلاعاتی غرب به کی‌یف این فرصت را می‌دهد تا به حملات احتمالی، سریع‌تر پاسخ دهد و این هواپیما‌ها از آغاز جنگ اوکراین گشت‌زنی منظمی را بر فراز شرق اروپا و دریای بالتیک انجام می‌دهند.

پیشنهاد وضعیت بی‌طرف برای اوکراین از سوی مقام آمریکایی

به گزارش نشریه هیل، مشاور سابق رئیس‎جمهور آمریکا به اوکراین یک جایگزین مخفی برای ائتلاف پیشنهاد کرده است.

توماس گراهام، مشاور سابق کاخ سفید، پیشنهاد کرد که اوکراین یک کشور بی‌طرف باقی بماند و به دریافت کمک‌های نظامی و اطلاعاتی از آمریکا و سایر کشور‌های ناتو ادامه دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *