مقاومت لبنان آماده هرگونه رویارویی احتمالی با رژیم صهیونیستی

7:30 - 20 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۰۴۷
مقاومت لبنان آماده هرگونه رویارویی احتمالی با رژیم صهیونیستی
حزب‌الله لبنان تاکید کرده که اگرچه به دنبال توسعه جنگ نیست اما برای هرگونه درگیری با رژیم صهیونیستی آمادگی کامل دارد.

خبرگزاری میزان - معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان به‌تازگی اعلام کرد که هرگونه اقدام اسرائیل در جهت توسعه جنگ علیه لبنان با خرابی و ویرانی و کوچاندن (صهیونیست‌ها) در داخل سرزمین‌های اشغالی مواجه خواهد شد.

مقام ارشد حزب‌الله لبنان تاکید کرد که مقاومت لبنان آماده نبرد است و به اسرائیل اجازه هیچ‌گونه پیروزی نخواهد داد.

 

تحولات جبهه شمال اراضی اشغالی؛ حزب‎‌الله لبنان آماده هرگونه جنگ احتمالی با رژیم صهیونیستی

جنگ با حزب‌الله؛ ویرانی برای رژیم صهیونیستی

به گزارش نیوزویک، جنگ دیگری بین رژیم صهیونیستی و مقاومت لبنان، حزب‌الله، می‌تواند «ویرانی ناگفته» به همراه داشته باشد و بزرگترین مانع بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواهد بود.

اگرچه این اولین بار نخواهد بود، اما مقام‌های رژیم صهیونیستی نگران هستند که این وضعیت به فاجعه کامل در منطقه منجر شود.

اران اتزیون، معاون پیشین مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که در آخرین جنگ سال ۲۰۰۶ به‌عنوان معاون شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کرد، می‌گوید که این جنگ ویرانی بی‌سابقه‌ای را برای «مناطق حساس» در داخل اراضی اشغالی به ارمغان خواهد آورد.

مقام پیشین صهیونیست می‌گوید که در عرض ۲۴ ساعت ویرانی گسترده به بار می‌آید و برای رژیم صهیونیستی پیروزی در این جنگ و یا حتی خروج از آن دشوار خواهد  بود.

اتزیون، معتقد است که این جنگی خواهد بود که اسرائیل در ۲۴ ساعت اول بازنده خواهد شد. ما قبلا هرگز ندیده بودیم.

به گفته مقام‌های نظامی رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان حدود ۲۰۰ هزار موشک، خمپاره، پهپاد، موشک زمین به هوا، موشک ضدتانک، مهمات هدایت‌شونده دقیق و سایر سلاح‌ها را در اختیار دارد.

وضعیت شهرک‌های شمال اراضی اشغالی

موضوع دیگری که بر نگرانی رژیم صهیونیستی در این زمینه می‌افزاید، وضعیت شهرک‌های شمال اراضی اشغالی است که ده‌ها هزار نفر از آن‌ها از منازل خود خارج شده و حاضر به بازگشت نیستند.

نزدیک به ۸۰ هزار شهرک‌نشین از شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمالی از زمان شروع جنگ غزه نقل مکان کرده‌اند.

مطالعه جدید کالج آکادمیک تل‌ های در اراضی اشغالی، نشان داد که حدود ۴۰ درصد از ساکنان شهرک‌های ساکن در شمال اراضی اشغالی حتی پس از پایان جنگ به بازگشت به منازل خود فکر نمی‌کنند.

تشدید تنش جدید رژیم صهیونیستی با حزب‌الله می‌تواند تبعات بسیاری برای این رژیم به همراه داشته باشد، زیرا حزب‌الله لبنان قدرت شلیک و ایجاد آسیب‌های بزرگ را دارد.

شموئل مایر، رئیس سابق شعبه کنترل تسلیحات بخش برنامه‌ریزی استراتژیک  رژیم صهیونیستی، گفت که حمله به لبنان، انتقام با حملات گسترده موشکی به حیفا و تل‌آویو را به همراه خواهد داشت.

به‌تازگی رسانه نظامی حزب‌الله لبنان، تصاویری از عملیات شماره ۲ هزار را از جمله رشته عملیات انجام شده علیه اهداف مختلف رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی در چارچوب حمایت از مردم فلسطین در غزه و فلسطین منتشر کرد.

در این ویدیو از یک دوربین حرارتی استفاده شده است. همچنین لحظه‌ای را که مقاومت شروع به نظارت بر پهپاد صهیونیست هرمس ۹۰۰ کرد، نشان می‌دهد.

ویدیو رسانه‌های نظامی شامل صحنه‌هایی بود که به وسیله دوربین‌های شهروندان لبنانی در مناطق جنوبی ضبط شده بود، جایی که پهپاد پیش از سقوط به وضوح در آسمان ظاهر شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *