تکرار ادعاهای ضد ایرانی از سوی وزارت خارجه آمریکا

10:49 - 07 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۳۹۳
تکرار ادعاهای ضد ایرانی از سوی وزارت خارجه آمریکا
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن طرح ادعاهای تکراری علیه ایران، کارنامه دولت بایدن را در استفاده از ابزار تحریم علیه تهران تشریح کرد.

خبرگزاری میزان – متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران، اعلام کرد که دولت جو بایدن از زمان روی کار آمدن تاکنون بیش از ۶۰۰ تحریم را علیه ایران وضع کرد

به گزارش وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا، میلر پس از طرح ادعای حمایت از مردم ایران، مدعی شد: ما از آغاز دولت بایدن بیش از ۶۰۰ تحریم علیه افراد و نهاد‌های ایرانی وضع کردیم؛ برخی از این تحریم‌ها برای حمایت از تروریسم و دیگر اقدام‌های اقدامات بی‌ثبات‌کننده هستند و تعدادی از آن‌ها برای سرکوب مردم ایران هستند.

به ادعای سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، واشنگتن همچنان به انجام اقدام‌های خود علیه مقام‌های ایرانی در زمان مناسب ادامه می‌دهد.

وی در ادامه نیز ادعا‌هایی را درباره اقدام‌های آمریکا برای مقابله با آنچه نقض حقوق بشر در ایران و حمایت از مردم ایران خواند، مطرح کرد و مدعی شد که آمریکا این اقدام‌های را از طریق ارتباط‌های دوجانبه در سطوح مختلف و از مسیر اعلام گزارش‌های سالانه ادعایی انجام داد.

آمریکا پس از خروج یک‌جانبه و غیرقانونی از برجام در اردیبهشت ۱۳۹۸ تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را بر ایران تحمیل کرده است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در واکنش به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران، تصریح کرد: این بخشی از جنگ اقتصادی است که آمریکا ظالمانه علیه مردم ایران به‌راه انداخته است؛ آن‌ها حمله می‌کنند و ما هم متناسب با آن، دفاع می‌کنیم؛ آنچه سرنوشت این جنگ اقتصادی را رقم می‌زند، قدرت اراده است، نه قدرت اعمال تحریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *