باقری: ایران به نقش‌آفرینی موثر برای پایداری امنیت و ثبات قفقاز متعهد است

14:07 - 10 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۹۴۹
باقری: ایران به نقش‌آفرینی موثر برای پایداری امنیت و ثبات قفقاز متعهد است
تداوم همکاری‌های فیمابین برای تحقق اهداف مورد نظر سران ۲ کشور، محور اصلی رایزنی‌های سرپرست وزارت امور خارجه با وزیر خارجه ارمنستان بود.

خبرگزاری میزان - آرارات میرزویان، وزیر خارجه ارمنستان با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه تلفنی رایزنی کرد.

وزیر خارجه ارمنستان در گفت‌وگوی تلفنی با باقری، سرپرست وزارت امور خارجه، ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت به دولت و مردم ایران، بر تداوم همکاری دولت ارمنستان با ایران برای تحقق اهداف مورد نظر رهبران ۲ کشور تاکید کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی باقری ضمن تشکر از پیام‌های مقام‌های عالی ارمنستان از جمله رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور و همچنین سفر نخست‌وزیر و وزیر خارجه ارمنستان به تهران برای ادای احترام به رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید و همراهان وی، بر اهمیت اجرایی شدن بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با نخست‌وزیر ارمنستان که ناظر بر تحقق اهداف راهبردی بین ۲ کشور است، تاکید کرد.

سرپرست وزارت خارجه با تاکید بر امنیت درون‌زا به‌عنوان دکترین امنیت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: ایران خود را به نقش‌آفرینی موثر برای پایداری امنیت و ثبات در قفقاز متعهد می‌داند.

باقری همچنین بر آمادگی ایران برای عملیاتی شدن توافق‌هایی که در دوران رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید حاصل شده، تاکید و در ادامه ضمن ابراز همدردی ایران با سیل‌زدگان اخیر در ارمنستان، آمادگی ایران را برای کمک به حادثه‌دیدگان ابراز کرد.


وزیر خارجه ارمنستان نقش جمهوری اسلامی ایران در تقویت صلح در منطقه قفقاز جنوبی را مهم توصیف کرد.

وی همچنین از همکاری‌های ایران در اجرای طرح‌های زیرساختی ارمنستان از جمله جاده آگاراک- کاجران ابراز رضایت کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *