تحولات اوکراین: روسیه به‌روز رسانی دکترین هسته‌ای خود را آغاز کرد

14:02 - 05 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۰۵۷
تحولات اوکراین: روسیه به‌روز رسانی دکترین هسته‌ای خود را آغاز کرد
سخنگوی کرملین گفت که روسیه به‌روز رسانی دکترین هسته‌ای این کشور را به دستور ولادیمیر پوتین و با توجه به واقعیت‌های میدانی موجود آغاز کرده است.

خبرگزاری میزان - دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، با استناد به بیانیه قبلی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، گفت که این کشور، به‌روز رسانی دکترین هسته‌ای خود را آغاز کرده است.

پسکوف در یک نشست توجیهی بدون اشاره به جزئیات گفت: رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرده که کار برای تطبیق این دکترین با واقعیت‌های فعلی در حال انجام است.

یکی از اعضای ارشد پارلمان روسیه گفت که مسکو می‌تواند زمان تصمیم‌گیری را که در سیاست رسمی برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تعیین شده است کاهش دهد، در صورتی که معتقد است تهدید‌ها در حال افزایش است.

پوتین پیش از این گفته بود که روسیه ممکن است دکترین رسمی هسته‌ای خود را تغییر دهد و شرایط استفاده از چنین سلاح‌هایی را تعیین کند.

لاوروف: هیچ مذاکره محرمانه‌ای درباره اوکراین نداریم

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو هیچ مذاکره محرمانه درباره حل و فصل مناقشه اوکراین انجام نمی‌دهد.

لاوروف بیان کرد: ما هیچ مذاکره محرمانه‌ای با کسی انجام نمی‌دهیم؛ غرب از سازمان‌دهی مذاکرات بر مبنای عادلانه امتناع می‌کند، ناگفته نماند که فردی به نام زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) این کشور را از مذاکره با روسیه منع کرده است.

لاوروف همچنین تاکید کرد که ولادیمیر پوتین، پیشنهاد‌هایی را ارائه کرد که «نتیجه یک تحلیل هوشیارانه و سازنده از واقعیت‌های فعلی است»، اما غرب هیچ پاسخ اساسی نداد.

واکنش مسکو به طرح ترامپ درباره اوکراین

دیمیتری پسکوف، گفت: طرح مشاوران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، برای سوق دادن اوکراین به مذاکره با روسیه باید براساس وضعیت میدانی با توجه به ادامه پیشروی ارتش روسیه باشد.

وی افزود: ارزش هر طرحی در ظرافت‌ها و در نظر گرفتن واقعیت موجود است، ما دقیقا نمی‌دانیم برنامه و محتوای آن چیست، اما آماده مذاکره و ارزیابی این طرح هستیم.

پیش از این رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که مشاوران ترامپ طرحی را برنامه‌ریزی کرده‌اند که بر اساس آن، در صورت پیروزی در انتخابات، او اوکراین را به مذاکره با روسیه سوق خواهد داد.

واکنش پسکوف به تحریم‌های جدید روسیه

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در واکنش به چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه گفت: تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه شمشیر دولبه‌ای است که به کشورهایی که این تحریم‌ها را اعمال می کنند آسیب خواهد رساند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *