پیام عملیات شناسایی حزب‌الله در حیفا؛ هدهد چگونه وارد عمق اراضی اشغالی شد؟

8:45 - 01 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۷۹۵
پیام عملیات شناسایی حزب‌الله در حیفا؛ هدهد چگونه وارد عمق اراضی اشغالی شد؟
عملیات شناسایی اخیر حزب‌الله لبنان در عمق اراضی اشغالی و به ویژه نفوذ پهپاد بدون شناسایی شدن، تردیدهایی را در محافل رژیم صهیونیستی درباره قابلیت‌های پدافند هوایی این رژیم ایجاد کرده است.

خبرگزاری میزان - حزب‌الله لبنان به‌تازگی تصاویر جدیدی از یک پهپاد شناسایی خود منتشر کرد که این تصاویر نشان داد پهپاد حزب‌الله در حال عملیات شناسایی در شمال اراضی اشغالی از جمله خلیج حیفاست.

این پهپاد که هدهد معرفی شده، بدون شناسایی از سوی اشغال‎گران صهیونیست از این ماموریت بازگشته است.

یدیعوت آحارونوت در گزارشی با عنوان «سوالات دشوار پس از ثبت تصاویر از بندر حیفا به وسیله پهپاد شناسایی حزب‌الله»، به این رویداد مهم پرداخته است.

 

روایت رسانه صهیونیست از عملیات شناسایی حزب‌الله در حیفا؛ ارتش اسرائیل با سوالات دشواری مواجه است

سوالات مهم برای ارتش رژیم صهیونیستی درباره عملیات حزب‌الله

یدیعوت، نوشت: ویدیوی ۹ دقیقه‌ای و با کیفیت حزب‌الله که در شهر حیفا گرفته شده است، پس از رونمایی این گروه از قابلیت‌های جدید و احتمالا مرگ‌بار، مسائل مهمی را برای ارتش اسرائیل ایجاد می‌کند.

این گزارش می‎گوید: فیلم غیرمعمول حزب‌الله که روز سه‌شنبه منتشر شد و گفته می‌شود دارایی‌های راهبردی را در منطقه بندر حیفا نشان می‌دهد که به وسیله یک پهپاد با نام رمز «هدهد» فیلم‌برداری شده است، سوالات متعددی را در مورد توانایی‌های دفاع هوایی اسرائیل ایجاد می‌کند.

 

روایت رسانه صهیونیست از عملیات شناسایی حزب‌الله در حیفا؛ ارتش اسرائیل با سوالات دشواری مواجه است

نفوذ پهپاد به اراضی اشغالی

رسانه رژیم صهیونیستی، می‎نویسد: این ویدیو به وسیله یک پهپاد که به حریم هوایی اسرائیل نفوذ کرده و به لبنان بازگشته، گرفته شده است؛ مسئله اصلی این است که این پهپاد چگونه توانسته بدون فعال شدن هشدار این کار را انجام دهد.

مدت‌زمان این فیلم ۹ دقیقه است و موضوع مهم دیگری که ارائه می‌کند این است که چگونه پهپاد توانسته است چنین تصاویر رنگی و باکیفیتی از مکان‌های حساس از ارتفاع نسبتا پایین برای مدت زمان طولانی تولید کند.

علاوه بر این، با فرض اینکه پهپاد مطالب را به صورت بلادرنگ به حزب‌الله ارسال نکرده باشد، این سوال مطرح می‌شود که چگونه توانسته به لبنان برگردد و دست نخورده فرود بیاید.

همچنین مشخص نیست که این فیلم چه زمانی گرفته شده است و آیا به وسیله یک یا چند پهپاد فیلمبرداری شده است.

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، اولین مقام بلندپایه صهیونیست بود که درباره ویدیوی حزب‌الله اظهار نظر کرد.

پهپاد‌های حزب‌الله؛ چالشی برای رژیم صهیونیستی

پایگاه یدیعوت آحارونوت می‌نویسد که از آغاز جنگ غزه، ارتش رژیم صهیونیستی با چالش پیچیده پهپاد‌های حزب‌الله دست به گریبان بوده است.

نگارنده، می‎نویسد: ارتش اسرائیل دائما تلاش می‌کند تا قابلیت‌های شناسایی و رهگیری علیه این پهپاد‌ها را بهبود بخشد، اما هشدار‌های کاذب اغلب در صورت نفوذ مشکوک به چنین مهمات، به صدا در می‌آیند.

 

روایت رسانه صهیونیست از عملیات شناسایی حزب‌الله در حیفا؛ ارتش اسرائیل با سوالات دشواری مواجه است

براساس این گزارش، در طول ماه‌های اخیر، پهپاد‌های کامیکازی هنگام انفجار، گاهی بدون هشدار، به عنوان مثال در نزدیکی گروهی از نظامیان اسرائیل، آسیب‌های شدیدی وارد کرده و برای پایگاه‌های راهبردی ارتش اسرائیل خسارت به همراه داشتند.

به نظر می‌رسد ویدیوی اخیر جزئیاتی را در مورد تاسیسات شرکت تسلیحاتی رافائل نشان می‌دهد؛ از جمله پرتابگر‌های گنبد آهنین، انبار‌های موتور موشک، تاسیسات نظامی و رادار.

در قسمتی که از بندر حیفا عکس گرفته شده، آشیانه‌های کشتی، پایگاه نیروی دریایی و سازه‌هایی که از یگان‌های ویژه پشتیبانی می‌کنند و کشتی کمک‌های لجستیکی بت‎یام ثبت شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *