باقری: گسترش و تعمیق روابط تهران و باکو از الزامات تحکیم سیاست همسایگی است

11:03 - 07 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۳۹۸
باقری: گسترش و تعمیق روابط تهران و باکو از الزامات تحکیم سیاست همسایگی است
سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، با اشاره به وجود اشتراک‌های متعدد میان دو ملت، گفت که گسترش و تعمیق روابط میان دو کشور از الزامات متقابل تحکیم سیاست همسایگی است.

خبرگزاری میزان - سامیر شریف‌اف، معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و رایزنی کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه وجود اشتراک‌های فراوان میان دو کشور را سرمایه‌ای ارزشمند برای توسعه همه‌جانبه روابط خواند و اظهار کرد: توسعه روابط با جمهوری آذربایجان اولویت مهم سیاست خارجی جمهوری اسلامی است.

باقری توافق‌های صورت گرفته در آخرین ملاقات رئیس‌جمهور شهید با همتای جمهوری آذربایجانی خود را بسیار مهم توصیف کرد و بر اجرایی شدن هرچه سریع‌تر آن‌ها تاکید کرد؛ وی طرح‌های مشترک اقتصادی را دارای اهمیتی راهبردی برای دو کشور و منطقه خواند.

سرپرست وزارت امور خارجه بهره‌گیری از سازوکار‌هایی همچون کمیسیون‌های مشترک اقتصادی و کنسولی و همچنین بخش خصوصی را حائز اهمیت دانست.

معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان نیز ضمن تسلیت مجدد حادثه غم‌انگیز و ناباورانه شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه، آخرین ملاقات روسای جمهور دو کشور و افتتاح سد‌های خداآفرین و قیز قلعه سی را نمادی از حسن‌نیت موجود میان دو کشور و عاملی برای همگرایی میان دو ملت دانست و بر لزوم اجرایی شدن و تکمیل دیگر پروژه‌های مشترک، از قبیل پروژه‌های مواصلاتی میان دو کشور تاکید کرد.

وی توافق‌های صورت گرفته میان روسای جمهور دو کشور را مبنایی برای اقدام‌های آتی دو طرف خواند و با اشاره به لزوم غلبه بر کلیه موانع احتمالی در روابط دوجانبه تاکید کرد: روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به الگویی برای روابط بین همسایگان باشد.

سرپرست وزارت امور خارجه گزارشی از این دیدار را در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد؛ وی نوشت:

گفت‌وگویی مفید و سازنده با آقای سامیر شریف‌اف، معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان داشتیم.

ملاقات با رئیس‌جمهور آذربایجان و افتتاح دو پروژه مشترک با این کشور آخرین اقدام سیاست خارجی شهید رئیسی و شهید امیر‌عبداللهیان بود.

با عنایت به وجود اشتراک‌های متعدد میان دو ملت، گسترش و تعمیق روابط میان دو کشور دوست و همسایه از الزامات متقابل پیشبرد و تحکیم سیاست همسایگی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *