انگلیس سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

19:44 - 14 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۶۴۰۸
انگلیس سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که سفیر اسرائیل در لندن را به علت جان باختن شهروندان انگلیسی در حمله هوایی تل آویو به کارکنان یک نهاد خیریه در غزه احضار کرده است.  

خبرگزاری میزان - اندرو میچل معاون وزیر امور خارجه انگلیس، در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر اسرائیل را در پی کشته شدن شماری از اتباع این کشور در جریان حمله هوایی این رژیم به کاروان یک نهاد بین‌المللی توزیع کننده مواد غذایی در غزه، احضار کرده است.

براساس این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شده است، امروز سفیر اسرائیل در لندن احضار و محکومیت صریح دولت لندن در مورد قتل وحشتناک هفت امدادگر سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی»، از جمله سه تبعه بریتانیایی بیان شده است.

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که در این ملاقات خواستار انجام تحقیقات سریع و شفاف در مورد این حادثه و ایجاد سازوکاری شده است که از بروز چنین فجایعی جلوگیری کند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش دسترسی‌ها برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه اظهار کرد: ما باید شاهد آتش‌بس موقت، انتقال کمک‌های امدادی به غزه، خروج گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) و سپس حرکت به سمت آتش‌بس پایدار باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *