پیامدهای تشدید بحران در مرزهای شمالی اراضی اشغالی برای رژیم صهیونیستی

8:41 - 28 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۳۶۲
پیامدهای تشدید بحران در مرزهای شمالی اراضی اشغالی برای رژیم صهیونیستی
همزمان با جنگ غزه، رژیم صهیونیستی با تشدید درگیری در مرز‌های شمالی اراضی اشغالی نیز مواجه است که این امر هشدار بسیاری از کارشناسان را به همراه داشته است.

خبرگزاری میزان - ۸ ماه جنگ افسارگسیخته، مرگ گسترده، ویرانی و رنج در غزه توجه جهان را به خود جلب کرده است، اما در سراسر مرز شمالی با لبنان، رژیم صهیونیستی درگیر جنگی بسیار آرام‌تر با مقاومت لبنان بوده است.

با وجود این، درگیری‌های یادشده سطح پایین -در مقایسه با جنگ غزه- با شلیک موشک‌های حزب‌الله لبنان و توپخانه و حملات هوایی رژیم صهیونیستی به درگیری‌های تقریبا روزانه منجر شده است.

استفاده حزب‌الله لبنان از سلاح‌های پیشرفته

در چند هفته گذشته، درگیری‌ها شدت گرفته و حزب‌الله لبنان از سلاح‌های پیشرفته‌تر برای شلیک به عمق اراضی اشغالی استفاده می‌کند.

 هفته گذشته حزب‌الله لبنان در جدیدترین عملیات خود، رگبار گسترده موشکی را شلیک کرد.

پیامدهای تشدید بحران در مرزهای شمالی اراضی اشغالی برای رژیم صهیونیستی

اما این درگیری با یک توقف داخلی همراه است؛ کارشناسان می‌گویند که جنگ به دلیل «قوانین بازی» منحصر به فرد که حدود ۳ دهه بر جنگ بین دو طرف حاکم بوده و آن را مهار کرده است، به یک جنگ تمام‌عیار تبدیل نشده است.

برآورد می‌شود که حزب‌الله لبنان ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار موشک و راکت با برد‌های مختلف در اختیار دارد و از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه حملات خود را به اراضی اشغالی تشدید کرده است.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، پیش از این هشدار داد: ما نمی‌پذیریم که اسرائیلی‌ها از قوانین تعاملی که در حال حاضر در جنوب لبنان وضع شده است، تخطی کنند؛ اگر اسرائیلی‌ها حملات خود را افزایش دهند، ما نیز حملات خود را افزایش خواهیم داد، برای ما این سطح از جنگ و این میزان استفاده از قدرت را قابلیت خود، کمک درستی برای حمایت از غزه و فلسطین به شمار می‌رود.

پیامدهای تشدید بحران در مرزهای شمالی اراضی اشغالی برای رژیم صهیونیستی

هشدار کارشناسان سازمان ملل درباره اشتباه محاسباتی در مرز لبنان

مقام‌های سازمان ملل نسبت به «اشتباه محاسباتی» در مرز اراضی اشغالی و لبنان هشدار دادند؛ دو مقام سازمان ملل مستقر در لبنان هشدار داده‌اند که تهدید بسیار واقعی اشتباه محاسباتی وجود دارد که می‌تواند به جنگ گسترده‌تری منجر شود، زیرا درگیری‌های فرامرزی بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در حال شدت گرفتن است.

این هشدار از سوی ژانین هنیس پلاسچارت، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل برای لبنان و آرولدو لازارو، رئیس نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان، صادر شد.

آن‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند که عمیقا نگران درگیری‌های اخیر در امتداد مرز جنوبی لبنان هستند.

این دو مقام گفتند: خطر اشتباه محاسباتی که منجر به درگیری ناگهانی و گسترده‌تر شود، بسیار واقعی است.

آن‌ها از همه طرف‌ها خواستند تا درگیری را متوقف کنند و متعهد به کار در جهت یک راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *